Denkertje21 schreef:Ik kom daar een God tegen die ik niet ken....
Misschien tijd om dit beeld eens bij te stellen?
God is liefde, maar alleen in Christus. Want buiten Hem is Hij een verterend vuur.
tomdb schreef:Hallo,
ik zat is over het volgende na te denken:
Simson pleegde in feite zelfmoord.
De bijbeluitlegger Matthew Henry vindt van niet. Het doel van Simson was niet om zichzelf te doden, maar om Gods vijanden een slag toe te brengen, zoals hij dat in zijn hele leven had gedaan. Dat hij daarbij stierf, was als het sterven van een soldaat bij het uitvoeren van zijn missie. Dat God zijn gebed verhoorde, betekent dat Hij achter dit gebed stond, want het is voor een gewoon mens onmogeljk om zo'n groot gebouw met 2 handen te doen instorten. Het is een wonder van God.
Verder ziet Matthew Henry een overeenkomst in het sterven van Simson met dat van Christus. Zoals Simson met zijn armen gespreid de afgodstempel ten val bracht, zo bracht Christus met Zijn armen gespreid aan het kruis het rijk van de satan ten val. Simson stierf biddend, net als Christus, met dit verschil: Simson bad om wraak aan zijn vijanden, Christus bad om vergeving voor degenen die Hem kruisigden. Simson stierf en bracht de vijanden ten val, Christus bracht niet alleen de vijanden ten val, maar verloste door Zijn dood de zijnen en overwon de duivel en de dood. Daarom is Christus de meerdere Simson.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)