Twitter

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nostyle

Twitter

Berichtdoor Nostyle » 16 jan 2009 21:38

Wie van Refoweb is ook al aan het twitteren ??

Ik doe het de laatste tijd en ik moet zeggen het is erg leuk.

Voor iedereen die nu staat te kijken als een gepaneerde stoelpoot: ik leg 'm ff uit.

Twitter lijkt nog het meest op wie-wat-waar van Hyves, maar is wereldwijd veel groter en ook makkelijker bij te houden. Het werkt als volgt: op http://www.twitter.commaak je een eigen account aan (dit is de mijne). Vervolgens kun je beginnen. Je kunt in korte berichtjes (van maximaal 160 tekens) vertellen wat je aan het doen bent, welke leuke link je gevonden hebt, welk nummer je meezingt... alles!

Vrienden kunnen jouw 'followen' en op die manier altijd je updates krijgen, net als jij weer die van hen kan lezen.
Het is een beetje een combi tussen verrekte kort bloggen, sms'en en msn'en. Door een @ voor iemands username te zetten kun je een reply sturen naar die persoon en met de # maak je een kanaal. Alle twitterberichten (ook wel tweets genoemd) die over Serious Request gingen kregen bv. #sr08 mee en die kon je dan op 1 pagina meelezen.

Twitteren kan vanaf je eigen twitterpagina op elke pc, maar ook met je mobiel via mobiel internet en zelfs via sms.

Nog een paar handige sites: als je een eigen log met rss-feed hebt, dan kun je via deze site je rss aan je twitter-account koppelen. Zo komt er telkens als jij iets nieuws hebt gelogd automatisch een berichtje op je Twitter.
En had ik het net al over wie-wat-waar: via deze site kun je je tweets automatisch doorsturen naar de www van Hyves -- zijn al je Hyves-vriendjes in 1 klap op de hoogte!
Daarnaast zijn er tientallen Twitter-programmaatjes voor op je computer (check Tweetdeck bijvoorbeeld eens) en telefoon en kun je ook bv. kiezen uit heel wat Twitter-gadgets voor je iGoogle startpagina.

Kan me best voorstellen dat het wat vaag klinkt, maar probeer het eens. Ik ben er helemaal verslingerd aan geraakt en hoor dat van meer mensen om me heen!

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 17 jan 2009 14:39

T is volgens mij maar net hoeveel je hecht aan je privacy om te bepalen of je je bij dit soort sites aanmeldt :wink:
Om voor mezelf te spreken: ik ga niet meedoen aan dit soort dingen. Wat boeit het mij nu of iemand weet wat ik uitspook, en wat boeit het een ander om te weten wat ik uitspook? Als ze daar echt zo geïnteresseerd in zijn dan hoor ik dat vanzelf wel.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 17 jan 2009 14:49

Je kunt toch ook gewoon een WWW sms-en naar hyves? Dus, bij wijze van spreken: chillen@Amsterdam sms ik, en dat verschijnt dan bij mn WWW'tjes? En dat is dan toch vergelijkbaar met twitteren, of stel ik dat verkeerd?

Bij mn contractverlenging heb ik een onbeperkt sms-bundel genomen, dus ik denk dat ik ook maar is ga twitteren oid. Altijd leuk als je even niets te doen hebt in de trein ofzo.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 jan 2009 19:04

Je kunt beter eerst een leven zoeken Floe, dat maakt het voor de lezer interessanter.

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 19 jan 2009 13:34

Dat is dan ook precies te reden dat ik mijn twitteraccount voor jou geheim ga houden.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 19 jan 2009 14:03

Twitter werkt idd ongeveer zo @Floe. Maar twitter heeft ook interessante kanten zo werd de vliegtuigcrash sneller op twitter verslagen door aanwezige twitteraars dan dat de pers er bij kon zijn.

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Berichtdoor Carpento » 19 jan 2009 18:46

Das meer de verdienste van het feit dat tegenwoordig iedereen een mobieltje met camera en internetverbinding heeft, dan de verdienste van Twitter.

Ja, doh, het is toevallig een makkelijke manier om die camera en internetverbinding te gebruiken, maar manieren zijn er wel meer ;) Flickr was ook sneller dan de rest ;)

Gebruikersavatar
Rule
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:43
Locatie: Ninja!

Berichtdoor Rule » 22 jan 2009 22:50

Ach, het is wel een makkelijke, leuke manier om in contact te blijven met contacten in het buitenland. :)
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

'# Nightseced
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2009 20:20
Contacteer:

Berichtdoor '# Nightseced » 27 jan 2009 09:05

Dat kan je ook makkelijk als je zelf een blog maakt :mrgreen:

Gebruikersavatar
AssiFv
Verkenner
Verkenner
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 nov 2004 21:03
Locatie: Best
Contacteer:

Berichtdoor AssiFv » 29 jan 2009 18:14

Hier een andere Twitteraar. Doe het sinds kort als aanvulling op het bloggen.

Mijn account: http://twitter.com/frankvanleersum

Twitter is leuk als alternatieve nieuwsbron, bijvoorbeeld uit de politiek: Maxime Verhagen, onze minister van Buitenlandse zaken, twittert ook regelmatig op http://twitter.com/MaximeVerhagen

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: TWITTER

Berichtdoor henkie » 05 feb 2010 15:17

We zijn ook overstag! :lol:

Zie http://twitter.com/refoweb
Vanaf vandaag zijn daar de nieuwste vragen en antwoorden uit de vragenrubriek en de laatste nieuwsberichten te lezen.

Voor de fanatieke kwetteraars onder ons: op de homepage van Refoweb vind je sinds kort een overzicht van de laatste tweets van bekende christelijke twitteraars.

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: TWITTER

Berichtdoor maboc » 05 feb 2010 16:19

henkie schreef:We zijn ook overstag! :lol:

Zie http://twitter.com/refoweb
Vanaf vandaag zijn daar de nieuwste vragen en antwoorden uit de vragenrubriek en de laatste nieuwsberichten te lezen.

Voor de fanatieke kwetteraars onder ons: op de homepage van Refoweb vind je sinds kort een overzicht van de laatste tweets van bekende christelijke twitteraars.


Ha schitterend. Meteen volgen maar dan.
(Moet je/jullie mij ook gaan volgen he : maboc
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: TWITTER

Berichtdoor Lalage » 05 feb 2010 19:07

Leuk henkie!

Ik twitter onder de naam @Lalage_ en die tweets worden doorgelinkt naar Hyves (tenzij ze beginnen met een @ en dus gericht zijn op een bepaalde persoon).

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: TWITTER

Berichtdoor Nina87 » 05 feb 2010 21:05

Ik heb geen twitter maar wel facebook, en ik vind het soms best vervelend dat ik alle tweets van mijn vrienden die wel twitteren daar te lezen krijg als status updates. Sommige dingen zijn wel interessant maar van die updates zoals "ik ben een broodje aan het eten", daar zit ik niet echt op te wachten. En als mensen een paar keer per uur nieuwe tweets versturen denk ik dat je beter een blog kunt beginnen.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:19
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: TWITTER

Berichtdoor Pjotr1992 » 09 feb 2010 19:41

Ja,ik heb ook twitter. Eerst vond ik het een beetje onzin. Maar aangezien een aantal mensen het hadden heb ik het ook maar aangemaakt. En begon het steeds leuker te vinden,nu doe ik het echt dagelijks. Mijn acount: www.twitter.com/Peter210. Hebben mensen hier trouwens ook tweetdeck? Dat is een programma om mee te twitteren,echt superhandig. Als je dat standaard aan heb staan wordt het ook steeds meer een gewoonte.

Is er trouwens nog geen refoweb twitter? :P


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 82 gasten