Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 27 jan 2009 09:03

Echt naar Petra. Ik begrijp goed dat je nu niet kan genieten van de roze wolk. Toen ik aantal jaar geleden bijna uitgedroogd was door overgeven, wilde cola en chips wel helpen. Het klinkt vreemd, maar ik voelde me er een stuk beter door. Gooi wel eerst even een suikerklontje in de cola zodat er geen koolzuur meer in zit. Ook niet gelijk achter elkaar opdrinken, maar af en toe een slokje. Ook is het heel erg belangrijk dat je kleine beetjes per keer eet (maar het lijkt me dat je dat ook doet).

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 27 jan 2009 14:04

Zonnetje schreef:Bij de eerste vond ik de eerste twee maanden na de bevallimg behoorlijk zwaar, daar zie ik nu wel wat tegenop.


Dat had ik ook bij de eerste, maar na de tweede zat ik de dag nadat de kraamhulp weg was alweer op de fiets!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 27 jan 2009 14:27

@elsb: ben nu 20 weken. niet te geloven dat het alweer op de helft is, al heb ik zo'n vermoeden dat de 2e helft voor het gevoel langer duurt dan de eerste.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 jan 2009 15:19

*Annet* schreef:
Zonnetje schreef:Bij de eerste vond ik de eerste twee maanden na de bevallimg behoorlijk zwaar, daar zie ik nu wel wat tegenop.


Dat had ik ook bij de eerste, maar na de tweede zat ik de dag nadat de kraamhulp weg was alweer op de fiets!


herkenbaar Annet, bij een twee pak je alles veel sneller en makkelijker op.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Berichtdoor refo » 27 jan 2009 16:02

vpk schreef:@elsb: ben nu 20 weken. niet te geloven dat het alweer op de helft is, al heb ik zo'n vermoeden dat de 2e helft voor het gevoel langer duurt dan de eerste.


Dat is niet alleen gevoel, het is echt waar. De eerste twee weken zijn namelijk gratis.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 27 jan 2009 16:04

En in de tweede helft tel je echt af. En ik vond zelf de eerste helft nog wel leuk, die groeiende buik enzo. De tweede helft werd het ding steeds minder leuk en steeds ongemakkelijker. Maaarrr....achteraf zeg ik toch echt (heel cliche) dat die weken van wachten zo naar de achtergrond verdwijnen als je je kindje in je armen hebt :D
Ik heb trouwens in de 20e tot 30e week gewoon veel gewerkt, het kamertje bijna helemaal zelf opgeknapt enzo, en spulletjes voor de baby gekocht. Dan vliegt de tijd ook best hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 27 jan 2009 16:17

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het met Tijn gaat (nou ja, zijn vrouw dan).

Zonnetje
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 sep 2002 17:22

Berichtdoor Zonnetje » 27 jan 2009 19:20

rosekapje schreef:
*Annet* schreef:
Zonnetje schreef:Bij de eerste vond ik de eerste twee maanden na de bevallimg behoorlijk zwaar, daar zie ik nu wel wat tegenop.


Dat had ik ook bij de eerste, maar na de tweede zat ik de dag nadat de kraamhulp weg was alweer op de fiets!


herkenbaar Annet, bij een twee pak je alles veel sneller en makkelijker op.


Dan hoop ik dat het bij mij ook zo is...

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 28 jan 2009 09:30

Bij de tweede en event. volgend zit je al in het ritme. Dat scheelt een heel stuk. Je weet een als het op sommige momenten erg heftig is, dat het tijdelijk is. Bijv. als de baby 's nachts vaak kwam of veel krampjes heeft. Het gaat over.
Ik vind de zwangerschap echt heel veel met je lichaam doen. Het is een wonder dat er een kindje in je buik groeit, maar voor de rest zet het je hele leven op z'n kop. Je bent sneller moe, slaapt 's nachts vaak slechter, enz. En bij sommige zoals bijv. bij Petra die heftige misselijkheid.
Petra ik wens je nogmaals heel veel sterkte. En trek je maar niks van je omgeving aan. Iedereen heeft adviezen. Jij zit ermee zorg maar goed voor jezelf, hopelijk gaat het straks over..... Veel zwangeren zijn misselijk, maar dat je bijna je bed niet uit kan, en niks binnen kan houden, enz. Dat heeft toch maar een klein percentage.
Ik zie er naar uit om straks weer een gezond klein babytje in mijn armen te mogen houden. Ben nu 25 weken, dus het duurt nog even.

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 28 jan 2009 11:54

Grappig Rosaatje, dat jij met 25 weken het gevoel hebt dat het nog even duurt voordat de kleine komt. :)
Ik heb nu met 27 weken het idee dat het echt op gaat schieten. Tweederde van de zwangerschap zit er op en ik heb echt de kriebels dat ik moet opschieten om alles op tijd af te krijgen. Komt denk ik ook wel dat ik toch reken tot 36 weken, omdat Thomas toen al geboren werd.
Alles wil ik voor die tijd klaar en dat duurt nog maar 8,5 week.

Ik ga nu trouwens meer genieten van de zwangerschap! Het gekke bij mij is altijd dat als ik m´n hart heb gelucht, die donkere wolk als sneeuw voor de zon verdwijnt! :) Ik maak nu ook meer tijd om van ons kindje te genieten en ze reageert heel sterk als je contact maakt, dus dat is geweldig! Ik heb wel heel erg het idee dat het echt een nieuwschierig Aagje is die niets wil missen en geen moment rust in d´r lijf heeft! 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Berichtdoor petra85 » 28 jan 2009 12:06

Dankje wel rosaatje, t valt zo niet mee.
Geniet van je zwangerschap!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 28 jan 2009 12:28

Voor de "bevallenen" onder ons.
Is je buik niet eng slap na de bevalling? En na een paar weken?

Zonnetje
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 sep 2002 17:22

Berichtdoor Zonnetje » 28 jan 2009 12:48

Na m'n bevalling heb ik er geen last van gehad, ik kon ook gelijk al mijn kleding weer aan...

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 28 jan 2009 12:48

Anne 80 schreef:Voor de "bevallenen" onder ons.
Is je buik niet eng slap na de bevalling? En na een paar weken?

Dat viel bij mij wel mee. Hij moest wel weer wat strakker worden, het zag er meer uit alsof ik m´n buikspieren nodig moest trainen.
M´n buik was wel eng leeg na de bevalling. Ik voelde m´n baarmoeder heen en weer rollen in m´n buik toen ie nog niet gekrompen was. :roll: :?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Zonnetje
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 sep 2002 17:22

Berichtdoor Zonnetje » 28 jan 2009 12:49

bloempie schreef:
Anne 80 schreef:Voor de "bevallenen" onder ons.
Is je buik niet eng slap na de bevalling? En na een paar weken?

Dat viel bij mij wel mee. Hij moest wel weer wat strakker worden, het zag er meer uit alsof ik m´n buikspieren nodig moest trainen.
M´n buik was wel eng leeg na de bevalling. Ik voelde m´n baarmoeder heen en weer rollen in m´n buik toen ie nog niet gekrompen was. :roll: :?


Inderdaad wel raar leeg, je mist het trappelen van de baby wel...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 84 gasten