trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 07 jul 2010 19:59

Jannoek schreef:@Liesien,

Herkenbaar! Soortgelijke frustraties had ik met de gemeente Utrecht. Ik werd gék! Volgens mij hadden ze al een compleet dossier aangelegd. 8) Op een gegeven moment belde ik maar gewoon elke week, haha.
In januari aanvraag gedaan of m'n moeder ons mocht trouwen, begin juni (ik zal het verhaal maar niet uitgebreid vertellen ;-)) was het eindelijk rond. Pfff. . . . .

Ik heb vandaag voor de tweede keer m'n jurk gepast, zo gaaf!
Verder vandaag een roze met witte paraplu gekocht :) en 30 vaasjes voor op de tafels.
Alle bedankjes zijn af, dus het lijstje wordt écht steeds korter!


Versiering voor op tafel, ik neem aan dat een locatie zoiets voor z'n rekening neemt?
Daar heb ik me écht niet druk om gemaakt!
pobody's nerfect

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Liesien » 07 jul 2010 21:06

@Jannoek, zoo dat heeft ook lang geduurd dan. Gelukkig zijn we niet de enige :mrgreen:
Nouja, als het begin augustus in ieder geval maar rond is.

Verder is onze liturgie zowaar goedgekeurd door de kerkenraad, dus daar doen we niks meer aan. 't Begin op te schieten, vandaag nog 50 dagen zag ik net :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Nina87 » 07 jul 2010 21:10

Wij moeten de versiering voor op de tafel ook zelf regelen want onze receptie is in de zaal van de kerk, maar anders had ik het alsnog wel willen regelen want wij vinden het erg leuk als het bij ons kleurenschema past. Gelukkig kunnen wij de vazen uit de kerk gebruiken en de bloemen worden ook gedaan door mensen uit de kerk, dus het kost ons al met al niet zo veel ;)

@Liesien, wat een gedoe zeg! Ik vind het ook altijd heel vervelend als dat soort dingen niet lekker lopen en vaak is het wel het beste om gewoon langs te gaan is mijn ervaring. Dan zijn dingen toch het snelste geregeld.

Bij ons is al ons papierwerk goed in Schotland aangekomen dus dat is alvast voor elkaar. Ik kreeg maandag nog wel iemand aan de telefoon omdat ze dachten dat het geboortecertificaat van mijn vriend niet origineel was. Hij heeft toen zelf teruggebeld om te zeggen dat het wel zo was. Ze hebben toen het papier natgemaakt om te kijken of de inkt van de handtekening uitliep... :shock: Maar toen geloofden ze het wel! :mrgreen:
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 07 jul 2010 21:24

Kleurschema's, vaasjes, servetjes... nou ja, ieder z'n ding. Ik ben blij dat ik me daar niet ook nog druk om moest maken :D
Maar ik hoop dat het naar jullie zin wordt!
pobody's nerfect

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Liesien » 07 jul 2010 21:25

Haha Jo'tje, ik heb daar ook nog niet over nagedacht ;)
Ga ik ook maar niet doen denk ik.

Maar succes iedereen:)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jannoek » 07 jul 2010 21:31

Ik heb net 30 vaasjes voorzien van een ecru en roze lintje. Tja, je moet toch wat doen tijdens duitsland spanje. :mrgreen:

De controlfreak in mij vind het echt heerlijk om een thema kleur te hebben! Lekker alles van 't zelfde.

:-oo

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Liesien » 07 jul 2010 21:37

Nou ik kan me dat opzich wel voorstellen.

Maar mijn lievelingskleur stond volgens de bloemiste niet bij het pak van meneer. Dus toen ging het niet door :mrgreen:
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 07 jul 2010 21:47

Wij wilden vooral relax de tijd hebben, lekker eten en drinken en een boel gezelligheid.
Weet je, ik zou je niet eens meer kunnen vertellen welke kleur de kleedjes op tafel hadden, en hoe het verder was aangekleed.
De ruimte op zich was al gezellig, met oude houten balken aan het plafond etc. Verder een l-vormige bar, statafels en hoge plantenbakken etc. Verder weet ik vooral met wie ik heb gekletst, gedanst en gelachen. En dat is ook wat mensen nog weten en waar ze het nog over hebben. Niemand die zegt: tsjonge, die tafellakens vond ik niet zo mooi bij Marnix' stropdas kleuren :P
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Nina87 » 07 jul 2010 22:15

Tja, wij vinden het wel leuk als alles een beetje bij elkaar past. En het maakt het ook wel makkelijker om beslissingen te maken: we kunnen nu gewoon tegen iedereen zeggen dat het in kleur x moet, ipv dat we overal apart over na moeten denken. Ik vind het ook wel een simpele manier om alles net een beetje extra 'flair' te geven.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor LeChat » 07 jul 2010 22:17

Ik weet ook niet meer zeker welke kleur de tafelkleedjes hadden, dacht donkerrood... maar zeker weten? nee :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor MissF » 07 jul 2010 22:18

Ik vond het wel fijn dat de auto, bloemen, pak en jurk bij elkaar stonden, en ik wilde daar wel 1 'kleur' in aanhouden. verder boeide het mij ook niks ;)
Ik heb gewoon tegen mijn man gezegd dat ik een gekleurde jurk had (wat iedereen sowieso al dacht ;) ), en dat daarbij een witte auto, wit overhemd en witte stropdas (als hij die dan toch wilde, liever helemaal geen), witte bloemen het beste stond. Ik hou gewoon enorm van wit, en omdat ik zelf ook een witte jurk had, matchte dat allemaal zo mooi. Maar verder boeide het me niet zo, nee.

Mijn vriendin hield een korte receptie na de kerkdienst voor de gemeenteleden, daar hebben wij als CM's toen wel gezorgd voor iets moois op de tafels, want dat hadden ze daar niet (ja, die lelijke nepbloemetjes).
Ik was vorige week bij een trouwdienst, die hadden in het middenpad een rode lopen en aan de voorste banken aan weerszijden witte bloemetjes met een wit lint eromheen. Prachtig!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Nina87 » 07 jul 2010 22:24

MissF schreef:Ik vond het wel fijn dat de auto, bloemen, pak en jurk bij elkaar stonden, en ik wilde daar wel 1 'kleur' in aanhouden. verder boeide het mij ook niks ;)
Ik heb gewoon tegen mijn man gezegd dat ik een gekleurde jurk had (wat iedereen sowieso al dacht ;) ), en dat daarbij een witte auto, wit overhemd en witte stropdas (als hij die dan toch wilde, liever helemaal geen), witte bloemen het beste stond. Ik hou gewoon enorm van wit, en omdat ik zelf ook een witte jurk had, matchte dat allemaal zo mooi. Maar verder boeide het me niet zo, nee.

Mijn vriendin hield een korte receptie na de kerkdienst voor de gemeenteleden, daar hebben wij als CM's toen wel gezorgd voor iets moois op de tafels, want dat hadden ze daar niet (ja, die lelijke nepbloemetjes).
Ik was vorige week bij een trouwdienst, die hadden in het middenpad een rode lopen en aan de voorste banken aan weerszijden witte bloemetjes met een wit lint eromheen. Prachtig!


Haha, was zeker wel een verrassing voor je man toen hij je voor het eerst zag? Ik heb mijn vriend de kleur van mijn jurk al wel verteld want ik wilde wel dat zijn pak erbij zou passen, maar achteraf gezien was dat niet nodig omdat ik mee ben geweest met het uitzoeken. Wij matchen de bloemen, uitnodiging, het pak van mijn vriend, de taart en de aankleding van de zaal waar we eten. Als we toch kleuren moeten kiezen kunnen we net zo goed kleuren kiezen die bij elkaar passen, toch? En ook al ziet verder niemand het, ik weet toch dat ik het zelf heel leuk ga vinden.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor LeChat » 07 jul 2010 22:27

Mijn accentkleur in de jurk (lichtblauw) kwam inderdaad wel terug in de stropdas, het pochetje, de corsage en de manchetknopen van m'n bruidegom, en in de parels bij het (verder vooral witte) boeket. De auto had zo'n langwerpig bloemstuk, met witte bloemen. Al met al de 'grote' dingen dus wel bij elkaar passend, maar niet tot in de kleinste details doorgevoerd. 'k Zou ik niet geweten hebben waar ik de tijd vandaan had moeten halen om dat allemaal te organiseren :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 08 jul 2010 08:03

Ik had er natuurlijk wel voor gezorgd dat Marnix' pak bij mijn jurk paste. Mijn jurk had natuurlijk nogal uitgesproken kleuren ;)
Verder hebben we nergens op gelet. En dan nog, als er iemand was die daar bezig mee zou zijn, dan waren het onze ceremoniemeesters geweest, haha. Die zijn daarvoor hoor :) Zij hadden inderdaad wel gecheckt bij de kerk wat ze aan aankleding zouden doen.
pobody's nerfect

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Sophie77 » 08 jul 2010 09:11

Wij hebben erop gelet dat mijn jurk, m'n mans pak en stropdas, de bloemen en de auto bij elkaar pasten. En ook bijv. dat de kleur van de menukaarten paste bij het tafellinnen. Vorig jaar waren we op een bruiloft en daar paste de inrichting van de zaal ook bij de rest, het viel me gelijk op en ik vond het wel erg leuk eigenlijk.
Als wij met z'n allen naar een bruiloft gaan, probeer ik onze kleding ook op elkaar af te stemmen. Niet al te krampachtig, maar niet man in blauw, ik in zwart, een paar kinderen in wit en weer anderen in roze ofzo. De vorige keer waren we blauw, grijs, wit met wat fuchsia accenten. De foto's worden dan vaak wel heel mooi! :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten

cron