irritatie lenzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor kirsten » 01 apr 2009 19:04

Ik heb al 6 jaar harde lenzen en ze bevallen me zo goed. Ik weet niet meer wie het zei, maar bij mij is het absoluut niet te zien dat ik harde lenzen heb. Voordeel van harde lenzen is enerzijds omdat ze goedkoper zijn en anderzijds merk je een ontsteking aan je oog veel eerder op. Maar ook mijn opticien raadde ze bij mij aan (mijn ogen worden iets beter wanneer ik harde lenzen draag).

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor pol » 01 apr 2009 21:02

Ik heb 1x harde lenzen geprobeerd bij de opticien maar ik kon ze niet inhouden, zon irritatie gaf dat. Dus houd ik het bij de zachte.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor kirsten » 01 apr 2009 21:54

Je moet er inderdaad even doorheen in het begin. Nu vind ik het ideaal. Maar als je zachte lenzen gewend ben, dan moet je die zeker ook houden.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Jo'tje » 02 apr 2009 10:38

kirsten schreef:Je moet er inderdaad even doorheen in het begin. Nu vind ik het ideaal. Maar als je zachte lenzen gewend ben, dan moet je die zeker ook houden.


Ik heb het een maand geprobeerd. Wat een regelrechte ramp. En wat een verademing was het toen ik een zachte lens in mijn oog deed, toen wist ik het heel zeker :mrgreen:
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Saskia » 02 apr 2009 12:01

Ik heb nooit zachte gehad, dus zou echt niet weten wat het verschil is. Ach, ben zo gewend aan de harde lenzen, ik hoef geen zachte.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2009 14:37

*Annet* schreef:toch wordt ik nog steeds niet overtuigt om nu daadwerkelijk op lenzen over te stappen.

Mijn broer had ook lenzen, die vond het een drama en raadde me aan er nooit aan te beginnen.

Een leuk mens waar ik al een jaar mee omga had het over haar lenzen. Huh, heb jij die dan? vroeg ik


*Annet* schreef:Sigaretten en alcohol zijn ook vrij verkrijgbaar.

Maarre, wat betaal je nou voor lenzen? Volgens mij ben je dan veel duurder uit. Als ik hoor over maandsetjes :roll: x 12= een aardig bedrag per jaar denk ik. Ik doe jaaaaaaaaaren met een bril van meneer Hans, betaal ik ruim 100€ voor.


Het is bij lenzen even wennen, in het begin zijn ze lastig in te krijgen, dat is na een maandje wel over. En dan heeft het wel voordelen. Je merkt er niks van, je hebt geen ding op je hoofd, je kan er een zonnebril overheen doen, je kijkt nooit tegen een rand aan... etc. Ik betaal er 120 euro per half jaar voor, maar daar doe ik dan 9 maanden over.

Kijk, het is ook wat persoonlijks. Sommigen mensen vinden een bril prima en vinden het ook prima staan. Ik kan me voorstellen dat ze dan gewoon een bril blijven dragen. Maar vind je zo'n ding op je hoofd helemaal niet mooi staan en vind je jezelf zonder bril mooier, dan zijn lenzen een hele goede optie. Ik vind een bril totaal niet bij me staan, krijg er een eigenweis hoofd van :D Ik mocht een bril uitzoeken bij mijn lenzen, voor als ik eens wat met mijn ogen zou hebben ofzo... heb er een heleboel opgehad en vond ze allemaal vreselijk. En Jo'tje ook wel volgens miJ :) Daarnaast vond ik het tegen die randen aankijken ook vervelend, helemaal bij het sporten... en dan die drukpunten op je neus... en bij mountainbiken is het ook minder veilig, je zal maar es precies op je snufferd vallen :)

maar ik zou zeggen, ga eens naar een opticien en vraag daar eens wat dingen, die mensen hebben er meer verstand van. Die kunnen je ook wel uitleggen waarom nachtlenzen niet gevaarlijk zijn. En allicht kan je het eens vrijblijvend proberen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor kirsten » 02 apr 2009 15:26

Mijn lenzen (harde) lenzen zijn 109 euro per stuk. Ik heb met mijn vorige set 5 jaar gedaan en toen was ik er een kwijt.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor *Annet* » 02 apr 2009 18:53

Ik vind het ook irritant dat ik vaak tegen die randen aan zit te kijken. Grote monturen moeten maar weer es in de mode komen.

Mocht voor mijn verjaardag een nieuwe bril uitzoeken, omdat ik deze zo oerend lelijk vind. Maar zal ik dan toch es lenzen vragen? Als er een vlieg in mijn oog zit jank ik al, hoe zou het met een lens zijn? Eigenlijk zie ik het dus helemaal niet zitten als ik eerlijk ben......
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor pol » 02 apr 2009 20:34

*Annet* schreef:Ik vind het ook irritant dat ik vaak tegen die randen aan zit te kijken. Grote monturen moeten maar weer es in de mode komen.

Mocht voor mijn verjaardag een nieuwe bril uitzoeken, omdat ik deze zo oerend lelijk vind. Maar zal ik dan toch es lenzen vragen? Als er een vlieg in mijn oog zit jank ik al, hoe zou het met een lens zijn? Eigenlijk zie ik het dus helemaal niet zitten als ik eerlijk ben......


Mens ik was precies hetzelfde en kreeg bij het idee al zere ogen. Maar met zachte lenzen begonnen. Eerste dag een uurtje en dat zo langzaam opbouwen. Indoen was een heel spektakel. Moest ik voor gaan zitten, maar na een week ben je het gewend. Bij mij was het winter en ik had gewoon last van de kou want een bril houdt ook kou tegen natuurlijk. Maar als je het gewend bent, is het reuze makkelijk. Nooit geen beslagen brilleglazen of vette vieze vingers erop. Nooit geen gezanik met zonnebrillen op sterkte en ekle keer wisselen maar. In het zwembad zie je gewoon scherp alleen je kan niet van een wildwaterglijbaan. Als ik jou was zou ik gewoon naar de opticien gaan en een proefpakketje doen met zachte lenzen. Is het niks, nou dan ben je misschien 30 euro lichter en is het wat blijf je de rest van je leven mij dankbaar :-oo

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor kirsten » 02 apr 2009 20:47

Annet, als ik jou was zou ik dan beginnen met zachte lenzen. Harde lenzen voelen in het begin wat minder fijn aan (hoewel ik dat persoonlijk enorm vind meevallen). Ook kreeg ik aan het begin heel vaak een vuiltje onder mijn lens, dat was echt heel naar gevoel. Nu heb ik daar bijna nooit meer last van.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Marnix » 03 apr 2009 08:38

*Annet* schreef:Ik vind het ook irritant dat ik vaak tegen die randen aan zit te kijken. Grote monturen moeten maar weer es in de mode komen.

Mocht voor mijn verjaardag een nieuwe bril uitzoeken, omdat ik deze zo oerend lelijk vind. Maar zal ik dan toch es lenzen vragen? Als er een vlieg in mijn oog zit jank ik al, hoe zou het met een lens zijn? Eigenlijk zie ik het dus helemaal niet zitten als ik eerlijk ben......


Brr, grote monturen vind ik zo lelijk.

Wat lenzen betreft, dat moet je gewoon eens met je opticien bespreken. Die kan je vast beter helpen. Dingen in je oog krijgen is inderdaad erg vervelend maar aan lenzen wen je wel. Kan even een paar weekjes duren. De eerste week kreeg ik ze echt niet in. Maar als je het eenmaal door hebt gaat het prima. Die lenzen op je ogen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Daar voel je niks van. Het enige vervelende is dus in het begin even om ze in te doen. Als ze eenmaal zitten heb je er geen last van. Maar goed, dat indoen leer je snel genoeg, je ogen moeten gewoon even aan die aanraking wennen. Van nature knipper je in een reflex met je ogen als ze ergens mee in aanraking komen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor MissF » 03 apr 2009 09:16

Lenzen zijn uiteindelijk wel duurder denk ik ja. Ik heb hele normale, en betaal bijna 100 euro per half jaar. Mijn man heeft enof andere aparte dingen, speciale, en betaald 150 per half jaar. Mijn bril was 90 euro en doe ik nu 3 jaar mee. Maar ik doe veel langer met mijn lenzen omdat ik ook regelmatig mijn bril op heb (zelfs een half jaar alleen gehad), dus dan vallen de kosten wel weer mee. Als ik altijd mijn bril op heb wil ik echt wel na anderhalf of twee jaar een nieuwe, want dan wil ik wel weer eens iets anders eigenlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Jo'tje » 03 apr 2009 09:44

5 jaar doen met harde lenzen klinkt leuk, behalve als je sterkte wisselt.
Marnix is in 2 jaar al 2 keer veranderd qua sterkte. Nou, dan ben je niet blij als je 109 euro per lens hebt betaald ;)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Saskia » 03 apr 2009 10:37

Dat had ik in het begin ook, ik was 13 toen ik met lenzen begon en moest elk jaar nieuwe omdat de sterkte nog steeds veranderde. Maar goed, dat was na een jaar of 5-6 ook over en vanaf toen kon ik er veel langer mee doen.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor pol » 03 apr 2009 11:51

Annet reageert niet, ze zit vast bij de opticien :lol:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 50 gasten