Omdat ik geweldig met mezelf in de knoop zit, wil ik jullie mening over het volgende vragen.
Ik had al zeven jaar met mijn vriend samen gewoond toen ik een half jaar geleden met hem getrouwd ben.
De reden dat ik graag wilde trouwen was dat ik in ben gaan zien dat God dat van mij wilde. De relatie was altijd
problematisch, mijn vriend gebruikt af en toe drugs, liegt vaak en gaat vervelende situaties en confrontaties uit de weg. Omdat ook hij gelovig is geworden vlak voordat we trouwden, had ik er een oprecht vertrouwen in dat nu alles beter zou worden. Echter, twee weken na ons huwelijk is hij, wat hij voorheen ook al vaker deed, een hele nacht weg gebleven. Hij zegt dan dat hij overwerkt, maar intussen gaat hij naar een café met alle gevolgen van dien. Hij pint stiekem geld van creditcards, zodat ik die geldopname's niet merk....ja pas veel later. Waarschijnlijk koopt hij er drugs voor. Ook afgelopen week is hij weer een nacht weggebleven. Hij geeft dan als reden dat hij bang is voor mijn boosheid als hij laat thuiskomt en daarom maar in een hotel gaat slapen. Hij vindt het nog vreemd ook als ik hysterisch reageer als hij dan eindelijk terecht is, maar het is toch ook een abnormale situatie?
Omdat we nu een half jaar getrouwd zijn, vraag ik me af wat ik nu moet doen. Het lijkt ook wel of hij geen geweten heeft, hij zegt spijt te hebben, maar toont zo weinig emotie. Ik voel me zo gebruikt. Ook op lichamelijk gebied toont hij zelden interesse in me. Het doet allemaal zo ontzettend veel pijn en ik weet niet meer hoe nu verder. Hij zegt hulp te gaan zoeken, maar het is al de zoveelste keer dat hij dat zegt, maar het komt er toch niet van.
Ik begrijp dat dit alles erg negatief klinkt, trouwen met iemand die altijd al zo onbetrouwbaar was. Ik ben zelfs al een veertiger, dus ik had wellicht beter moeten weten. Maar ja, zondags zitten we naast elkaar in de kerk en dan denk ik "waarom grijpt God nu niet in bij ons?" Waarom laat Hij dit toe? Volgens mij wil Hij mij "klein" maken, maar ik kan bijna niet meer, mijn adem is op. Wat moet ik nu doen, behalve bidden? Weet iemand raad met mijn situatie?