de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2010 21:30

Nina87 schreef:
Lalage schreef:Nina, probeer de nuvaring...


Hoe werkt die precies?
Ik ben pas bij de dokter geweest hiervoor en toen zei ze wel dat ze me de nuvaring niet ging aanraden omdat dat naar binnen gaat, maar ik zie zelf niet echt waarom het niet zou kunnen.

Ik zie dat ook niet, probeer het gewoon. Zolang hij daarbinnen blijft is het goed ;)

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: de pil deel 2

Berichtdoor esli » 16 feb 2010 21:56

Lalage schreef:
Nina87 schreef:
Lalage schreef:Nina, probeer de nuvaring...


Hoe werkt die precies?
Ik ben pas bij de dokter geweest hiervoor en toen zei ze wel dat ze me de nuvaring niet ging aanraden omdat dat naar binnen gaat, maar ik zie zelf niet echt waarom het niet zou kunnen.

Ik zie dat ook niet, probeer het gewoon. Zolang hij daarbinnen blijft is het goed ;)


Kon ze ook aangeven waarom dat een probleem is. Ik gebruik de nuvaring nu al 3 jaar en ben er zeer positief over.
Ik vind het een fijn idee om weinig hormonen binnen te krijgen. Verder merk ik er niks van in het gebruik (heb alleen veel minder last van mijn menstruatie :) )

En hoe die precies werkt: Je doet een flexibele ring in je vagina (als een tampon zullen we maar zeggen) en die laat je 3 weken zitten. Vervolgens 1 week eruit en dan weer een nieuwe in. De ring geeft continu een lage dosis hormonen af, die zorgen dat er geen 'eitje' vrijkomt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Jo'tje » 16 feb 2010 22:19

En als zo'n ding dan loslaat ofzo? Hoe weet je dat zoiets goed zit?

Zelf heb ik geen negatieve ervaringen met de pil, alleen maar positief eigenlijk. Maar ik had dan ook echt veel lichamelijke klachten voor ik ermee startte. Maar geestelijk heb ik niets gemerkt van die hormonen. Geen gekke buien, afgezwakte emoties o.i.d.
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2010 23:54

Jo'tje schreef:En als zo'n ding dan loslaat ofzo? Hoe weet je dat zoiets goed zit?

Het maakt niet uit waar hij precies zit, als je hem maar niet voelt, want dan is hij omlaag gezakt... daarom ben ik helaas gestopt ermee. Misschien ga ik het wel weer een keer proberen, want ik vond het verder ideaal!

meissie88

Re: de pil deel 2

Berichtdoor meissie88 » 17 feb 2010 08:44

Jo'tje schreef:En als zo'n ding dan loslaat ofzo? Hoe weet je dat zoiets goed zit?

Zelf heb ik geen negatieve ervaringen met de pil, alleen maar positief eigenlijk. Maar ik had dan ook echt veel lichamelijke klachten voor ik ermee startte. Maar geestelijk heb ik niets gemerkt van die hormonen. Geen gekke buien, afgezwakte emoties o.i.d.


Oh de pil en emoties :shock: Dat was bij mij in het begin echt vreselijk! Ik kon om alles janken, en had het helemaal gehad! Nu kan ik er achteraf wel om lachen, maar toen zag ik af en toe echt geen utiweg meer!
Echt janken kon ik nooit, maar toen hoefde er maar íéts te gebeuren of ik jankte...Heb toen vaak moeten horen: ben je niet per ongeluk zwanger?! 8-[

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: de pil deel 2

Berichtdoor elvira (gast) » 17 feb 2010 10:18

Emoties DOOR de pil? Wat grappig... ik ken het juist andersom: sinds ik gestopt ben word ik opeens veel emotioneler, en wel kort voor de menstruatie en ergens op de helft (zal wel eisprong zijn)... :-k

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Nina87 » 17 feb 2010 11:08

esli schreef:
Kon ze ook aangeven waarom dat een probleem is. Ik gebruik de nuvaring nu al 3 jaar en ben er zeer positief over.


Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze het geen goed idee vond omdat ik misschien moeite zou hebben met het inbrengen.

Maar ik vind het nu toch wel fijner klinken dan de pil eigenlijk, ik zal er nog eens naar kijken en de volgende keer als ik een afspraak heb zal ik het eens even aankaarten ;)
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2010 11:33

elvira (gast) schreef:Emoties DOOR de pil? Wat grappig... ik ken het juist andersom: sinds ik gestopt ben word ik opeens veel emotioneler, en wel kort voor de menstruatie en ergens op de helft (zal wel eisprong zijn)... :-k


Zo zie je maar weer dat elk lichaam weer anders is en anders reageert op de pil of medicatie. :-oo

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Re: de pil deel 2

Berichtdoor 88alries88 » 17 feb 2010 19:36

Meissie88: haha, toevallig dat ik zie dat jij dit hebt geschreven, maar heeeel herkenbaar!

Ben sinds een maand weer begonnen met de pil en ben ook vreselijk emotioneel om niets, daarnaast ook vreselijk moe. Zal ook wel deels komen door die sombere wintermaanden die ik nu wel zat ben, maar ook deels door de pil. Vorige keer was het alleen de eerste maand zo, dus nu maar hopen dat het weer zo is :)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 17 feb 2010 21:28

Hier gelukkig helemaal geen last van rare kwaaltjes bij het gebruik van de pil.
Buikpijn is een stuk minder, eigenlijks alleen de eerst dag nog ff wat. Verlies
weinig bloed... al was dat voordat ik met de pil begon ook al erg weinig.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: de pil deel 2

Berichtdoor MissF » 17 feb 2010 21:49

Ik ben nog steeds blij dat ik met de pil ben gestopt, ik zat er echt minder lekker door in mijn vel. Maar het was zo lekker om zelf je menstruatie te kunnen regelen, en niet steeds te hoeven wachten tot het weer eens begint. Toen we probeerden zwanger te worden (van Jurian dus ;) ), was ik keurig regelmatig, nu is het weer niks. Dan weer 4 weken, dan weer 5, ik vind dat erg irritant. Ik denk dat ik binnenkort maar weer start met de pil, kijken of mijn hormoonhuishouding er weer zo van slag door raakt. Ik wil eigenlijk toch echt menstruatieloos de zomervakantie in ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2010 10:55

@MissF: je kunt dan toch ook een andere pil proberen? Misschien reageer je daar beter/minder op...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Luna26

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Luna26 » 24 mar 2010 11:37

Ben zelf 7 weken en vier dagen geleden begonnen met Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03 / 0,15. en heb ook alleen maar vervelende bijwerkingen gehad en ben benieuwd of er meer zijn die dit probleem herkennen..
Enkele weken dat ik de pil slikte heb ik tot op de dag van vandaag elke dag bloedverlies (in zeer lichte mate). In de stopweek ben ik maar 1 dag echt ongesteld geweest. Die 'menstruatie' kwam heel langzaam op gang.

Mijn menstruatiepijn waar ik normaal gesproken vrij veel last van had is tijdens mijn menstruatie was volledig verdwenen (wat dan wel weer een voordeel is, maar toch gek genoeg weer heel onnatuurlijk voelt).
Daarnaast heb aardig vaak last van een opgezette buik (dit staat echt heel raar als je van nature lang en slank bent), alsof je een extra 'laag vel' onder je buik hebt zitten en pijn af en toe ook pijn in de onderbuik. In de beginperiode was ik ook regelmatig misselijk. Nu ben ik 3 dagen geleden weer begonnen met mijn stopweek, maar ik 'menstrueer' weer echt zeer zeer minimaal en deze kwam wederom weer langzaam (na drie dagen) op gang. Al vraag ik mij dan wel weer af of dit echt een menstruatie is omdat er in de periodes tussendoor ook licht bloedverlies plaatsvind. Ik zit er ook zwaar aan te denken om over te stappen op een andere variant. Volgens mij huisarts zou deze pil minder bijwerkingen moeten hebben dan de Diane-pil die ik daarvoor geslikt heb (jaaaren geleden alweer). :-k

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: de pil deel 2

Berichtdoor MissF » 24 mar 2010 12:03

Ik heb maar weer 1 maand de pil geslikt, maar deze wordt het sowieso niet meer. Weer doorbraakbloeding, en weer meer shagrijnig. Mijn man had het meteen door :(
Ik moet eigenlijk gewoon even langs de dokter om een andere pil vragen, maar ik heb het niet zo op dokters. Nouja, voorlopig maar weer even zonder pil, en als ik het echt zat ben weer, dan ga ik wel eens langs die beste man :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor LeChat » 24 mar 2010 13:08

@Luna26: ik heb dezelfde pil (de cijfertjes kan ik nu niet checken, maar dat zal wel 'tzelfde zijn, de werkzame stoffen in elk geval) en ik herken je klachten niet bij mijzelf. Het is ook per persoon verschillend hoe je op een pil reageert en welke het beste is voor jou hè... Dit is de goedkope variant van microgynon en ik heb ook wel gehoord van vrouwen die beweren met deze goedkope variant meer bijwerkingen te hebben dan met de 'echte'.
Ik slik die pil nu een jaar ofzo en de keren dat ik een stopweek neem (ik sla nogal eens over, zonder doorbraakbloedingen) komt de bloeding (een 'echte' menstruatie is het natuurlijk niet) na een dag of 3 op gang en duurt ook een dag of 3, en inderdaad minder bloedverlies dan je gewend was zonder... en nauwelijks pijn. Ik heb er geen last van dat dat onnatuurlijk zou zijn, hoor, hoe minder pijn hoe beter 't mij is :wink:.

Anyway, de ervaringen verschillen dus en ik zou gewoon m'n huisarts raadplegen!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten