Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor elvira (gast) » 28 apr 2009 10:05

Ik zag het nog nergens staan, maar het lijkt me een prachtig onderwerp (met vaak mooie verhalen)...
Ons verhaal: wij leerden elkaar tijdens onze studietijd kennen, via een discussieclubje. In onze (gezamenlijke) vriendenkring was nogal veel aan de hand (niet zo leuk, overigens) en samen hebben we het daar vaak over gehad. Toen onze gezamenlijke vrienden ook nog eens ruzie met elkaar gingen maken, vonden we het fijn dat we samen (als vrienden) over allerlei leuke, andere zaken konden praten. So far so good... tot het moment dat we elkaar te lang in de ogen keken en merkten dat we eigenlijk allang geen vrienden meer waren... we waren (zonder het te weten) geliefden geworden! Nog steeds denken we daar vaak aan terug... het had zo anders kunnen lopen! Maar zo zijn we bij elkaar gebracht en zijn we nu alweer jaren getrouwd...

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Daphne » 28 apr 2009 10:50

Leuk topic! :)

Wij hebben elkaar via Refoweb leren kennen. We zaten beiden op de chat, maar daar spraken we nooit met elkaar. Mijn man was de enige jongen die me niet privé aansprak en dat trok mij juist aan.
Op het forum reageerden we op een gegeven moment op elkaar. We zijn toen gaan msn'en en na een maand of 4 hebben we afgesproken. We zijn toen een dagje naar Scheveningen gegaan en daarna hebben we de Refowebmeeting bezocht. Een dag later hadden we verkering. :)
22 mei zijn we alweer 5 jaar bij elkaar! :8>
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2009 10:52

refoweb..... :lol:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2009 11:07

via de Christelijke Hogeschool Ede :) Toen ik stopte met mijn studie is het pas wat geworden :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor MissF » 28 apr 2009 11:13

Toen ik verhuisde naar zijn woonplaats als 15 jarige puber werd ik al bijna meteen superverliefd op hem, hij was toen 19 of 20. Hij vroeg me een keer mee uit, maar ik durfde niet :oops: We zaten bij elkaar in de kerk, op de jv enzo. Hij maakte me wel duidelijk dat hij me niet wilde, snif. Achteraf nogal logisch, wat moest hij met zo'n puber? ;)
Toen ik me er eindelijk overheen had gezet op mijn 18e, en besloot maar niet meer verliefd te zijn op hem. Toen vroeg ik of hij meeging op Dabar. Dat deed hij, en toen ik nogal veel omging met een andere jongen daar, werd hij een beetje jaloers en tja, van het een kwam het ander ;) Een week na dabar heeft hij me netjes verkering gevraagd, en nu zijn we anderhalf jaar getrouwd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor kirsten » 28 apr 2009 11:16

Wij kennen elkaar via de kerk.

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Dine » 28 apr 2009 11:23

Wij kennen elkaar van de kerk, van school en van de vriendengroep.
Haha, hebben het zo´n 1,5 jaar ontkent dat we elkaar leuk vonden naar anderen toe en het een jaar niet tegen elkaar durven uit te spreken. Maar nu hebben we alweer 3 jaar een relatie!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daatje123

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Daatje123 » 28 apr 2009 11:54

Wij stonden allebei bij een stand op de wegwijsbeurs. 1 dag gekletst en daarna nog paar dagen gesmst en toen was het over. Drie maanden later weer begonnen met bellen en smssen en nu alweer ruim een jaar gelukkig getrouwd. Nooit gedacht dat het zo kon lopen.....
Laatst gewijzigd door Daatje123 op 28 apr 2009 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Anne 80

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Anne 80 » 28 apr 2009 13:09

Tijdens een vakantie in een warm land met Amicitia...

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Funlover » 28 apr 2009 17:45

MissF schreef:Toen ik verhuisde naar zijn woonplaats als 15 jarige puber werd ik al bijna meteen superverliefd op hem, hij was toen 19 of 20. Hij vroeg me een keer mee uit, maar ik durfde niet :oops: We zaten bij elkaar in de kerk, op de jv enzo. Hij maakte me wel duidelijk dat hij me niet wilde, snif. Achteraf nogal logisch, wat moest hij met zo'n puber? ;)
Toen ik me er eindelijk overheen had gezet op mijn 18e, en besloot maar niet meer verliefd te zijn op hem. Toen vroeg ik of hij meeging op Dabar. Dat deed hij, en toen ik nogal veel omging met een andere jongen daar, werd hij een beetje jaloers en tja, van het een kwam het ander ;) Een week na dabar heeft hij me netjes verkering gevraagd, en nu zijn we anderhalf jaar getrouwd :D


Heeeeeeeeeeee die ontwikkeling was zo leuk.
Heb er veel van meegekregen.
Men wat was jij verliefd....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

meissie88

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor meissie88 » 28 apr 2009 18:16

Ik had via de chat van RW een vriendin van me leren kennen, zij kwam uit Scherpenzeel, en had verkering met een jongen uit Grunn, en hij had weer een vriend die een poosje vrijgezel was, maar totaal geen vrijgezel-type was, volgens hen dan...
Dus heeft die vriendin mijn nummer aan 'die jongen' gegeven, we begonnen 's avonds om 6 uur ofzo te smsen, en om 10 voor 10 stonden we tegen over elkaar, en zijn we samen op stap geweest, was enorm gezellig!!
Maar ik weigerde toe te geven dat ik verliefd was op hem, maar de volgende dag werd m'n zus gek van me, omdat ik het alleen over hém kon hebben, en tja anderhalve week later hadden we verkering, en nu, een jaar en 3 maand verder, zijn we nog steeds dolgelukkig :D :8>

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Lalage » 28 apr 2009 18:34

Via de chatbox van refoweb, alweer bijna 7 jaar geleden... Ik zat thuis een tentamen topologie te maken en dat wilde niet zo, dus daar zat ik over te kletsen in de chat. En toen was er ineens iemand die daar iets zinnigs op wist te antwoorden. Voor we het wisten zaten we dag en nacht te chatten. Toevallig gingen we dat jaar allebei voor het eerst naar het Flevofestival en daar hebben we elkaar irl ontmoet. Tijdens dat festival heb ik maar 9 uur in 3 nachten geslapen. Kan je nagaan hoe interessant we elkaar vonden :D

Maaike

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Maaike » 28 apr 2009 18:50

Dit is zo leuk om te lezen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor Funlover » 28 apr 2009 18:55

Die story's zijn idd ALTIJD leuk......Als je het aan mensen verteld gaan ze ook echt stralen enzo.

Zo was ik ooit een keer bezig m'n vriendin M aan te moedigen die verliefd was op een jongen H. Ik was toen die tijd zelf ook verliefd op een andere jongen J.. En ik dus proberen hen M+H een beetje samen te brengen...
Springt de vonk over tussen mij en die jongen H die me vriendin M leuk vond.
Zij H+M woonden in dezelfde plaats, en reisde samen met de trein. Dus vroeg H mijn nummer.
Was niet helemaal de bedoeling. Na wat sms en afspraakjes kregen we verkering. Gelukkig kon m'n vriendin M er achteraf wel om lachen en vond ze ons een leuk stel.
Tis ook weer uitgegaan. Maar soms lopen de wegen anders dan je denkt....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Hoe heb jij je man/vrouw/vriend/vriendin leren kennen?

Berichtdoor TheKeimpe » 28 apr 2009 19:15

Ik leerde mijn vrouw kennen op Daniëlkamp, maar pas in febuari daarna kwam de verkering.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten