Ik weet dat we als Christen veel vrijheid hebben. Zo niet alle vrijheid. Iemand zei eens: "Vrees God en doe wat je wil". Ik denk dat dat bij echt vrees voor God ook werkelijkheid is.
Maar toch..
Als ik kijk naar wat voor films sommige mensen kijken, en naar wat voor muziek wordt geluisterd. Wat betekent dan het vrezen van God?
Is een film waarin maar een klein beetje gevloekt wordt al een goede film, omdat het niet extreem is? Is een film waarin maar een klein beetje overspel voorkomt, waarbij de bedscenes alleen impliciet aanwezig zijn minder erg? Is dit niet een rechtstreeks goedkeuren van wat God verboden heeft?
Zelf vond ik bijvoorbeeld Titanic best een goede film. Maar tijdens de film zit je wel overspel aan te moedigen eigenlijk. Ik weet niet of dit bij meer mensen zo is. Maar voor mij was het zonde in ieder geval.
En hoe zit het met muziek? Kun je echt alle muziek als Christen luisteren. Soms gaat het direct om muziek waar in gevloekt wordt of de lof gezongen wordt op wat God verboden heeft. Gebruik je als je dat luistert de vrijheid niet, zonder God's eer op het oog te hebben?
Vaya con Dios,
parsifal