Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor christien » 16 dec 2011 15:24

@Mortlach, geniet van de chatmomenten leuk om elkaar in ieder geval meer te spreken dan eerst.
Hopelijk worden de problemen met haar werk snel opgelost zodat ze daar wat minder energie aan kwijt is.

@Mohammed, proef ik hier een heeel klein beetje jaloezie...?

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor MissVis » 23 dec 2011 20:39

Waarom ik geen relatie heb? Om het met de woorden van Mike Rowe te zeggen: "Ik denk dat ik gewoon tragisch imperfect ben."
Schitterønt

haagwinde
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 jul 2011 09:40

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor haagwinde » 24 dec 2011 17:14

Hoe bedoel je dat MissVis?
Ik ken de auteur niet, dus ik heb geen context van het citaat.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor christien » 27 dec 2011 14:57

@Haagwinde, hoe waren jouw kerstdagen, nog naar je oma geweest...?

jenn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jun 2004 18:26

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor jenn » 27 dec 2011 22:40

Heb geen relatie maar ben wel verliefd :) Wat is dat heerlijk maar ook vermoeiend en soms helemaal niet leuk!! :wink:
(leuk topic trouwens!)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor mw » 28 dec 2011 14:55

Haha, herkenbaar Jenn!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mango

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mango » 29 dec 2011 13:59

Ik heb een tegenvraag:

Van de mensen die geen relatie hebben, wie wordt er wel eens gek van deze vraag? (waarom heb je geen relatie?). Mijn excuus als deze vraag al gesteld is, 71 pagina's aan discussie om door te lezen is nogal wat...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 29 dec 2011 14:06

Mango schreef:Ik heb een tegenvraag:

Van de mensen die geen relatie hebben, wie wordt er wel eens gek van deze vraag? (waarom heb je geen relatie?). Mijn excuus als deze vraag al gesteld is, 71 pagina's aan discussie om door te lezen is nogal wat...


Het hangt wellicht van de leeftijd af, maar bij mij vragen ze het in ieder geval niet meer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Wiepie

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Wiepie » 29 dec 2011 17:16

Ik vind de vraag nogal wiebes, alsof jij antwoord kan geven waarom je geen relatie hebt!?
Niet om kritiek te leveren op diegene die deze vraag stellen, maar waar wil je met zo'n vraag naartoe denk ik dan? Nuchter gesteld is het ook wel naar de bekende weg vragen eigenlijk. Wie zou er van opkijken als het antwoord is: "omdat er niemand op mijn pad gekomen is om een relatie mee aan te gaan" of iets in die richting?
Ook zoiets trouwens: "wanneer ga jij nu eens trouwen? Blijkbaar is het single zijn zoiets als een afwijking van 'het normaal'. Misschien heeft God een heel specifiek doel in je leven en stuurt Hij het zo dat dit doel pas behaald kan worden wanneer je je leven niet deelt met een huwelijkspartner.
Je hoeft immers niet getrouwd te zijn om op je bestemming te komen.

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Petra777 » 29 dec 2011 17:34

Ik vat die maar op als een compliment :). Zo van.. hoe kan het dat jij nog geen relatie hebt :shock:
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Wiepie

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Wiepie » 29 dec 2011 21:09

hahaha ja zo kun je het ook zien! :D

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor mw » 29 dec 2011 21:14

Die vraag krijg ik gelukkig niet meer! Vraag wel veel gehad toen ik in de thuiszorg werkte, al die oude mannetjes waren bang dat ik over zou schieten :mrgreen:

Ook zoiets trouwens: "wanneer ga jij nu eens trouwen? Blijkbaar is het single zijn zoiets als een afwijking van 'het normaal'. Misschien heeft God een heel specifiek doel in je leven en stuurt Hij het zo dat dit doel pas behaald kan worden wanneer je je leven niet deelt met een huwelijkspartner.
Je hoeft immers niet getrouwd te zijn om op je bestemming te komen.


Mooi gezegd Wiepie!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

jenn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jun 2004 18:26

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor jenn » 29 dec 2011 22:25

Soms wordt ik wel eens gek van die vraag jah, en het komt met name bij mensen vandaan die zelf al jaren een relatie hebben of getrouwd zijn.
Mensen die proberen te koppelen hoeven ook niet te rekenen op mijn enthousiasme "ik heb nog een overbuurman en daar de achterneef van ...." [-( Hoe gaan jullie om met die koppel-pogingen?

haagwinde
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 jul 2011 09:40

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor haagwinde » 30 dec 2011 10:50

Ha, wat leuk om na een time-out bij tachtigers weer hier te struinen :) De generatiekloof biedt de mogelijkheid om even volledig afstand te nemen...
Maar 't was fijn, de Kerstdagen goed. Nu alleen oud-en-nieuw nog, maar nu 't op zondag valt lijkt het (+ de hoge temperaturen) erg weinig op vorig jaar. En dat komt me goed uit.

Wat de vraag betreft 'waarom heb je nog geen relatie?': gelukkig krijg ik die bijna niet meer. Als 'k hem kreeg, was 't bijvoorbeeld van een oom of zo, op m'n verjaardag, 'o, al zo oud, en nog geen vent?' Dan kon ik 'm wel villen, maar beheerste me en dacht:'jij bent ook niet wijzer!'
Wat mij betreft mag die vraag alleen uit oprechte belangstelling in een goed gesprek gesteld worden.

Koppelpogingen - eerlijk gezegd zou ik een serieuze poging door mensen die me goed kennen best waarderen. Maar ik vrees dat er weinig kandidaten meer in m'n netwerken aanwezig zijn - of zeg ik iets geks?

Pas zei iemand tegen me: jij kunt nog opnieuw beginnen! Mmm, eerst geloofde ik er niet in. Maar het heeft me toch wel weer een beetje hoop gegeven - misschien ooit?

Hebben jullie goede Kerstdagen gehad? Petra, hoe was je maaltijd?

Wiepie

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Wiepie » 30 dec 2011 11:54

Oud en nieuw. Ik hoop dit jaar af te sluiten met zuslief en een hoop (ook vrijgezelle) vriendinnen. Allemaal rond de dertig en we gaan 't heul gezellie maken! :yahoooo: Lekkere hapjes, spelletjes, gitaren, roseetje... : D
Laatst gewijzigd door Wiepie op 21 jan 2012 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten