trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor ajl » 08 jul 2010 09:20

Met onze bruiloft heb ik er wel een beetje op gelet. Wij trouwden hartje winter en ik wilde een boeket met rode rozen. Dus dat kwam ook terug in de stropdas van mn man. De koets was ook versierd met rode rozen. Dat was eigenlijk ook het enige. In het dagelijls leven kijk ik helemaal niet naar de kleurcombinaties van ons vieren, ook niet met een bruiloft. Ik draag sowieso veel zwart en of mn man daarbij past, heb ik eigenlijk nooit op gelet.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Liesien » 08 jul 2010 09:44

Ik wilde eigenlijk een rood met wit boeket. Maar volgens de bloemiste kon dat echt niet, heel gezeur. Dus ik ging er maar vanuit dat zij er verstand van had. Wilde ze me een groen met roze boeket aansmeren 8-[
Oeh, als er iets niet bij me past is het dat wel. Daarna vond ze dat ik een compleet lichtroze boeket wel kon hebben, maar dat vond ik veel te lievig.
Dus uiteindelijk hebben we een mengsel van haar en mijn ideeën gemaakt en wordt het waarschijnlijk een boeket waar kleuren van wit tot rood in zitten, dus met alle mogelijke witte/creme/roze/rode tussenvormen.
Maar ik kan dat nog tot een week van tevoren veranderen, dus ik denk er nog even goed over na ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Gerdien B. » 08 jul 2010 09:51

Jannoek schreef:Ik heb net 30 vaasjes voorzien van een ecru en roze lintje. Tja, je moet toch wat doen tijdens duitsland spanje. :mrgreen:

De controlfreak in mij vind het echt heerlijk om een thema kleur te hebben! Lekker alles van 't zelfde.

:-oo

Dat hadden wij ook. De verlovingskaart en trouwkaart waren deels hetzelfde. De kleur was rood en kwam echt overal terug: de kaarten, strik van Optimatus, zijn corsage, mijn bloemenmandje, auto, bedankjes, linten aan de manden waar de bedankjes in zaten, linten aan de auto's.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Acire » 08 jul 2010 09:55

Liesien schreef:Ik wilde eigenlijk een rood met wit boeket. Maar volgens de bloemiste kon dat echt niet, heel gezeur. Dus ik ging er maar vanuit dat zij er verstand van had. Wilde ze me een groen met roze boeket aansmeren 8-[
Oeh, als er iets niet bij me past is het dat wel. Daarna vond ze dat ik een compleet lichtroze boeket wel kon hebben, maar dat vond ik veel te lievig.
Dus uiteindelijk hebben we een mengsel van haar en mijn ideeën gemaakt en wordt het waarschijnlijk een boeket waar kleuren van wit tot rood in zitten, dus met alle mogelijke witte/creme/roze/rode tussenvormen.
Maar ik kan dat nog tot een week van tevoren veranderen, dus ik denk er nog even goed over na ;)


Pffff!! Niet doen hoor, doe gewoon lekker je eigen ding, wit met rood! Als je naar haar luistert krijg je spijt ben ik bang. Zoek gewoon een andere bloemist en doe gewoon wat JIJ wilt :) punt!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Liesien » 08 jul 2010 10:04

:) Nou een andere bloemist ga ik zeker niet zoeken. Voor de prijs waar zij een boeket en bijna 40 corsages kan leveren kan een ander nog niet eens het boeket zelf leveren vrees ik. Maar ik denk er nog even over na. De mengeling is ook wel heel mooi denk ik.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 jul 2010 10:11

Bij ons liep het toevallig zo dat alles bij elkaar paste. Manlief had een blauw 'pak' met een overhemd met blauwe stippen. Ik wilde bij mijn jurk nog een gekleurd lint dus dat werd toen ook maar blauw en dan passen blauwe schoenen er ook goed bij. We konden toevallig een erg mooie blauwe auto lenen, precies de goede kleur. En vervolgens is het erg simpel om blauw en witte ballonnen te kopen en klaar is je thema-kleur bruiloft :P

Bij ons zat 't 'm dus ook niet in subtiele dingen zoals lintjes om vaasjes, daar zou ik ook niet snel moeite voor doen, maar bij allemaal dingen die toch wel 'moesten'.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 08 jul 2010 10:42

Liesien schreef::) Nou een andere bloemist ga ik zeker niet zoeken. Voor de prijs waar zij een boeket en bijna 40 corsages kan leveren kan een ander nog niet eens het boeket zelf leveren vrees ik. Maar ik denk er nog even over na. De mengeling is ook wel heel mooi denk ik.


Nou, ik zou er toch nog maar eens over denken. Lekker je eigen ding doen hoor!
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je wilt. Ik ben gewoon een week van tevoren naar de dichtsbijzijnde bloemist gewandeld bij m'n schoonzus (want daar sliep ik). Uitgelegd wat ik wilde, simpel en iets met hout. Ze vond het keigrappig, haha. En ze bestellen de bloemen toch pas een dag van tevoren, dus ik had alsnog bijna een week bedenktijd. Was uiteindelijk voor €20 klaar :) We hadden geen corsages, omdat we er vanuit gingen dat iedereen er wel feestelijk uit zou zien. Als ik nog een keer zou trouwen weet ik niet eens of ik nog wel een boeket zou willen. Ik vergat 'm steeds :lol:
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor ajl » 08 jul 2010 10:45

Als ik weer ging trouwen, dan zou ik alles anders doen. Misschien wel op maandagmorgen naar het stadshuis en verder een etentje met familieleden en daarn lekker naar huis.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 08 jul 2010 10:47

Oooohh nee dat niet. Dat feestje had ik echt niet willen missen :)
Maar verder vond ik de dag zoals nu ook heerlijk hoor. Bijna nergens spijt van.
Ik heb er alleen spijt van dat ik Marnix niet op dansles heb gestuurd :mrgreen:
pobody's nerfect

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor J.A. » 08 jul 2010 10:51

Liesien schreef:Ik wilde eigenlijk een rood met wit boeket. Maar volgens de bloemiste kon dat echt niet, heel gezeur. Dus ik ging er maar vanuit dat zij er verstand van had. Wilde ze me een groen met roze boeket aansmeren 8-[
Oeh, als er iets niet bij me past is het dat wel. Daarna vond ze dat ik een compleet lichtroze boeket wel kon hebben, maar dat vond ik veel te lievig.
Dus uiteindelijk hebben we een mengsel van haar en mijn ideeën gemaakt en wordt het waarschijnlijk een boeket waar kleuren van wit tot rood in zitten, dus met alle mogelijke witte/creme/roze/rode tussenvormen.
Maar ik kan dat nog tot een week van tevoren veranderen, dus ik denk er nog even goed over na ;)


Ik raad je aan om echt naar jezelf te luisteren, wat jij wilt!
Het is jou dag, en jij hebt wat in je hoofd voor het boeket, dus beslis jij wat je wilt!
Rood met wit kan altijd! Maar idd: denk er gewoon over na,
en: De klant is koning! Ook, juist hierin!

Succes allemaal die gaan trouwen!
Fijne voorbereiding toegewenst!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor ajl » 08 jul 2010 10:57

Jo'tje schreef:Oooohh nee dat niet. Dat feestje had ik echt niet willen missen :)
Maar verder vond ik de dag zoals nu ook heerlijk hoor. Bijna nergens spijt van.
Ik heb er alleen spijt van dat ik Marnix niet op dansles heb gestuurd :mrgreen:


Dat had ik de eerste tijd na ons trouwen ook ( het klinkt nu net alsof ik al 50 jaar getrouwd ben, het is nog maar 4 jaar!)
Ik merk nu wel dat er sindsdien zoveel dingen gebeurt zijn die zoveel leuker zijn dan een trouwdag dat ik er inmiddels wel anders over ben gaan denken.
Achteraf gezien hadden wij het geld ergens anders beter voor kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor LeChat » 08 jul 2010 11:16

Als ik terugkijk, ben ik ook wel blij dat we niet extreem veel geld voor die ene dag hebben uitgegeven. Want het is zó voorbij en daarna en daarnaast zijn er zoveel andere (langduriger) leuke/nuttige dingen waar je geld aan kunt uitgeven...
Ik ben blij met ons mooie trouwalbum (wat nog niet eens zo duur was), dat is toch hét blijvende gedeelte van je trouwdag! En met het receptieboek waarvoor we alle gasten op de foto hebben laten zetten. Zo heb je een leuk 'tijdsbeeld' van hoe je dierbaren en bekenden er op dat moment uit zagen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 08 jul 2010 11:19

Hmm, ik denk ook niet aan de trouwdag als 'wooow dat is de mooiste dag van m'n leven' ofzo. Het was gewoon een hele gave dag rondom een hele bijzondere gebeurtenis in ons leven. En daar hebben we een heel leuk feestje van gemaakt! Maar er zullen (hopelijk) vast nog meer gave dagen en bijzondere gebeurtenissen volgen. We hebben dan ook wel bewust nagedacht over waar we wel en geen geld aan uit wilden geven. Ringen zijn blijvend, dus daar waren we niet zo pietluttig mee. Gelukkig maar, ik zeg nog wekelijks tegen Marnix dat 'ie zo'n leuke ring heeft... Dat zal vast wel weer minder worden :mrgreen:

Waarschijnlijk denkt iedereen na een tijd wel weer anders over het invullen van een bruiloft, maar dat betekent niet dat je er spijt van hoeft te hebben toch? Je had 4 jaar terug ook zo je redenen om voor die manier te kiezen.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor MissF » 08 jul 2010 12:06

Ik zou als ik jou was ook goed nadenken over je bloemen, hoor, Liesien. Waarom zou rood en wit niet kunnen? Dat zie ik echt wel vaker hoor, in gewone boeketten, dus dat is volgens mij onzin.

Ik ben gewoon naar de eerste de beste blomeist gestapt en gezegd: ik wil een bos vol hortensia, wat kost dat als bruidsboeket? Nouja, dat was dus 35 euro, helemaal goed :) Witte bloemen erbij als corsages voor de daggasten, maakte me geen bal uit welke bloem, als het maar spierwit was :D Wel vond ik het een beetje jammer dat ze uiteindelijk om de hortensia toch groene bladeren had gevouwen, ik had liever echt alleen een bos hortensia, maargoed, zo was het ook mooi :D
Ze kunnen volgens mij echt wel alles maken hoor, hoe je het wilt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Nina87 » 08 jul 2010 14:54

Liesien, ik zou mezelf ook niet zomaar wat aan laten praten door de bloemist. Het is jouw dag, en zolang je geen extreme wensen hebt moet zoiets toch te regelen zijn? Ik had ook zoiets bij de eerste winkel waar ik ging kijken voor een jurk. Ik had gezegd dat ik een jurk wilde zonder al te veel frutsels eraan, maar die hadden ze daar eigenlijk niet. Ik een aantal jurken gepast maar ik wilde toch liefst een eenvoudige jurk. Zegt die verkoopster: "Ja, maar dan wordt het eigenlijk meer een soort simpele galajurk". Nou, dat maak ik zelf wel uit, en als ik zoiets nou mooi vind? Zoals jullie begrijpen heb ik daar geen jurk gekocht (en ik vind mijn jurk toch echt wel anders dan een galajurk, maar goed).
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten