Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Speedy » 15 mar 2013 18:36

yobem schreef:buiten dat;

Al zit er gevoelsmatig wel iets gruwelijk mis, als gezinnen die zelf niet in staat blijken veiligheid en goedheid op de plank te krijgen zich een (voor)oordeel aanmeten over de goedheid en veiligheid van anderen. Dit buiten het feit dat het niet iedereen is aan te rekenen dat zoiets, onder sommige omstandigheden, ook praktisch onmogelijk kan zijn. Zonder dat daar een duidelijk verwijtbare oorzaak aan ten grondslag ligt.

Maar laten we fout noemen wat fout is (onveiligheid én ongegronde vooroordelen). En goed wat goed is (stabiliteit, liefde en barmhartigheid).


Ikben blij dat die vrijheid er is dat je kan aangeven dat je niet wilt dat je kinderen in zo'n gezin terecht komt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor yobem » 15 mar 2013 18:57

Dat vind ik ook niet verkeerd. Het is goed voor iedereen als de match zo precies mogelijk is. Iedere ouder blijft wel zelf verantwoordelijk voor de overwegingen die bij zo'n selectie een rol spelen. En als die overwegingen vanuit onzuivere motieven worden gevormd dan wordt ik daar niet echt gelukkig van. Eerder een beetje triest.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2013 21:14

meribel schreef:
allereerst is er een giga tekort aan pleeggezinnen. En het is hartstikke fijn en fantastisch als mensen dat willen doen. Of dat nu een alleenstaande is ( dat kan ook ) , 2 vaders of 2 moeders.
Er is een nog groter tekort aan islamitische pleeggezinnen.
( hoe dat met refo pleeggezinnen zit weet ik niet )

een kind wat naar een pleeggezin moet dat is niet zomaar. Dat is niet omdat het thuis nou zo fantastisch gaat, het is echt een allerlaatst redmiddel.

Ik kan me dan echt niet voorstellen dat een kind in de war raakt van het feit dat het 2 vaders of 2 moeders zijn. Kind heeft dan veel belangrijkere zaken te verwerken, en het gaat er dan om dat het een fijn plekje heeft waar het op adem kan komen.

Ik zie totaal geen bezwaar, ook niet bijbels, in 2 vaders of moeders als pleeggezin.

Ach, wat maakt het uit he, waar we onze kinderen brengen, als het ons, als ouders, niet meer lukt.
Wat heb jij beloofd toen jij je kinderen ten doop hield?
Als het maar 'liefdevol" wordt opgevoed, de rest maakt niet uit???

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor boer » 15 mar 2013 21:31

Schelp, het gaat om de bemoeienis van de ''christen'' die de ongelovigen hun regels en moraal op wil leggen.
Wat als de wereld starks ons wetten op gaat leggen, en vindt dat we na 2 kinderen maar moeten stoppen, ivm milieuvervuiling of te zware belasting op het kinderbijslagstelsel?
Nogmaals mijn vraag, zie jij een arm weesje liever wegkwijnen in een weeshuis, dan dat het door 2 moeders wordt opgevoed en een leukere jeugd heeft?

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor boer » 16 mar 2013 07:39

Enfin, de schelp blijft gesloten, dus ik zal wel een punt gehad hebben :o
Inmiddels hebben zich wel 50 turkse, islamitische echtparen aangeboden, dus als er na nog wat gesol met dit kind een overplaatsing plaatsvind, weten we in ieder geval zeker dat de islamitische valse leer zal worden onderwezen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Speedy » 16 mar 2013 09:13

boer schreef:Schelp, het gaat om de bemoeienis van de ''christen'' die de ongelovigen hun regels en moraal op wil leggen.
Wat als de wereld starks ons wetten op gaat leggen, en vindt dat we na 2 kinderen maar moeten stoppen, ivm milieuvervuiling of te zware belasting op het kinderbijslagstelsel?
Nogmaals mijn vraag, zie jij een arm weesje liever wegkwijnen in een weeshuis, dan dat het door 2 moeders wordt opgevoed en een leukere jeugd heeft?


Je bent blijkbaar al heel lang weg uit NL, want arme weesjes bestaan niet meer in NL en probeert jeugdzorg bepaalde situaties gelijk op te lossen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor yobem » 16 mar 2013 09:27

schelpje3 schreef:Ach, wat maakt het uit he, waar we onze kinderen brengen, als het ons, als ouders, niet meer lukt.
Wat heb jij beloofd toen jij je kinderen ten doop hield?
Als het maar 'liefdevol" wordt opgevoed, de rest maakt niet uit???


Ik snap wel dat je loyaliteit voelt richting je kinderen en naar die belofte. Maar volgens mij is er een tweede loyaliteit; een loyaliteit richting de mensheid.

Als loyaliteit aan de doopbelofte betekent dat een homoseksueel stel sociaal geïsoleerd wordt en maatschappelijk wordt buitengesloten door hen de mogelijkheden te ontnemen om liefdevol te zijn, dan klopt er iets niet met die bredere verantwoordelijkheid.

Ik ben wel eens bang dat loyaliteit aan een doopbelofte wordt misbruikt door de kerken om leden aan zich te (blijven) binden. Door hun speelruimte kunstmatig te beperken liggen leden aan het infuus van het instituut. Voor het morele oordeel en omschrijvingen van goedheid zijn ze dan afhankelijk gemaakt van de 'experts'.

Vind ik dat een ouderpaar in nood niet meer mag beslissen of hun kind bij homo's komt? Nee, ik geloof dat ouders deels de regie moeten houden over de identiteitsvraagstukken van het (jonge) kind en daar hoort bij dat je kunt aangeven liever niet te hebben dat een kind in een homo-relatie terecht komt. Vind ik de argumenten die ik tot nu toe heb langsgekomen zuivere argumenten? Nee, ik zie een hoop angst die volgens mij overbodig is.

Eigenlijk is het al dan niet accepteren van een homoseksuele pleegouder een mooie graadmeter voor emancipatie. Een graadmeter om te zien of een mens meer mag zijn dan alleen de sticker: "homoseksueel....aaaaaargh!".

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor boer » 16 mar 2013 10:35

Speedy schreef:
Je bent blijkbaar al heel lang weg uit NL, want arme weesjes bestaan niet meer in NL en probeert jeugdzorg bepaalde situaties gelijk op te lossen.


Ik denk over grenzen heen :)
Hier barst het van de weesjes, en heel wat homostellen hebben zich ontfermd over hen.
Ze zullen daartmee geen refo opvoeding krijgen,maar dat is ook geen garantie voor behoud, dus ja, wat nu?
2 atheistische ouders geven die ook niet.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor boer » 16 mar 2013 10:45

schelpje3 schreef:Dat heeft er niets mee te maken.
Als een echtpaar uit de refo-gezindte hun kind bijv. tijdelijk in een pleeggezin moet laten plaatsen, zullen ze even zo goed "geschokt" zijn wanneer ze horen dat het bij 2 moeders/2 vaders zit.
Je brengt dat kind dan in totale verwarring.
Het is ook nog onbijbels.

wat koning Salomon voorstelde, toen 2 vrouwen over een baby vochten, is wel bijbels .
Maar is het goed?
Je kunt misschien nog meelopen in de demonstratie.
Goed vor de integratie weer trouwens :


http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1202573W/

En zo'n land moet bij de EU ?
[-X

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 16 mar 2013 11:23

yobem schreef:
Ik snap wel dat je loyaliteit voelt richting je kinderen en naar die belofte. Maar volgens mij is er een tweede loyaliteit; een loyaliteit richting de mensheid.

Als loyaliteit aan de doopbelofte betekent dat een homoseksueel stel sociaal geïsoleerd wordt en maatschappelijk wordt buitengesloten door hen de mogelijkheden te ontnemen om liefdevol te zijn, dan klopt er iets niet met die bredere verantwoordelijkheid.

Ik ben wel eens bang dat loyaliteit aan een doopbelofte wordt misbruikt door de kerken om leden aan zich te (blijven) binden. Door hun speelruimte kunstmatig te beperken liggen leden aan het infuus van het instituut. Voor het morele oordeel en omschrijvingen van goedheid zijn ze dan afhankelijk gemaakt van de 'experts'.

Vind ik dat een ouderpaar in nood niet meer mag beslissen of hun kind bij homo's komt? Nee, ik geloof dat ouders deels de regie moeten houden over de identiteitsvraagstukken van het (jonge) kind en daar hoort bij dat je kunt aangeven liever niet te hebben dat een kind in een homo-relatie terecht komt. Vind ik de argumenten die ik tot nu toe heb langsgekomen zuivere argumenten? Nee, ik zie een hoop angst die volgens mij overbodig is.

Eigenlijk is het al dan niet accepteren van een homoseksuele pleegouder een mooie graadmeter voor emancipatie. Een graadmeter om te zien of een mens meer mag zijn dan alleen de sticker: "homoseksueel....aaaaaargh!".

We moeten twee zaken gescheiden houden Yobem, nl.
* Hoe stellen wij ons sociaal op t.o.v. homo's en homo-echtparen
* Wat vraagt de Bijbel ons in de opvoeding?

De bijbelse inzetting is: man en vrouw zullen elkaar aanhangen, die 2 zullen één vlees zijn en daar komen dan kinderen van. Ik versimpel het even :wink:
De vrouw is "als hulpe" tegenover de man gezet.
Als het ernstig mis gaat in een gezin, zodat een kind in een pleeggezin geplaatst moet worden, zal dat, wanneer het een kind met gedoopt voorhoofd betreft, van christelijke ouders, bij een echtpaar moeten zijn, met diezelfde overtuiging.
Dat zal vaak niet gebeuren, zo gaat dat in de praktijk denk ik.
Maar het gaat er nu toch om wat wenselijk is en wat het bezwaar kan zijn?

En dan zijn er nog allerlei mitsen en maren, wij schieten als eigen vader en moeder ook tekort in de opvoeding.
Dat zou ons tot schuld moeten worden.

Inmiddels hoorde ik dat het genoemde kind al 9 jaar bij dit stel woont. Als je het nu weg gaat halen, breng je dat kind natuurlijk ook in emotionele verwarring, druk ik me voorzichtig uit.
Dus het is weer paard achter de wagen spannen.
De Nederlander vindt dat een kind heel goed bij een homostel kan opgroeien.
Of in een leefgemeenschap
Of de ene week bij pa met zijn nieuwe vriendin, de andere week bij moeder met haar nieuwe vriend.
Dit gebeurt ook in christelijke gezinnen!
Dat is wat mij betreft net zo af te keuren.

Keren we terug naar de vraag: ik kan me de onrust in Turkse kring voorstellen, maar het heeft niet zoveel zin meer om dit probleem alsnog op te gaan lossen, het brengt teveel nadelen met zich mee. Het gaat altijd ten koste van dit kind. Bovendien is het stel zo bezig om de eigen cultuur nog bij te brengen, ze nemen het kind mee naar Turkije. d:)b
Eigenlijk weten we te weinig (alleen uit de media) om hier een goed en doordacht oordeel over te kunnen geven. Dus kunnen we het alleen in algemeenheden houden. :D

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 16 mar 2013 13:01

schelpje3 schreef:[
Ach, wat maakt het uit he, waar we onze kinderen brengen, als het ons, als ouders, niet meer lukt.
Wat heb jij beloofd toen jij je kinderen ten doop hield?
Als het maar 'liefdevol" wordt opgevoed, de rest maakt niet uit???


een kind naar een pleeggezin heeft helemaal niets te maken met je kind ergens brengen.
Dat is doorgaans; je kind wordt weggehaald. Je brengt het niet.

Ik zou graag je precieze standpunt weten. Zijn 2 homoseksuele ouders wel goed voor kinderen van atheïstische ouders? En kinderen die ooit gedoopt zijn moeten ondergebracht bij heteroseksuele. Dan nog een specifieke denominatie? Want je weet........volgens een rechts persoon is een gkv al een zeer dwalende kerk. Dat is dan net zo erg.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor boer » 16 mar 2013 13:32

Schelpje, zou je even aan kunnen geven, waar in de Bijbel de doop is ingesteld als gelofte der ouders betreffende de opvoeding van hun pasgeboren baby?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 mar 2013 13:51

boer schreef:Schelpje, zou je even aan kunnen geven, waar in de Bijbel de doop is ingesteld als gelofte der ouders betreffende de opvoeding van hun pasgeboren baby?

boer schreef:Wat dacht je, laat ik nog even stokpaardje gaan rijden , voordat ik ga slapen?

:mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 16 mar 2013 14:05

boer schreef:Schelpje, zou je even aan kunnen geven, waar in de Bijbel de doop is ingesteld als gelofte der ouders betreffende de opvoeding van hun pasgeboren baby?

Zie al die andere topics die jij vervuild hebt met je stokpaarden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 16 mar 2013 14:10

meribel schreef:
een kind naar een pleeggezin heeft helemaal niets te maken met je kind ergens brengen.
Dat is doorgaans; je kind wordt weggehaald. Je brengt het niet.

Ik zou graag je precieze standpunt weten. Zijn 2 homoseksuele ouders wel goed voor kinderen van atheïstische ouders? En kinderen die ooit gedoopt zijn moeten ondergebracht bij heteroseksuele. Dan nog een specifieke denominatie? Want je weet........volgens een rechts persoon is een gkv al een zeer dwalende kerk. Dat is dan net zo erg.

Ik heb hierboven al uitgelegd, het gaat er niet om wat wij wenselijk achten, maar wat eist God van ons!
Mijn precieze standpunt lijkt mij glashelder, als je tenminste mijn reacties hebt gelezen.
Een kind hoort op te groeien in een man-vrouw gezin, vader EN moeder, zo is de scheppingsorde.
Dat er daarna een klad is ingekomen, door allerlei varianten aan te brengen, is dus ONbijbels.
Maar inmiddels zijn we zover met de wereld meegegaan, dat onderdehand niks meer gek wordt gevonden geloof ik.
Ach, maakt het uit, als het kind maar liefde krijgt..
Wat betekent onvoorwaardelijke ouderliefde?
Dat je oog hebt voor het tijdelijk, maar ook voor het EEUWIGE heil van je kind.
Maar er lopen hier 2 discussies door elkaar, heb ik al een keer aangegeven.
* Mag een kind opgroeien bij een homostel?
* Waar zou jij willen dat JOUW kind naar toe zou gaan, als je er zelf niet meer voor kunt zorgen?

Dan komt het opeens heel dichtbij!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 64 gasten