CGK forum stopt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

CGK forum stopt

Berichtdoor BJ » 11 apr 2009 13:06

Woensdagavond ontvingen wij (BJ en MW) het bericht dat het CGK forum naar alle waarschijnlijkheid volgende week gesloten gaat worden. Dit is besoten door het diensten bureau van de CGK. Omdat er ook diverse leden van Refoweb een account op het CGK forum hebben wilden we het ook hier toch even melden.

De redenen die opgeven zijn voor het sluiten zijn:
- moeilijk beheersbaar
- er wordt maar een door een bepaalde groep gebruik van gemaakt
- past niet bij de competentie van http://www.cgk.nl

MW en ik zijn het uiteraard niet eens met deze beslissing.

Waarom plaatsen wij dit:
- we jullie volgende week niet willen 'verrassen'. (de bezoekers aan het CGK forum, die niet wekelijks daar komen)
- wij graag jullie mening hierover willen weten: dus brand maar los!

Speedy
Majoor
Majoor

Re: CGK forum stopt

Berichtdoor Speedy » 11 apr 2009 14:51

Nou het is jammer, maar liep het dan? Discussies zie je daar eigenlijk helemaal niet.

Daarnaast vind ik zelf de hele internetsite eigenlijk niet zo. Update van nieuws/berichten zie je nergens. Artikelen worden her en der geplaatst en dan nog niet over de hele breedte heen. Tja, en aangezien blaarkop op alle sites het beroepingswerk plaatst mis je dat ook niet echt :mrgreen:

Wil er echt een goede ondersteuning zijn, moet er een complete herbezinning komen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 11 apr 2009 15:50

Oh ja, ben ik helemaal met je eens. De site stelt niet veel voor. Nieuws is inderdaad een zeer zwak punt. Maar dat gaat geheel buiten MW en mij om. Wij zijn alleen benaderd om het forum te moderaten, als dat nodig mocht zijn ;-) en gebruikersaccounts te beoordelen.

Ik denk dat als de site zelf sterker in de markt zou staan het forum ook beter zou lopen.

En inderdaad, blaarkop vinden we overal wel weer :)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 11 apr 2009 16:08

BJ schreef:
Ik denk dat als de site zelf sterker in de markt zou staan het forum ook beter zou lopen.

Is daar niet eens overleg over mogelijk om de site publieks 'vriendelijker' te maken? Dat er gekeken wordt naar professioneel beheer. Bijvoorbeeld, er is site met documentatie aanwezig, maar nergens gecategoriseerd, als je iets zoekt moet je binnen de documenten zoeken.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 11 apr 2009 17:40

Laat ik het zo zeggen. Met mij is hierover nooit overleg geweest. Maar dat was ook niet nodig, gezien mijn rol. Maar ik mag toch aannemen dat dit een taak is voor een deputaatschap welke hierover gaat?

Volgens mij moet je als kerken in deze tijd heel veel gebruik willen maken van het Internet. Denk bijvoorbeeld aan de kansen via de kerktelefoon.
Potentiële nieuwe leden zullen volgens mij ook tegenwoordig altijd snel een website bezoeken om informatie te vinden. Plaatselijk, maar zeker ook landelijk. En ja... dat geeft inderdaad informatie. Maar meer ook niet.

We moeten natuurlijk wel constateren dat de site sinds een tijdje wel wat verbeterd is.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 10:20

ik vond het minder overzichtelijk dan RW, en lang niet zo actief als RW. Vind het wel jammer hoewel ik er niet zo vaak te vinden was. Er zijn ontzettend veel jeugd van de CGK maar zie er weinig van terug. Jammer, misschien te weinig animo of trekken ze toch liever naar algemene fora zoals HetDagelijksWoord of idd hierzo. Of te weinig promotie?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 mei 2009 11:19

het liep idd niet echt. De laatste tijd waren er een aantal vaste bezoekers.
Maar, behalve wat BJ en ik aan promotie hebben gedaan, is er verder helemaal geen promotie van het dienstenbureau geweest.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 11:49

En dat is echt jammer!! Dan had het forum wellicht (meer) van de grond kunnen komen. Zonde.... Om weer een religieus forum op te richten zit waarschijnlijk niemand te wachten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 mei 2009 12:36

dat is overwogen. Maar wanneer er vanuit de CGK (lees: dienstenbureau) komt dat het forum moet stoppen, dan lijkt het ons geen goed idee om een particulier initiatief te starten.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 13:35

aha oke, duidelijk! Het blijft jammer, blijkbaar te weinig animo. Waren er nou beduidend minder jongeren aanwezig?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 mei 2009 13:38

Het waren overwegend volwassenen. Maar het was ook niet specifiek een jongerenforum :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mei 2009 13:43

dat realiseerde ik mij ook toen ik poste :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 08 mei 2009 11:30

mw schreef:dat is overwogen. Maar wanneer er vanuit de CGK (lees: dienstenbureau) komt dat het forum moet stoppen, dan lijkt het ons geen goed idee om een particulier initiatief te starten.

Ze kunnen dat wel allemaal wel doen, maar de site is gewoon 'slecht', oude en nieuwe artikelen lopen dwars door elkaar, je weet niet wat er bij is gekomen en als je al bij het beroepingswerk kijkt is het allemaal oude muk. Er is niets actueels aan. En als je dat dan vergelijkt met de TUA daar ziet het er beter uit. Misschien kunnen ze beter de cgk site koppelen aan de TUA site, heb je alles bij elkaar.

Daarnaast nergens wordt vermeld dat het forum weg is gehaald en ook geen reden er bij, kortom erg amateuristisch.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2009 13:12

mw schreef:dat is overwogen. Maar wanneer er vanuit de CGK (lees: dienstenbureau) komt dat het forum moet stoppen, dan lijkt het ons geen goed idee om een particulier initiatief te starten.

Dat hangt er nogal van af waarom ze MOETEN stoppen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 08 mei 2009 13:15

Wat een ophef allemaal: er is toch nog steeds www.cgjf.nl?

Terug naar “Archief”