op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jan 2009 21:13

Nou, ik woon ook op de Biblebelt (mijn vorige woonplaats viel daar ook onder), maar van zoiets belachelijks (sorry dat ik het zo noem, maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat dit voorkomt) heb ik gehoord!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 27 jan 2009 21:13

Ik eigenlijk ook niet :oops:

wielrenfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:57

Berichtdoor wielrenfan » 27 jan 2009 21:21

Exacte aantallen durf ik niet te noemen.
Maar ik kan jullie verzekeren, echt, dat 't zo is. 't Zijn veelal mensen die ik ook wel ken en 't is echt waar. 't Zijn veelal mensen van mijn leeftijd en vaak nog jonger. Ik ben 19. Natuurlijk is 't wel sterk overdreven om te zeggen dat 'iedereen' dat doet, maar 't komt wel voor in relatief grote aantallen. Nogmaals cijfers durf ik echt niet te geven, maar ik vind 't wel veel.
't Is wel erg schokwekkend vind ik. Kijk 't zijn mensen van mijn leeftijd en daarom zeg ik: hier moet je echt over praten en echt op meerdere plaatsen. Dit heb ik al eens eerder aangekaard in dit forum, maar toen
werd er gezegd dat dit alleen binnen het gezin thuis hoort.
Ik denk dat je ook met mate hierover moet praten, maar hier MOET voorlichting over komen.

Kortom, dit zijn zeker geen onzinverhalen.
Wie vecht kan verliezen
Wie niet vecht heeft al verloren.

Agenita
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2009 17:47

Berichtdoor Agenita » 27 jan 2009 21:22

zo eindelijk kan ik reageren nadat mijn mond een paar uur open heeft gestaan...

dit is echt onbegrijpelijk. misschien dat je als je kind bent niet anders weet en niet anders gewend bent, en dathet voor het kind dan `normaal`is. Maar als je toch ouder word, ga je dan toch ook zien dat bijna niemand dat heeft.

Het lijkt me een beetje vallen onder hersenspoeling en ik vraag me af wat de kinderbescherming/jeugdzorg hiervan vinden. Wat voor oordeel zij hier over hebben.

Daarnaast ben ik van voor de psychische impact op latere leeftijd die dit moet hebben. En is het nu zo romantisch dat het meisje hem dan met een sleutel mag bevrijden?

Ik zie het al voor me, die moeder overhandigt de sleutel aan haar a.s schoondochter.

Nee sorry ik kan hier niet bij....onvoorstelbaar..
Ik zal U niet begeven en U niet verlaten Jozua 1:5

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Berichtdoor haring » 27 jan 2009 21:22

refo-gjv schreef:Duidelijk gebrek aan opvoeding dus binnen de gereformeerde gezinte. Iedereen weet dat jongeren het met elkaar doen als ze de kans krijgen. Mijn ouders hebben ons allemaal vanaf het moment dat we naar het voortgezet onderwijs gingen een kuisheidsgordel omgedaan. Gevolg was dat we niet mee konden doen met de gymles. Ik ben inmiddels 25, en heb nog steeds geen sex gehad. Daar masturbatie ook niet mogelijk is is dat dus ook niet gebeurt. Hoewel ik me aan de ene kant er een beetje voor schaam ben ik aan de andere kant trots dat ik "het" gevoel niet ken.

Ik heb nu 2 jaar een vriendin die de keuze van mijn ouders heel erg vreemd vond, maar het wel is gaan respecteren. Nu we bijna gaan trouwen is ze er blij om. Als we straks getrouwd zijn krijgt ze de sleutel om mij 's avonds in bed weer te "bevrijden".


Komen je ouders uit de middeleeuwen ofzo? Ik vind dat mensen het recht hebben om zelf te beslissen of ze wel of niet aan sex voor het huwelijk doen. Ook pubers.

Naar mijn idee, de beste optie voor elke ouder om het hoerige gedrag van hun kinderen bij de wortel aan te pakken...


Ja tuurlijk. 2 mensen hebben verkering en besluiten sex met elkaar te hebben en dat is hoerig gedrag. Kom jij uit een ander universum ofzo?
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Berichtdoor haring » 27 jan 2009 21:24

linde schreef::mrgreen: @abdij

@ liefje plassen kan wel;-)

maar een erectie en dus zaadlozing is niet mogelijk, hartstikke ongezond dus dat dat altijd opgeslagen blijft...


Geen erectie krijgen als man is ook niet goed. Je moet je zaakje een beetje in conditie houden :roll: Mannen krijgen niet voor niets per nacht ongeveer 5 keer een erectie. De mannen op het forum herkennen waarschijnlijk wel dat je er mee wakker kan worden :roll:
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
cire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jun 2003 21:37
Locatie: Leiden

Berichtdoor cire » 27 jan 2009 21:27

wielrenfan schreef:@ Cire.

En jij bent naief. Zo dat is eruit.
Want ik woon ook op de Biblebelt en 't is inderdaad zo dat nou net niet
iedereen het zo doet... maar 't gaat de goeie kant op zeg maar.
In plaats van een beetje sarcastisch hierop te reageren, kun je dit beter serieus nemen en moet je hierop actie ondernomen.
Niet met z'n allen schijnheilig blijven doen of maar lekker in de doofpot zetten, maar hier MOET wat mee gedaan worden.

Ik ben zelf niet van gereformeerde gezindte, maar ik ken er genoeg wel van die zeg maar praktiserend veel bezig zijn en dan heb ik het niet over geloven.


Ik zet niets in de doofpot. Maar op het moment dat dit soort verhalen sensationeel gaan klinken, haak ik af.

wielrenfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:57

Berichtdoor wielrenfan » 27 jan 2009 21:33

@ Cire.

Jammer. In plaats van het bespreekbaar te maken typeer jij dit als sensationeel. Dat is opzich ook al schokwekkend om dit maar even zo makkelijk te typeren. Mijn insziens maak je het je zelf zo wel makkelijk.
En jij vindt dit op sensatie berust, dus:
1) Of je ontkent dit
2) Of je stopt het toch in de doofpot, want je zegt net dat je afhaakt.

Ook in jouw argumentatie Cire proef ik ook wel wat ontkenning.
Echt jammer. Ik zei net al dat ik het gewoon wist van vrienden en nu stel jij dit op sensatiebelust. Nou ja, dan kun je alles wel op sensatie gooien
als je je er makkelijk van wil afmaken.

Lekker makkelijk noem ik dat.
Wie vecht kan verliezen

Wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 27 jan 2009 21:36

wielrenfan schreef:Exacte aantallen durf ik niet te noemen.
Maar ik kan jullie verzekeren, echt, dat 't zo is. .....

Kortom, dit zijn zeker geen onzinverhalen.


Eh..wie / wat? Dat van die gordel of dat het hele dorp het met elkaar doet?

De verhalen worden wel steeds spectaculairder moet ik zeggen 8)

Hoe kun je op die manier een gezonde kijk op seksualiteit ontwikkelen?
Alsof het inderdaad een soort van enge ziekte is.
Het is juist de kunst om jezelf te leren beheersen als dat nodig is, en te genieten als de tijd er is. En niet geforceerd dmv van een metalen onderbroek. Ik denk dat dit trouwens verboden is.
Bovendien kunnen je ouders ook niet je gedachten sturen en kun je dus ook aan seks denken. Hoe moet dat dan?
En dan de praktische kant, zeker bij meisjes, haha, nee sorry ik geloof het niet!

wielrenfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:57

Berichtdoor wielrenfan » 27 jan 2009 21:40

@ chuppa. Van 't dorp.
Wie vecht kan verliezen

Wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 27 jan 2009 21:41

voor ons christenen een uitgelezen kans om te bewijzen dat het niet zo is dat iedereen het met iedereen doet! Dus trek je mond open, en laat de wereld weten dat er echt nog wel jonge mensen zijn die een heel andere kijk op seksualiteit hebben!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

wielrenfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2009 13:57

Berichtdoor wielrenfan » 27 jan 2009 21:47

Dat vind ik dus ook.

Door middel van catechesatie doen we dat onder andere. En daarom vind ik dat we eigenlijk deze taboe moeten doorbreken. Je kunt er kort of lang over praten, maar hier hangt nog gewoon een taboe over. Er wordt niet makkelijk over gepraat.

1) Voorlichting d.m.v. literatuur
2) Voorlichting op school (zowel middelbaar als hoger onderwijs)
2) Integraal terugkoppelen in lessen, hier samen over praten, vooral op middelbaar
3) Voorlichting d.m.v. onderwerp bij catechesatie
4) Probeer het bespreekbaar thuis te houden.
Wie vecht kan verliezen

Wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
cire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jun 2003 21:37
Locatie: Leiden

Berichtdoor cire » 27 jan 2009 21:53

Beste wielerfan, even voor de duidelijkheid... Met sensationeel doelde ik niet op jou verhaal, maar op het verhaal een paar pagina's terug waarin iemand het heeft over dat 'iedereen met iedereen naar bed gaat in dat dorp'.

In veel gevallen kun je met overdrijven je woorden kracht bij zetten en je punt duidelijk maken, maar dat werkt niet altijd. Bij mij in elk geval niet.

Verder kom ik zelf van de biblebelt en refoschool. Nu is dat op zichzelf zo'n 13 jaar geleden, dus misschien zijn mijn gegevens wat achterhaald. In elk geval is mijn beeld totaal anders dan er hier wordt geschetst. Natuurlijk werden er wel stoere verhalen over seks opgehangen, maar dat kwam ook niet veel verder dan stoer, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar goed, een vraag van mijn kant. Sommige mensen stellen voor dat er meer voorlichting gegeven moet worden? Waar denk je dan aan?

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 27 jan 2009 22:04

Het stereotype alsof er alleen maar in de biblebelt zware konijnen wonen, daar word ik ook simpel van. Lichtere kerken kennen dit probleem ook.

De plaats waar voorlichting gegeven moet worden is mijns inziens het gezin. Het is zo belangrijk wat ouders de kinderen meegeven!
Zo snap ik het niet dat sommige ouders hun kinderen geen voorlichting geven. Daar kan ik niet bij. Ik vind dat gewoon een must.
Het is niet alleen het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes, maar ook het emotionele; verschillen tussen jongens en meisjes.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

sela

Berichtdoor sela » 27 jan 2009 22:09

zien jullie een verband tussen geen voorlichting en vrije sex?
of zou het ook een verband kunnen zijn tussen 'gewoon' nederland vrije sex en 'refo'nederland die aansluit bij dit algemene moraal?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten