Wat gebeurd er als Jezus terugkomt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
huk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 mei 2003 23:48
Locatie: Somewhere in Time
Contacteer:

Wat gebeurd er als Jezus terugkomt?

Berichtdoor huk » 12 jun 2003 12:09

In het topic over de koopzondagen las ik
Die worden trouwens toch al afgeschaft als Jezus terug komt


Het lijkt mij dat als Jezus terugkomt, dat er dan een aantal mensen (christenen) "helemaal in de wolken zullen zijn", maar dat de rest van wereld gewoon doordraait. Of staan er dan speciale dingen op stapel, wat moet ik me daar bij voorstellen?
There are no Saviours, there are no Kingd, the power lies in your head

Kate
Verkenner
Verkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2003 21:14
Locatie: Harderwijk

Re: Wat gebeurd er als Jezus terugkomt?

Berichtdoor Kate » 12 jun 2003 12:34

huk schreef:In het topic over de koopzondagen las ik
Die worden trouwens toch al afgeschaft als Jezus terug komt


Het lijkt mij dat als Jezus terugkomt, dat er dan een aantal mensen (christenen) "helemaal in de wolken zullen zijn", maar dat de rest van wereld gewoon doordraait. Of staan er dan speciale dingen op stapel, wat moet ik me daar bij voorstellen?


Volgens mij(en dat haal ik uit de bijbel) zullen de christenen inderdaad heel blij zijn als Jezus terugkomt en zal de rest van de mensen op deze aarde niet zo blij zijn omdat ze er dan achter komen dat alles dus echt waar is en dat ze dan voor Hem moeten buigen. Als Jezus terugkomt, komt het laatste oordeel, de mensen die in Hem geloven mogen dan wonen op de nieuwe aarde en de mensen die niet in Hem geloofden mogen daar in ieder geval niet zijn(waar ze wel zijn weet ik niet)
Hoe het er aan toe zal gaan op de nieuwe aarde weet ik niet, kun je wel over fantaseren. In ieder geval zal alles goed zijn, alleen maar liefde, geen pijn, geen verdriet. Ik zie er heel erg naar uit!

joris

Berichtdoor joris » 12 jun 2003 13:04

nu trek je een beerput vol theologische gedachten open lijkt mij, Hug. dus ik doe maar niet mee geloof ik. Ik wil wél even zeggen dat ik verwacht dat de tijd voordat Jezus terug komt niet fijn zal zijn voor de christenen. Wat ik ook denk is dat niemand Jezus zal missen als Hij terug komt, ik bedoel: iedereen zal weten dat Hij gekomen is.
Verder geloof ik dat we met Hem op de nieuwe aarde mogen leven.

Wat er verder gebeurd, daar wil ik me niet druk om maken omdat ik graag het advies van Judas wil opvolgen: oordeelt niet.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 12 jun 2003 13:07

Volgens mij kunnen wij elkaar niet vertellen, wat er gaat gebeuren als God wederkomt, dat is zo goed als voor ons verborgen en dat is maar goed ook, het is volgens mij heel goed dat wij niet alles weten.

Pieter
Luitenant
Luitenant
Berichten: 725
Lid geworden op: 21 mar 2003 15:26

Berichtdoor Pieter » 12 jun 2003 15:20

Lees de volgende Bijbelgedeeltes eens:

1. het boek Openbaringen, en dan met name Openb. 20

vs 11- 15:
En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden. En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.

2. 2 Petrus 3

met name: vs 10
Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden39) zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

3. Mattheus 24

met name: vs 29 - 31
En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve.

Antiblob
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 mei 2003 20:38
Locatie: Groningen

./

Berichtdoor Antiblob » 12 jun 2003 15:28

Ik denk dat er wel degelijk van alles uit de bijbel te halen is over de eindtijd/wederkomst. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar meestal verschillen de meningen over:

-Of de Kerk wel of niet door de grote verdrukking moet
-Letterlijk 1000-jarig rijk of niet

Gebruikersavatar
Cor
Mineur
Mineur
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 feb 2003 15:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 12 jun 2003 18:57

Als Jezus terug komt, zijn we nergens, dan kunnen we alleen maar naar Hem opzien.

connie
Mineur
Mineur
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2002 14:10
Locatie: monster
Contacteer:

Berichtdoor connie » 12 jun 2003 19:15

als jezus terug komt
gaan wij die in hem geloven met hem mee in zijn heerlijkheid
voor eeuwig bij hem

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 13 jun 2003 07:42

En er zullen vele en vele mensen zijn die roepen, bergen valt op ons en heuvelen bedek ons, ze zullen willen bidden en roepen tot God, maar het is te laat!!

Ik denk dat dit voor alle onbekeerde een vreselijke dag zal zijn en voor de uitverkorenen een dag van eeuwige vreugde!

Gebruikersavatar
lizzz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 sep 2002 13:01
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 13 jun 2003 21:37

Als Jezus terug komt, komt er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Zal fantastisch zijn voor gelovigen, maar God is wel rechtvaardig, niet-gelovigen zullen veroordeeld worden.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Kogando

Re: Wat gebeurd er als Jezus terugkomt?

Berichtdoor Kogando » 14 jun 2003 10:07

Die worden trouwens toch al afgeschaft als Jezus terug komt
:?
En waarom dat dan?

Persy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jun 2003 10:01

Berichtdoor Persy » 14 jun 2003 10:49

Als je teksten gaat citeren doe het dan volledig en begin bij het stukje ervoor:
openbaring 19: 11-17 Christus verslaat het Beest + de Antichrist .. alle eindtijdfiguren. Dus eh, als ik even de leer aanhang dat bij de wederkomst die pas plaatsheeft in openbaring 20, de nieuwe hemel komt en dit dus gaat over de eerste komst van christus namelijk zijn geboorte dan heeft christus bij zijn geboorte de antichrist verslagen en geworpen in de poel des vuurs (zie vs20)! Prima, maar dan moet je als je dat gelooft ook niet over een antichrist of een antichristelijke sfeer beginnen, want blijkbaar zit ie al in de 'hel'. Ok dan verder volgt dat Satan voor duizend jaar gebonden is in openbaring 20. Dus dan is Satan nu gebonden? Mhhmzz dat is een beetje vreemd, maar goed het zou natuurlijk kunnen, dat er nu geen enkele invloed is van Satan op deze aarde, alleen wel vreemd dat we voortdurend voor hem gewaarschuwd worden. Verder heersen wij dus nu als koningen samen met christus (wij zijn dan in dit geval de mensen die na christus zijn geboren en die niet het merkteken aan hun voorhoofd en handen hebben ontvangen zie openb 20:4) en straks als Jezus terugkomt op de wolken wordt satan heel ff losgelaten om meteen verslagen te worden en jawel het laatste oordeel. Vreemd stukje wat ik zojuist geschreven heb? Ja idd, vind ik ook, misschien dat het volgende wat plausibeler overkomt:
Een letterlijke eindtijd, incl. beest, antichrist, straffen van God... Aan het einde daarvan komt Jezus en verslaat dit allemaal (armageddon) en werpt al die eindtijdfiguren in de poel des vuurs zie op19:21. Dan wordt daarna de satan voor duizend jaar gebonden zie op20:3 Daarna komt Jezus hier op aarde regeren voor 1000jaar en met Hem zijn heiligen die in de eindtijd geleefd hebben en dus ook dat merkteken van op13:17 niet gedragen hebben, daarna wordt satan voor even losgelaten en vindt Gog Magog plaats, nog een strijd van Jezus tegen de ongehoorzame mensen, maar Jezus wint weer makkelijk. Nu volgt de definitieve oordeel van God en de nieuwe hemel en aarde. Dit klinkt misschien ook erg als fictie, maar als je openbaring 19+20 leest lijkt me geen andere conclusie gerechtvaardigt, of je moet hele rare kronkels gaan maken, met dit stukje even niet letterlijk, dit weer wel dit dan ff niet dit vers wel etc...

Gerda
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2003 15:03

Berichtdoor Gerda » 17 aug 2003 13:19

[quote="Cor"]Als Jezus terug komt, zijn we nergens, dan kunnen we alleen maar naar Hem opzien.[/quote]

huh?! wat bedoel je hiermee :?:
Dag aan dag draagt Hij ons

Gebruikersavatar
sweap
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 sep 2002 13:35
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 23 aug 2003 20:15

ik ben eigenlijk benieuwd of jullie de boekenserie : De laatste Bazuin kennen, van Tim Lahaye?
die gaan over de eindtijd. heel erg anders benaderd dan dat ik als hervormd opgevoede gewend was, maar ik vind ze erg mooi. ook vind ik er wel wat voor te zeggen, dat eerst de gelovigen opgenomen worden, en dat daarna de grote verdrukking komt, waarbij de ongelovigen enorm verdrukt worden. dat is tevens een tijd, waarin eenieder nog tot bekering kan komen, en op zich past dat wel bij mijn Godsbeeld. God wil niet dat iemand verloren gaat, een soort 2e kans dus, alleen is dat een foute benaming ervoor vrees ik.

wat vinden jullie van het idee "Opname"?

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2003 22:37

.... en Hij zal oordelen de levenden en de doden...
Vreselijk als je dan niet hoort bij Gods Volk


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten

cron