Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Haai » 23 dec 2009 15:01

Of houd boven lekker de gordijnen dicht overdag, werkt net zo goed als dubbel glas...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2009 15:58

Iemand idee waar je rozenblaadjes kunt kopen? Ik kom net uit de stad (heel irritant). :?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefie » 23 dec 2009 16:13

bij de bloemist?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2009 16:15

ik bedoel van die neprozenblaadjes zeg maar.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefie » 23 dec 2009 16:19

haha oke ik denk dat ze die wel bij de action hebben.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor *Annet* » 23 dec 2009 16:42

We hadden het van deze website: http://www.houtencvkachel.nl/cv.php

De thermostaat hangt in de keuken, best ver van de kachel vandaan. keuken en kamer staan met elkaar in verbinding. Toch is het nu in de keuken meestal 16/17 graden. We hebben overal dubbel glas maar de woning is slecht geïsoleerd. Dat heb je met oude huizen. Als ik voor het aanrecht sta voel ik het tochten. Mijn hub heeft zoveel mogelijk gaten en kieren dichtgekit maar we snappen niet waar de tocht toch vandaan komt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefie » 23 dec 2009 16:47

Je kunt ook iemand laten komen dan kunnen ze zien waar de slecht geisoleerde plekken zitten. En tegenwoordig spuiten ze de spouwmuren ook wel vol met witte korrels isoleerd ook maar kost denk ik wel wat,
Toch zegt een oud huis niks hoor ons huis is bijna 100 jaar oud en hier staat de kachel maar op 19 graden en het is gewoon lekker warm. Terwijl het echt niet overal zo goed geisoleerd is.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 23 dec 2009 17:41

In ons nieuwe huis laten we ook zo'n houtkachel op de cv aansluiten. Tenminste, dat zal wel volgende winter worden. Het kost namelijk best heel veel, vooral de kachel zelf. Je kunt niet zomaar elke kachel op je cv aansluiten. Bij een kachelspeciaalzaak weten ze er alles van :)

Ik heb vandaag paarse verf gekocht voor 1 muur in de logeer/naaikamer. Ik vond allemaal witte muren met zwarte vloerbedekking toch wel erg saai. Maar het werd lelijk, vreselijk. Dus nu heb ik de verf van Jurians kamer (felgroen) gemengd met wit, en nu is het heel mooi groen. Dan ga ik dat er maar op smeren. Jammer van de paarse verf, maar het stond voor geen meter bij de vloerbedekking.
Laatst gewijzigd door MissF op 23 dec 2009 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor CvdBerg » 23 dec 2009 17:54

*Annet* schreef:We hadden het van deze website: http://www.houtencvkachel.nl/cv.php

De thermostaat hangt in de keuken, best ver van de kachel vandaan. keuken en kamer staan met elkaar in verbinding. Toch is het nu in de keuken meestal 16/17 graden. We hebben overal dubbel glas maar de woning is slecht geïsoleerd. Dat heb je met oude huizen. Als ik voor het aanrecht sta voel ik het tochten. Mijn hub heeft zoveel mogelijk gaten en kieren dichtgekit maar we snappen niet waar de tocht toch vandaan komt.


Ah ik heb de site bekeken. Ik wist niet dat zo iets bestond, op zich wel ideaal als je toch al een houtkachel gebruikt. Maar ik denk dat dit systeem alleen leidt tot bezuinigen, en niet tot een extra warme CV, omdat het water ook door de houtkachel wordt opgewarmd en dus de CV minder hoeft te branden. Vooral als je goedkoop (gratis zoals mijn broer) aan hout kan komen. Is het niet eerder een idee om je CV een keer na te laten kijken? Het klinkt namelijk alsof hij gewoon niet warm genoeg kan worden.
@MissF bij een gaskachel lijkt mij dat nogal onzinnig omdat een cv ketel ook op gas brand, en, denk ik, een wat hoger rendement heeft, al kan ik mij daar in vergissen. Maar aan de andere kant, als je toch al een gaskachel wilt kan je die warmte net zo goed gebruiken om cv water op te warmen.
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor mw » 23 dec 2009 17:59

Evelien schreef:Iemand idee waar je rozenblaadjes kunt kopen? Ik kom net uit de stad (heel irritant). :?


Xenos?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 23 dec 2009 18:26

CvdBerg schreef:
*Annet* schreef:We hadden het van deze website: http://www.houtencvkachel.nl/cv.php

De thermostaat hangt in de keuken, best ver van de kachel vandaan. keuken en kamer staan met elkaar in verbinding. Toch is het nu in de keuken meestal 16/17 graden. We hebben overal dubbel glas maar de woning is slecht geïsoleerd. Dat heb je met oude huizen. Als ik voor het aanrecht sta voel ik het tochten. Mijn hub heeft zoveel mogelijk gaten en kieren dichtgekit maar we snappen niet waar de tocht toch vandaan komt.


Ah ik heb de site bekeken. Ik wist niet dat zo iets bestond, op zich wel ideaal als je toch al een houtkachel gebruikt. Maar ik denk dat dit systeem alleen leidt tot bezuinigen, en niet tot een extra warme CV, omdat het water ook door de houtkachel wordt opgewarmd en dus de CV minder hoeft te branden. Vooral als je goedkoop (gratis zoals mijn broer) aan hout kan komen. Is het niet eerder een idee om je CV een keer na te laten kijken? Het klinkt namelijk alsof hij gewoon niet warm genoeg kan worden.
@MissF bij een gaskachel lijkt mij dat nogal onzinnig omdat een cv ketel ook op gas brand, en, denk ik, een wat hoger rendement heeft, al kan ik mij daar in vergissen. Maar aan de andere kant, als je toch al een gaskachel wilt kan je die warmte net zo goed gebruiken om cv water op te warmen.


Ik bedoelde ook houtkachel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor *Annet* » 23 dec 2009 18:41

De cv is 2 jaar oud, en we hebben zo'n HR nog wat ketel gekocht dat was toendertijd de beste of bijna de beste. Die kou komt volgens ons doordat het buiten zo koud is, het huis slecht geïsoleerd is. Als de cv, zoals nu omdat het bijna bedtijd is, een tijdje aanstaat is het wel lekker warm boven. Het is mede uit zuinigheid dat we hem niet te vaak hoog zetten. Ik vond dat we een erg hoge maandlast hadden aan gas en electra: 192 euro.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor CvdBerg » 23 dec 2009 19:07

*Annet* schreef:De cv is 2 jaar oud, en we hebben zo'n HR nog wat ketel gekocht dat was toendertijd de beste of bijna de beste. Die kou komt volgens ons doordat het buiten zo koud is, het huis slecht geïsoleerd is. Als de cv, zoals nu omdat het bijna bedtijd is, een tijdje aanstaat is het wel lekker warm boven. Het is mede uit zuinigheid dat we hem niet te vaak hoog zetten. Ik vond dat we een erg hoge maandlast hadden aan gas en electra: 192 euro.

Tja dan moet je idd wat aan de isolatie (laten) doen.
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23600
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2009 09:38

*Annet* schreef:We hadden het van deze website: http://www.houtencvkachel.nl/cv.php

De thermostaat hangt in de keuken, best ver van de kachel vandaan. keuken en kamer staan met elkaar in verbinding. Toch is het nu in de keuken meestal 16/17 graden. We hebben overal dubbel glas maar de woning is slecht geïsoleerd. Dat heb je met oude huizen. Als ik voor het aanrecht sta voel ik het tochten. Mijn hub heeft zoveel mogelijk gaten en kieren dichtgekit maar we snappen niet waar de tocht toch vandaan komt.


Van onder de vloer missen? Misschien toch maar een keer een onderzoekje laten doen naar isolatie, waar dit soort problemen vandaan komen en hoe je het kan verhelpen? Is wel een investering, maar je verdient een hoop terug op je stookkosten en bij de verkoop van een huis wordt isolatie ook steeds belangrijker.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor *Annet* » 24 dec 2009 10:03

Mijn huis komt toch de eerste 20 jaar niet in de verkoop. Mijn man gaat zelf wel weer es op onderzoek uit als hij in goede doen is. Idd zouden we de vloeren wel kunnen isoleren. We hebben een dijkhuis met kelders. We weten wel waar geïsoleerd zou moeten worden maar niet waar de tocht vandaan komt. Onze slaapkamer is al klein, en dan is 10 cm muur isoleren best veel.
ja, dat is mijn mening dan he.....


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten