op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissCool
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2008 23:56

Re: op jonge leeftijd sexueel contact.

Berichtdoor MissCool » 26 jan 2009 18:45

DesertRose schreef:Ik ben geschokt door de berichten, dat er binnen onze reformatorische kringen, meisjes van 14 al seksueel contact hebben (dat is dan nog niet zo vreemd) maar voor een pakje sigaretten. er worden feesten bezocht waar er regelmatig een jongen en meisje naar achter vertrekken, om seksueel contact te hebben. En dan heb ik het over reformatorische kinderen, en deze smerige praktijken gebeuren in de keet, waar ze gezellig zaterdagavond heen gaan, om wat te drinken, in de achtertuin van ouders die nergens van weten..

Nou, ik ben waarschijnlijk heel naief, maar het schokt me behoorlijk.
Maar dat zou kunnen zijn omdat betreffende gebeurtenissen zich in mijn omgeving afspelen, met pubers waar ik dagelijks mee omga


Afgaande op het onderwerp wil ik hier ook wel iets over zeggen. Het is maar goed dat het hele gereformeerde wereldje niet weet wat er zich allemaal afspeelt in de keten, op de achterbanken en waardanook.
Ik ken jongeren uit een dorpje midden op de biblebelt waar iedereen weet wie het met wie heeft gedaan. Ja de jongeren natuurlijk, de ouderen weten hier uiteraard niets van. Toen ik dit via een vriendin hoorde was ik echt geschokt. Ik heb persooonlijk nix tegen sex voor het huwelijk maar hier was ik echt geschokt van. Bijvoorbeeld 3 meisjes uit 1 gezin uit de Gereformeerde Gemeente in Nederland... Alledrie staan ze bekend in het dorp... Zo wordt de oudste het bed van ....(dorp...) genoemd. De jongste is 14 en doet nix voor haar oudste zus onder. De snelweg noemen ze haar geslachtsdeel... Ik ben gewoon vies hier van... Iedereen in dit dorp doet het met iedereen, neven met nichten...
Dvd gebruik en internet zijn dan veilige onderwerpen om over te praten... Zolang de ouders maar niet weten wat er savonds allemaal gebeurd, ik heb het idee dat ze het liever ook niet willen weten...

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 27 jan 2009 12:14

Misschien zouden we als antwoord op de vraag over wel of geen sex voor het huwelijk eens moeten kijken hoe Jozef en Maria dit aanpakten?
Zij gingen ook niet met elkaar naar bed, zelfs tijdens hun "verloving" niet!
Dit maakt het antwoord voor mij heel helder.

Een aantal pagina 's terug postte, ik meen Evelien, een uitleg over de tekst een man verlaat zijn ouders en hangt zijn vrouw aan. Zijn vrouw zou je dus uit mogen leggen als: diegene waarmee hij sex mag hebben.
Maar dit gaat ook niet op: lees Mattheus 1 maar eens. Daar wordt gepraat over Jozef en zijn ondertrouwde vrouw, dus het noemen van "vrouw" is geen garantie om sex te mogen hebben. Jozelf en Maria waren immers nog maagd!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Get Well Soon

Re: op jonge leeftijd sexueel contact.

Berichtdoor Get Well Soon » 27 jan 2009 12:19

MissCool schreef:
DesertRose schreef:Ik ben geschokt door de berichten, dat er binnen onze reformatorische kringen, meisjes van 14 al seksueel contact hebben (dat is dan nog niet zo vreemd) maar voor een pakje sigaretten. er worden feesten bezocht waar er regelmatig een jongen en meisje naar achter vertrekken, om seksueel contact te hebben. En dan heb ik het over reformatorische kinderen, en deze smerige praktijken gebeuren in de keet, waar ze gezellig zaterdagavond heen gaan, om wat te drinken, in de achtertuin van ouders die nergens van weten..

Nou, ik ben waarschijnlijk heel naief, maar het schokt me behoorlijk.
Maar dat zou kunnen zijn omdat betreffende gebeurtenissen zich in mijn omgeving afspelen, met pubers waar ik dagelijks mee omga


Afgaande op het onderwerp wil ik hier ook wel iets over zeggen. Het is maar goed dat het hele gereformeerde wereldje niet weet wat er zich allemaal afspeelt in de keten, op de achterbanken en waardanook.
Ik ken jongeren uit een dorpje midden op de biblebelt waar iedereen weet wie het met wie heeft gedaan. Ja de jongeren natuurlijk, de ouderen weten hier uiteraard niets van. Toen ik dit via een vriendin hoorde was ik echt geschokt. Ik heb persooonlijk nix tegen sex voor het huwelijk maar hier was ik echt geschokt van. Bijvoorbeeld 3 meisjes uit 1 gezin uit de Gereformeerde Gemeente in Nederland... Alledrie staan ze bekend in het dorp... Zo wordt de oudste het bed van ....(dorp...) genoemd. De jongste is 14 en doet nix voor haar oudste zus onder. De snelweg noemen ze haar geslachtsdeel... Ik ben gewoon vies hier van... Iedereen in dit dorp doet het met iedereen, neven met nichten...
Dvd gebruik en internet zijn dan veilige onderwerpen om over te praten... Zolang de ouders maar niet weten wat er savonds allemaal gebeurd, ik heb het idee dat ze het liever ook niet willen weten...


Tja, wie koestert dan ook de illusie dat onze 'refo-jongeren beter zijn'? ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2009 13:24

em_ma schreef:Misschien zouden we als antwoord op de vraag over wel of geen sex voor het huwelijk eens moeten kijken hoe Jozef en Maria dit aanpakten?
Zij gingen ook niet met elkaar naar bed, zelfs tijdens hun "verloving" niet!
Dit maakt het antwoord voor mij heel helder.

Een aantal pagina 's terug postte, ik meen Evelien, een uitleg over de tekst een man verlaat zijn ouders en hangt zijn vrouw aan. Zijn vrouw zou je dus uit mogen leggen als: diegene waarmee hij sex mag hebben.
Maar dit gaat ook niet op: lees Mattheus 1 maar eens. Daar wordt gepraat over Jozef en zijn ondertrouwde vrouw, dus het noemen van "vrouw" is geen garantie om sex te mogen hebben. Jozelf en Maria waren immers nog maagd!


dit was een artikel wat afkomstig is van een website. Dus ik gaf geen uitleg. :wink:

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 27 jan 2009 13:27

Evelien schreef:
em_ma schreef:Misschien zouden we als antwoord op de vraag over wel of geen sex voor het huwelijk eens moeten kijken hoe Jozef en Maria dit aanpakten?
Zij gingen ook niet met elkaar naar bed, zelfs tijdens hun "verloving" niet!
Dit maakt het antwoord voor mij heel helder.

Een aantal pagina 's terug postte, ik meen Evelien, een uitleg over de tekst een man verlaat zijn ouders en hangt zijn vrouw aan. Zijn vrouw zou je dus uit mogen leggen als: diegene waarmee hij sex mag hebben.
Maar dit gaat ook niet op: lees Mattheus 1 maar eens. Daar wordt gepraat over Jozef en zijn ondertrouwde vrouw, dus het noemen van "vrouw" is geen garantie om sex te mogen hebben. Jozelf en Maria waren immers nog maagd!


dit was een artikel wat afkomstig is van een website. Dus ik gaf geen uitleg. :wink:


Okay :)
Ik had nooit zo specifiek stilgestaan bij het woord "vrouw", dus ben toen verder gaan neuzen in de Bijbel hoe daar over stelletjes gesproken werd.
Dus vandaar.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

refo-gjv
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:53
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor refo-gjv » 27 jan 2009 17:08

Duidelijk gebrek aan opvoeding dus binnen de gereformeerde gezinte. Iedereen weet dat jongeren het met elkaar doen als ze de kans krijgen. Mijn ouders hebben ons allemaal vanaf het moment dat we naar het voortgezet onderwijs gingen een kuisheidsgordel omgedaan. Gevolg was dat we niet mee konden doen met de gymles. Ik ben inmiddels 25, en heb nog steeds geen sex gehad. Daar masturbatie ook niet mogelijk is is dat dus ook niet gebeurt. Hoewel ik me aan de ene kant er een beetje voor schaam ben ik aan de andere kant trots dat ik "het" gevoel niet ken.

Ik heb nu 2 jaar een vriendin die de keuze van mijn ouders heel erg vreemd vond, maar het wel is gaan respecteren. Nu we bijna gaan trouwen is ze er blij om. Als we straks getrouwd zijn krijgt ze de sleutel om mij 's avonds in bed weer te "bevrijden".

Naar mijn idee, de beste optie voor elke ouder om het hoerige gedrag van hun kinderen bij de wortel aan te pakken...

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 27 jan 2009 17:11

Hoe werkt dat precies een kuisheidsgordel?
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 27 jan 2009 17:22

:shock: dat is toch eigenlijk van heeeel lang geleden, ik vind eerlijk gezegd niet dat je je kinderen zoiets kan opleggen :?
PaSaP Hoogh!!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 27 jan 2009 17:26

En hoe ga je dan naar de wc??? En wat ik mij afvraag je bent volwassen dat kunnen je ouders nooit van jou verlangen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2009 17:28

Weet je? ik geloof dit niet. Ik kan me niet voorstellen dat ouders dit hun kinderen kunnen aan doen.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 27 jan 2009 17:29

refo-gjv schreef:
Naar mijn idee, de beste optie voor elke ouder om het hoerige gedrag van hun kinderen bij de wortel aan te pakken...


Ja, uiteindelijk zijn wij allemaal geile konijnen die het liefst iedereen bespringen :roll:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 27 jan 2009 17:31

:shock: Ik sta hier van te kijken eerlijk gezegd. Heb geen kuisheidsgordel omgehad en heb niets van het gedrag waar jouw ouders bang voor zijn tentoongesteld. Het komt op mij over als een krampachtige manier met seks om te gaan, zonder ouderlijk vertrouwen van enig soort.

sela

Berichtdoor sela » 27 jan 2009 17:32

wellicht bedoeld hij een geestelijke kuisheidsgordel?

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 jan 2009 17:32

Ik zie twee posts op deze pagina waar ik erg van schrik, en die voor mij aantonen dat de gereformeerde gezindte in een totale kramp leeft wb. sexualiteit: de post over het dorp waar 'iedereen het met iedereen doet', en bovenstaande jongen met zijn kuisheidsgordel ... Wat een verkrachting van deze 'paradijsvrucht' :roll:

@ refo-gjv: vind jij jezelf ook 'hoerig'? Zou jij je vriendin gelijk bespringen als je die gordel niet had? Imo ontbreekt het jou/je ouders wat aan nuchterheid. Niet iedereen verliest gelijk zijn verstand als hij/zij om wat voor reden opgewonden raakt.
Je kent het gevoel niet ... Hoe gaat dat 's nachts, heb je niet af en toe een erotische droom waarin je sexuele spanningen zich ontladen? ('natte droom') Is zo'n kuisheidsgordel niet slecht voor je lid? (ik ken de kuisheidsgordel alleen als een instrument voor vrouwen, van de versie voor mannen had iknooit gehoord. Ik vraag me stiekem af hoeveel 'bewegingsvrijheid' je in dat ding hebt).

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor linde » 27 jan 2009 17:34

:mrgreen: @abdij

@ liefje plassen kan wel;-)

maar een erectie en dus zaadlozing is niet mogelijk, hartstikke ongezond dus dat dat altijd opgeslagen blijft...
PaSaP Hoogh!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten