Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mandelbrot
Verkenner
Verkenner
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 feb 2009 03:05
Locatie: Enschede
Contacteer:

Berichtdoor Mandelbrot » 05 feb 2009 23:18

Ik ben ook alleen. Ik ben redelijk verlegen en in mij zelf gekeerd en hou erg van solitaire dingen zoals lezen, uren internetten, uren door stil door de natuur lopen en kijken en fotograferen. Ik hou van de vrijheid om alles zelf te beslissen.

De vraag is natuurlijk deze: Ben ik zo geworden omdat ik alleen ben, of ben ik alleen omdat ik zo ben?

Ik heb altijd veel vrienden gehad op school, en ook vriendinnen en tijdens mijn leven zijn er altijd meisjes en later vrouwen geweest die duidelijk hun interesse lieten blijken, dus daar lag het niet aan. Ik ben sportief en atletisch en slim. Ik ben geen Brat Pitt, maar ook geen lelijk eendje. Gewoon een aardige jongen. Toch heb ik nooit een relatie gehad die langer dan enkele maanden duurde en nooit samengewoond. Ben ik daar bang voor?

Of ken ik gewoon de echte liefde niet? Wat is dat? Ik hou heel veel van familieleden en ook van andere mensen. Maar ik ken niemand waar ik zo veel van hou dat ik wel elke ochtend samen met die persoon wakker wil worden. Ik geloof ook in het onderscheid tussen verliefdheid en liefde.
Ik wordt wel eens verliefd. Maar in hoeverre is dat gewoon een lichamelijke (biologische) prikkel?

Ik ben best tevreden met mijn bestaan als single. Veel vrijheid en meer dan genoeg sociale contacten.

Minpuntje: Vakanties. Die lijken me dan wél weer leuker met een geliefde. Ik ga wel eens met een groepje vrienden of met een georganiseerde reis voor singles , maar dat is toch anders.

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Heidebloem » 10 feb 2009 17:38

Vakanties vind ik ook wel jammer, dan 'mis' ik ook een relatie.
En op andere momenten ook wel, maar mijn leven gaat alleen ook gewoon door. Ik ben zeker niet wanhopig op zoek ofzo. Misschien heb ik daarom wel geen relatie; ik zoek niet zo. En is dat nodig? Weet ik niet. Maar opzich kom ik niet zo heel veel nieuwe mensen tegen. Gewoon omdat ik niet echt bij gelegenheden kom om ze te ontmoeten. Heb het gewoon druk met werk en sociaal leven. Tuurlijk kom ik dan ook wel eens mannen tegen, maar tot nu toe niet eentje om een relatie mee te beginnen.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 11 feb 2009 22:48

Ik maak werkdagen die gemiddeld lopen van 's ochtends 8 tot 's avonds half 9, en tegen de tijd dat ik dan gegeten heb, is er ook niet echt tijd meer om wat te doen. Ik doe natuurlijk wel dingen in het weekend; veel meer dan vroeger, dat wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Optimatus » 11 feb 2009 23:46

Maar ik ben er helemaal van overtuigd dat juist jij de vrouw van je leven tegen gaat komen waarmee jij heel gelukkig heel oud mee gaat worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor em_ma » 12 feb 2009 11:09

Mortlach schreef:Ik maak werkdagen die gemiddeld lopen van 's ochtends 8 tot 's avonds half 9, en tegen de tijd dat ik dan gegeten heb, is er ook niet echt tijd meer om wat te doen. Ik doe natuurlijk wel dingen in het weekend; veel meer dan vroeger, dat wel.


Dat wordt dus een vrouw van je werk plukken :wink:
Geloof jij dat een 'hogere macht' iemand op je pad zal/kan brengen als het de juiste tijd is?
Ik geloof dat God dat zal doen, maar in hoeverre moet je dan zelf actie ondernemen? Achter de geraniums gaan zitten dat is ook niet de bedoeling. In principe kom ik de hele dag mannen tegen, maar hij zit er gewoon niet bij.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 12 feb 2009 12:01

em_ma schreef:
Mortlach schreef:Ik maak werkdagen die gemiddeld lopen van 's ochtends 8 tot 's avonds half 9, en tegen de tijd dat ik dan gegeten heb, is er ook niet echt tijd meer om wat te doen. Ik doe natuurlijk wel dingen in het weekend; veel meer dan vroeger, dat wel.


Dat wordt dus een vrouw van je werk plukken :wink:
Geloof jij dat een 'hogere macht' iemand op je pad zal/kan brengen als het de juiste tijd is?
Ik geloof dat God dat zal doen, maar in hoeverre moet je dan zelf actie ondernemen? Achter de geraniums gaan zitten dat is ook niet de bedoeling. In principe kom ik de hele dag mannen tegen, maar hij zit er gewoon niet bij.


Uh, nee. Dat geloof heb ik niet (helaas). Maar met binnenzitten kom de leuke mensen niet tegen inderdaad. Ze zullen niet ineens bij je aanbellen. Ik ongeveer 4 uur per dag in de trein, ook niet echt de ideale gelegenheid, al heb ik al wel een paar hele leuke gesprekken gehad.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 12 feb 2009 12:15

Optimatus schreef:Maar ik ben er helemaal van overtuigd dat juist jij de vrouw van je leven tegen gaat komen waarmee jij heel gelukkig heel oud mee gaat worden.


Tja, soms bekruipt me het gevoel wel dat ik die al ontmoet heb, en na 6 jaar bleek het toch niet te werken...

Maar goed, andere dagen ben ik wel weer wat hoopvoller hoor, dan voel ik mezelf ook beter, leuker en aantrekkelijker, en dat schijnt wel uit te stralen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 13 feb 2009 23:33

Waarom heb je geen relatie?

Omdat op het eerste echte afspraakje in een jaar, zij niet kwam opdagen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Gerdien B. » 13 feb 2009 23:53

oei, dat is balen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
appelflap
Mineur
Mineur
Berichten: 204
Lid geworden op: 15 apr 2008 15:35
Locatie: elburg
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor appelflap » 14 feb 2009 23:18

Waarom heb ik geen relatie?

Omdat dat van twee kanten moet komen en tot nu toe stemmen die twee kanten niet overeen.
Baksteen

rafaell

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor rafaell » 14 feb 2009 23:27

Mortlach schreef:Waarom heb je geen relatie?

Omdat op het eerste echte afspraakje in een jaar, zij niet kwam opdagen...


Dan is die snol je niet waard Mortlach.

Vonkie

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Vonkie » 17 feb 2009 20:42

Als je een afspraakje maakt met iemand vind je diegene doorgaans best aardig. Als een ander vervolgens het woord snol gaat gebruiken voor die persoon vind ik dat niet zo vriendelijk klinken (al heb je wel gelijk dat het niet lief van d´r was).

Treborg
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2009 20:11

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Treborg » 18 feb 2009 21:05

omdat ik perfectionistisch ben en de vorige relatie was niet wat ben nou 1.5 jaar uit de buurt van vrouwen (op relatie gebied) gebleven
ik ben de goeie gewoon nog niet tegen gekomen voor mijn idee :P

mirjan25
Kapitein
Kapitein
Berichten: 822
Lid geworden op: 07 apr 2006 10:18
Locatie: rouveen

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor mirjan25 » 18 feb 2009 21:45

Ik ben nog steeds de ware niet tegengekomen. Al weet ik van mezelf ook dat ik niet zo heel snel verliefd word.
Jah en misschien een beetje te perfectionistisch...??
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Treborg
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2009 20:11

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Treborg » 19 feb 2009 17:12

ja no misschien wel iets te (A) maar goed heb de tijd nog wel voor mijn idee ;)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 120 gasten