Berichtdoor Boudewijn » 18 jun 2003 08:09
Beste Matt,
Het is ongehoord dat een denominatie zich uitroept dat zij de "enige ware kerk" is. Ik hoor dat wel meer, ook wel in mijn kerk. Maar de enige ware kerk is die kerk welke opgericht zal worden aan het oordeel. Allen die uiteindelijk bereid zijn op de "Gerechtigheid van Jezus" aan te nemen, zullen tot die enige 'ware Bruid' horen waarvan Jezus de Bruidegom is.
Daar waar heidense wetten en heidense rituelen (nog) steeds het geloof van de 'ware' gemeente uitmaken en men niet bereid is om Jezus' gerechtigheid aan te nemen, is geen volmaaktheid en waarheid.
Jezus os duidelijk daarin: (Matt 15:7-10) en (Rom.3:12).
Jezus onderzoekt de harten van elke van ons, dat is de maatstaf m.b.t. de wet en de getuigenis. Als wij geen getuigen van Jezus willen zijn of de oproepen van Hem. blijvend negeren, dan is het oordeel dienovereenkomstig.
Vergeet ook niet dat er ooit een eide zal komen aan al die denominaties. De wereldheerser Satan zal de Oprechten uit zijn Rijk verbannen en er zal een tijd aanbreken, waarbij de gelovigen zich uit de maatschappij zullen moeten terugtrekken, omdat zij geen deel willen hebben aan het Wereldse Rijk. Gaat uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen, leert Jezus. In feite betekent dat dus ook dat wij de Christengemeenten die -juist- door Jezus gewaarschuwd worden, ook hun verdorven organisatie moeten verlaten. Dit is slechts in vogelvlucht datgene wat Jezus bedoelt. Wie meent dat "zijn" of "haar" gemeente de ware is, heeft geen bergip van Jezus bedoelingen. Slechts het Overblijfsel zal het Hemelse Jeruzalem beerven. Zie je dat.....eenn Overblijfsel!!! slechts een Rest!!!
Openbaring voorspelyt dat er een "rest" zal overblijven van al diegenen die roepen dat zij de Heer aanbidden en navolgen (Openbaring 12:13-17)
God roept Zijn Overblijfsel, nadat de Middeleeuwen ( De Draak die water spuwt naar de vrouw in de woestijn)
In de tijd van een enorme afvalligheid van Gods geboden roept Hij de trouwe Christenen (maar ook zij die nog zoekende zijn). Dus Gods volk bevinbdt zich beslist niet alleen in de gevestigde kerken!!!!!!
maar uit /in alle taal, natie en volk! (Openbaring 18:1-4)
Het Overblijsel is (zal zijn) trouw aan Gods geboden (dus ook de sabbat en niet de zondag) Openbaring 12:17 en 14:12
Alleen het Overblijfsel is in staat om een volledige getuigenis van Jezus af te leggen en heeft tevens de Geest de profetie (Openbaring 12:17 en 19:10)
Het Overblijfsel verkondigt de redding door Christus alleen (Openbaring 12:10,11)
-de uur van het oordeel (Openbaring 14:6-12
-de nabijheid van Christus' wederkomst (2 Petrus 3:10-14
Vragen die we zouden kunnen stellen zijn:
Waarom heeft God in de wereld een gemeente die het Overblijfse (is) gaan vormen en belast met de hierboven opgesomde taken
Wat maakt het belangrijk om de relatie van geloof te toetsen, na te leven en uit te dragen m.b.t. de geboden (dus ook het 4e gebod) inzake de Gerechtigheid van Jezus en / of er een voorbeeld van te -kunnen- zijn voor andere mensen (ook andere Christengemeenten dus)
Welke gemeente zou nu worden geindentificeerd kunnen worden als laatste gemeente; een gemeente die dezelfde opdracht vervult als het Volk Israël van het OT, dat de opdracht niet begreep en van he werd ontnomen, door Jezus.
Wat maakt het spannend, zeker of overtuigd van Gods kracht, als we het Getuigenis van Jezus kunnen uitdragen en uit ervaring leren dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is.
Hoe kan dat mijn verlangen naar dat Hemelse Koninkrijk, daardoor versterkt worden en hoe zeker moet ik dan zijn van het waarheidsgehaalte van mijn boodschap, wetende dat niet ik (of wij) maar de Heilige Geest het werk zal doen bij de toehoorder die luistert en de kans krijgt om een kjeuze te maken. Wat about de 'Spaderegen'
Neen, geen enkele denominatie is volmaakt. Wel heeft God een denominatie aangwezen om Zijn Getuigenis, Waarheid en Weg en het Eeuwige leven bekdn te maken! Niet gezgd is of deze lidmaten ook daadwerkelijk gered zijn. Dat juist nu is nog verhuld in iedres persoonlijke oordeel, dat is bepalend, niet het lidmaat van een seculaire gemeente! Romeinen 3:12
Gezegende week