trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor esli » 23 aug 2009 19:37

Dat hoorde ik ook, maar bij ons viel dat alles mee. En we hadden wel een lange dag enzo. Maar goed we hadden geen diner, maar een high tea. Maar we hadden wel weer een bandje s avonds.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor LeChat » 24 aug 2009 15:29

Onze ervaring is inderdaad dat je aan de 10.000 euro al gauw zit. De feestlocatie kost (zonder kortingen e.d., gewoon een 'standaardreceptielocatie en - prijs' toch algauw zo'n 3 à 4 duizend euro (incl. diner dan wel bij ons) en een beetje fotograaf (opnieuw afgezien van familierelaties en goedwillende amateurs- wat natuurlijk ook heel goed kan uitpakken) rekent voor een digitaal album toch wel zo'n 1200 - 1400 euro. En dan al die andere dingen nog... dus als je geen bevriende 'dienstverleners' in je relatiebestand hebt, ben je aardig wat kwijt, maar het is het waard :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor MissF » 24 aug 2009 15:38

Terwijl wij juist weer verbaasd waren dat we echt niet aan de 10.000 konden komen. We hebben gewoon alles gepland, eigenlijk zonder op het geld te letten in eerste instantie, maar wij kwamen inclusief professioneel fotograaf (al is hij wel goedkoper dan een fotograaf met een winkel, en wij wilden sowieso al geen digitaal album, maar een geplakt album, misschien dat dat scheelt), en inclusief 45 daggasten en 250 feestgasten en een luxe diner, muzikanten, mooie auto, aan 8500 euro ofzo. terwijl we nergens op bezuinigd hebben. Of we hebben gewoon geluk met onze fotograaf en locatie denk ik :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor LeChat » 24 aug 2009 15:44

Wij hadden een trouwauto met chauffeur én een Amerikaanse schoolbus voor de daggasten, ik had een vrij dure kapper/visagiste en we hadden ook nog een lunch voor de daggasten, daarnaast wilden we niet in het saaie gemeentehuis trouwen maar in het (duurdere) Oude Raadhuis, etc., dat alles scheelt natuurlijk wel (en daar zou je indien nodig op kunnen bezuinigen natuurlijk).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jannoek » 25 aug 2009 07:15

3 a 4 duizend voor de feestlocatie vind ik wel meevallen... Ik hoorde van een vriendin dat ze dat alleen al bijna 10.000 gaat kosten, en mn huisgenootje had het ook over die bedragen... :mrgreen:

Ik ga straks even het gemeentehuis bellen, vragen of m'n moeder ons mag trouwen.. ben benieuwd, anders zoeken we gewoon een andere gemeente uit.. :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2009 07:21

wij waren 5 duizend kwijt (incl. trouwkleding, bruidsboeket etc.). Maar wij hadden dan gratis auto + chauffeur en fotograaf.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor MissF » 25 aug 2009 07:28

Wij hadden idd ook de keus kunnen maken voor een feestlocatie van 10.000 euro, maar die vonden we eigenlijk helemaal niet leuk. Wij wilden een zaal met 200 zitplaatsen minimaal, en 1 grote zaal, geen meerdere zalen of een L of U vorm, en dit was de enige die er was, dus die keus was nogal simpel, en dus wel een stuk goedkoper.
Wij trouwden wel in het Oude Raadhuis, maar dat kost hier niks meer dan in het gewone gemeentehuis. De auto was ook even duur als die met chauffeur, doordat onze oorspronkelijke auto de avond ervoor kapot ging (wat ik niet wist hoor, maar mijn man heeft er aardig om gestresst ;) ) Lunch deden we wel gewoon thuis, dat scheelt idd wel. Het diner was wel best prijzig, maar die locatie was gewoon ook erg mooi, wat we wel graag wilden, en op en top Rhenens. Maar dan nog kwamen wij niet aan de 10.000 (oke, met mijn jurk meegeteld denk ik wel, maar die kreeg ik cadeau ;) )

je kunt het idd wel zo duur maken als je wilt, veel dingen, of zo goedkoop :) Mijn zus deed het voor 4000 euro, en het was echt heel gezellig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor LeChat » 25 aug 2009 12:14

Jannoek schreef:3 a 4 duizend voor de feestlocatie vind ik wel meevallen... Ik hoorde van een vriendin dat ze dat alleen al bijna 10.000 gaat kosten, en mn huisgenootje had het ook over die bedragen... :mrgreen:

Nou, dat hadden wij er dus écht niet voor over... In de omgeving van Flakkee was onze locatie een van de duurdere, maar wel met meer sfeer dan de meeste andere locaties, dus vandaar dat we deze gekozen hadden en we vonden dat al duur genoeg. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor AikonGirl » 25 aug 2009 12:37

Bij ons heeft het in totaal ong. 4500 euro gekost.
(vervoer van bekende, lunch thuis, diner voor 35 mensen, receptie 250 mensen, feestavond 100 mensen, tweedehands trouwjurk, trouwkaarten zelf gemaakt)
Maar uiteindelijk bijna quitte gespeeld, gezien alle kadoos die we kregen. :o

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor CvdBerg » 25 aug 2009 15:46

Jannoek schreef:
Ik ga straks even het gemeentehuis bellen, vragen of m'n moeder ons mag trouwen.. ben benieuwd, anders zoeken we gewoon een andere gemeente uit.. :)


Hier in Groningen kan dat wel, maar dan moet de persoon bijzonder ambtenaar van de burgerlijke stand worden, dat kan je aanvragen, maar kost ong. 200 tot 300 euro als ik het goed heb. Of je moeder moet toevallig al ambtenaar van de burgerlijke stand zijn natuurlijk.
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jannoek » 25 aug 2009 21:48

ja, dat is ze ;).
Het mag dus in De Bilt, maar de trouwzaal daar is klein, 36 mensen, terwijl we volgens de eerste berekeningen ruim 50 daggasten zullen hebben.
Dus misschien wordt het toch Utrecht. De bilt is echt een gaaf gemeentehuis, soort landgoed en het is veel goedkoper dan Utrecht...;).

De bedragen die ik hier hoor vallen me enorm mee! doet me goed :D
Wij zitten dus te denken aan ruim 50 daggasten, die willen we uitnodigen bij het gemeentehuis óf bij de feestlocatie, afhankelijk of we collectief vervoer gaan regelen vanwege het parkeren in Utrecht. 's middags lunch in de (erg mooie) zaal bij onze kerk, daarna de dienst en dan de receptie, en we kwamen net aan ongeveer 230 mensen daarvoor.
's avonds willen we dan gaan dineren met de daggasten.

Binnenkort maar 's offertes aanvragen, ik heb écht geen flauw idee...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Lalage » 26 aug 2009 10:53

Jannoek schreef:Dus misschien wordt het toch Utrecht. De bilt is echt een gaaf gemeentehuis, soort landgoed en het is veel goedkoper dan Utrecht...;).

Ja daar fiets ik elke dag langs :) (volgens mij)

Het scheelt of je vrienden/familie hebt met talenten zoals fotograferen. Wij hadden een gratis feestlocatie, dat was mazzel, maar je kunt ook een feest houden in de kerk. Moet je het misschien wel een beetje opleuken met lampen en slingers, maar waarschijnlijk is het een stuk goedkoper dan een feestzaal en je kunt dan zelf de catering regelen. Wij hadden ons avondfeest niet in de kerk, maar diner wel :)

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor NdW » 26 aug 2009 12:29

Wij waren voor de kinderreceptie+diner+feestavond totaal 4000 euro kwijt. Er waren 37 daggasten en 250 gasten 's avonds op het feest. We kregen gratis een mooie oldtimer van het partycentrum. :)

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2009 14:12

Wij zijn voor diner+receptie+feestavond rond de 4500 euro kwijt, maar al met al zijn wij denk ik niet meer kwijt dan 8500 euro

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jannoek » 26 aug 2009 14:21

deze prijzen zijn toch wel een stuk lager dan de prijzen die ik steeds hoor! :)
Kirsten, jullie trouwen toch ook ergens in de buurt van Utrecht?

@ lalage, zou goed kunnen dat je daar langs fietst, is bijna naast het RIVM. Helemaal wit gebouw, aan de Soestdijkseweg Zuid.

auto kunnen we waarschijnlijk ook gratis regelen, fotograaf vind ik wel belangrijk, dat is samen met de ringen eigenlijk het enige tastbare wat je aan je bruiloft herinnert. En je man (/vrouw) natuurlijk :mrgreen: .


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten