bus reclames over geloven [youtube]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor jip_86 » 13 feb 2009 22:07

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig dat welles nietes gedoe. Je schiet er zo weinig mee op.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor Mortlach » 13 feb 2009 23:38

Nee, het kinderachtige is als christenen "welles" op billboards willen plakken, dan wordt hen geen stro-breed in de weg gelegd, maar als atheisten "nietes" op een bus willen plakken is de gemeente te klein.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor Optimatus » 13 feb 2009 23:48

Of parochie...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor Gerdien B. » 13 feb 2009 23:51

Eerlijk gezegd ben ik het met je eens Mortlach. De eerste keren dat ik grote posters zag hangen op de stations dacht ik ook: iets uitdragen is 1 maar overschreeuwen is 2. Zal dit werkelijk helpen? Volgens draag je meer uit door zelf er naar te leven en het uit te dragen naar je omgeving toe.

We moeten wel consequent zijn. Of de atheisten mogen ook reclame maken of de christenen moeten er ook mee stoppen via posters op stations.

OP het werk van mijn vader hingen posters van meer naakt dan geklede vrouwen. Hij heeft een posters van Bond tegen het vloeken gepakt en er naast gehangen. Collega's wilden dat die weg ging. Nee zei hij, jullie een poster en ik een poster. Die hebben heel lang naast elkaar gehangen en kijk er niet gek van op als het nog zo is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Kitty
Mineur
Mineur
Berichten: 233
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:33

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor Kitty » 14 feb 2009 00:19

Cathy schreef:Kitty, ik neem aan dat je de bedoeling wel snapt?
Het zich druk maken over dingen waar men niet in gelooft.


Cathy we worden niet om de oren geslagen met leuzen en promotie van het kaboutergeloof. Dus de vergelijking gaat nog steeds niet op. De atheïstische busreclame komt niet zomaar uit de lucht vallen maar is een antwoord op alle christelijke propaganda die je her en der tegenkomt. Nog nooit hebben atheïsten geadverteerd met hun stelling. Vaak genoeg hebben christenen hun boodschap op bushokjes of op billboards in stations gepromoot of op straathoeken met microfoons en al, neem bijvoorbeeld de posters van de Bond tegen het vloeken die je overal tegenkwam om de haverklap zie ik bij de publieke zender tussen de programma's door christelijke leuzen voorbijkomen. Nu komt één keer een actie van de andere kant en ieder is meteen in rep en roer.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor Mortlach » 14 feb 2009 00:23

Gerdien B. schreef:Eerlijk gezegd ben ik het met je eens Mortlach. De eerste keren dat ik grote posters zag hangen op de stations dacht ik ook: iets uitdragen is 1 maar overschreeuwen is 2. Zal dit werkelijk helpen? Volgens draag je meer uit door zelf er naar te leven en het uit te dragen naar je omgeving toe.

We moeten wel consequent zijn. Of de atheisten mogen ook reclame maken of de christenen moeten er ook mee stoppen via posters op stations.

OP het werk van mijn vader hingen posters van meer naakt dan geklede vrouwen. Hij heeft een posters van Bond tegen het vloeken gepakt en er naast gehangen. Collega's wilden dat die weg ging. Nee zei hij, jullie een poster en ik een poster. Die hebben heel lang naast elkaar gehangen en kijk er niet gek van op als het nog zo is.


Tja, zodra men billboards en slogans als vervanging van de dialoog gaat gebruiken, zijn we toch met zijn allen heel wat armer geworden in Nederland.

Bij posters van de Bond tegen het Vloeken, of "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven" denk ik vaak: Ok, en nu?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2009 11:51

Ik denk dat de beste reclame voor het christendom het doen van goede werken voor mens, natuur en maatschappij is. Immers, goede werken zijn een vrucht van het geloof - en aan de vrucht herkent men de boom.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor Cathy » 14 feb 2009 16:03

Kitty schreef:.. De atheïstische busreclame komt niet zomaar uit de lucht vallen maar is een antwoord op alle christelijke propaganda die je her en der tegenkomt...

Daarom is deze reclame niet meer atheïstisch maar anti- theïstisch omdat ze zich tegen het theïsme keert.
Een atheïstische leus is b.v. ‘Don't worry be happy’ of zoiets en die kom je ook genoeg tegen. Ook daar stoor ik me niet aan. Met de anderen ben ik ook van mening dat je houding de beste reclame is voor iets waar je voor wilt staan.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Kitty
Mineur
Mineur
Berichten: 233
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:33

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor Kitty » 14 feb 2009 17:39

Als ik iemand ontmoet die goed doet voor naasten of de natuur, zou ik denken, dat is een goed mens en niet meteen dat is een christen. Want er zijn ook zat niet-christenen die goede werken verrichten. Dus daar onderscheidt een christen zich niet speciaal mee.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor haring » 21 feb 2009 16:45

Mortlach schreef:Nee, het kinderachtige is als christenen "welles" op billboards willen plakken, dan wordt hen geen stro-breed in de weg gelegd, maar als atheisten "nietes" op een bus willen plakken is de gemeente te klein.


Echt heel kinderachtig ja. Want gelovige plaatsen al jaren teksten op bussen en weet ik veel wat. Met de boodschap, god bestaat en ga geloven. En nu komen er atheisten die iets anders zeggen en sommige gelovige zijn gelijk op hun tenen getrapt. Hoe zielig :-&
*onderschrift verwijderd door moderator*

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor nette » 21 feb 2011 21:02

het is triest dat dit gebeurt

maar slim om je er druk om te maken is het ook niet
wat me opvalt is dat iedereen net doet of dit net opkomt

maar zulke dingen zijn al lang aan de gang

en er word gezegd dat het kinderachtig is als dat er een keer tegengeluid komt
de gemeente te klein is

maar we krijgen heel vaak tegengeluid, en er word wel een strobreed in de weg gelegd
op verschillende manieren, krijgen we steeds aanvaringen

maar daarom ben ik het wel met de meeste eens dat we beter me ons daden voor ons geloof kunnen uitkomen

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor haring » 21 feb 2011 21:46

em_ma schreef:Met deze bussen ben ik helemaal niet blij.
Het woord 'waarschijnlijk' vind ik wel heel tekenend...


Hoezo? Je kunt het nooit zeker weten he. Je weet ook nooit zeker of kabouters niet bestaan. Of eenhoorntjes, elfjes, feeën, ect.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: bus reclames over geloven [youtube]

Berichtdoor jip_86 » 21 feb 2011 22:13

Dit is een discussie uit 2009 en dus ook verre van actueel.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten