Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zonnetje
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 sep 2002 17:22

Berichtdoor Zonnetje » 08 jan 2009 18:49

Vervelend MissF! Maar maandag maken ze dan vast nog een echo om te zien hoe de baby dan ligt, misschien dat het dan meevalt.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 08 jan 2009 20:02

Ja inderdaad. En de kans bestaat ook nog gewoon dat het voor maandag gewoon thuis geboren wordt en tijdens de bevalling nog indaald. Alleen als het begint en de vk komt en het is niet ingedaald dan moet ik alsnog naar het ziekenhuis. Nouja, dat zij dan zo. en al wordt het wel inleiden of een keizersnee, dan kan ik er toch niks aan doen, dus hoef ik me er ook niet druk om te maken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 08 jan 2009 21:05

spannend missF maar gewicht van baby's wordt heel vaak verkeerd ingeschat dus wie weet valt het mee.
In elk geval heel veel suc6 en sterkte met de bevalling

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 08 jan 2009 21:14

Je kunt beter bijtijds een keizersnee krijgen als dat je kind al zover is ingedaald dat het niet meer gehaald kan worden met de keizersnee. Laar ze het goed in de gaten houden hoor!

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Berichtdoor blompje » 08 jan 2009 21:21

Hier ook een kindje gehad dat wel was ingedaald, maar later bedacht dat het terug wilde.. dus toen niet meer.. Paniek bij de vk, maar in het zh waren ze gelukkig heel wat relaxter en zeggen ze simpel weg dat het niets zegt, het kan nou eenmaal gebeuren zei de gyn. Gewoon over tijd laten lopen... dus je kunt hoop houden!!

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 09 jan 2009 08:02

Hier ook nog even een kleine update van onze zwangerschap. Morgen 35 weken, dus het einde is in zicht ;) Baby kamer is klaar en druk bezig met laatste voorbereidingen. Met vrouwlief gaat het redelijk. Ze heeft veel last van haar bekken, waardoor ze eigenlijk weinig meer zelf kan en doordat we in een flat wonen (en traplopen eigenlijk word afgeraden) is ze aan huis gekluisterd, maar gelukkig komen er veel vrienden, gemeenteleden en familie langs om haar gezelschap te houden. De buik is al lekker dik :mrgreen: en de kleine behoorlijk actief. Met de kleine is alles goed en ik kan niet wachten totdat ik het in mn armen kan houden :mrgreen:

buikfoto volgt misschien nog...
Laat je leiden door Hem!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 09 jan 2009 09:39

Leuk Tijn. Succes voor je vrouw (en jou :wink: ) met de laatste loodjes!

wat vervelend MissF. hopelijk valt het allemaal wat mee. wel mooi dat je er zo nuchter onder bent, dat scheelt.

@liefje: misschien een domme vraag maar wat bedoel je met bibi en vibi??

@elsb: nee heb het nog niet bewust gevoeld, maar weet ook niet goed wàt ik moet voelen. soms voel ik wel een soort 'bubbel' in m'n buik, maar volgens mij zijn dat gewoon m'n darmen. Hoewel ik wel van veel mensen hoor dat je achteraf, als je het echt goed voelt, pas merkt dat je het dan ook wel eerder hebt gevoeld (als je eenmaal weet hoe het voelt).

Wanneer gingen jullie het kindje voelen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 09 jan 2009 09:52

Ik voelde het met precies 19 weken.
Daarvoor ook wel af en toe een *plop*, maar dit was toch heel anders.
Wauw, als ik daar weer aan terug denk...

MissF, vervelend! Hopelijk beval je nog dit weekend lekker thuis.

Tijn, 't schiet op nu!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Berichtdoor elvira (gast) » 09 jan 2009 10:35

MissF: vervelend, maar inderdaad: goed, dat je er zo nuchter onder blijft... komt vast allemaal wel goed!
Tijn en vrouw: veel sterkte met de laatste loodjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 09 jan 2009 11:23

Dank je wel allemaal :) Het komt allemaal vast ook wel goed, maar het is raar dat ik nu even de controle los moet laten, omdat ik gewoon niet weet wat er gaat gebeuren. maar da's een mooi leerpunt voor me ;)

Ik voelde trouwens ons kindje met 18 weken zelf voor het eerst (dat gebubbel ;) ) en mijn man voelde het aan de buitenkant met 22 weken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 09 jan 2009 11:32

Sterkte met de allerlaatste loodjes miss f! 't komt nu echt heel dichtbij...!

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Berichtdoor liefje » 09 jan 2009 12:40

vpk schreef:Leuk Tijn. Succes voor je vrouw (en jou :wink: ) met de laatste loodjes!

wat vervelend MissF. hopelijk valt het allemaal wat mee. wel mooi dat je er zo nuchter onder bent, dat scheelt.

@liefje: misschien een domme vraag maar wat bedoel je met bibi en vibi??

@elsb: nee heb het nog niet bewust gevoeld, maar weet ook niet goed wàt ik moet voelen. soms voel ik wel een soort 'bubbel' in m'n buik, maar volgens mij zijn dat gewoon m'n darmen. Hoewel ik wel van veel mensen hoor dat je achteraf, als je het echt goed voelt, pas merkt dat je het dan ook wel eerder hebt gevoeld (als je eenmaal weet hoe het voelt).

Wanneer gingen jullie het kindje voelen?


Vibi is vast in bekken ingedaald.
Bibi is beweeglijk in bekken ingedaald.

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 09 jan 2009 13:28

Haai schreef:Hoe staat het hier verder eigenlijk met de babykamertjes?

Morgen komen mijn ouders om Thomas´ nieuwe kamer te behangen en verven.
T wordt echt supergaaf, de wanden doen we eerst met vliesbehang en dan gaat er krijtverf overheen. Eén wand is behangen, dat zat er al en is een zebraprint. De kledingkast wordt geverfd in een donkerdere kleur krijtverf als de muur en ik heb ook een klepbankje gekocht, die wordt lichter als de muur, ook krijtverf.
Het zijn allemaal natuurlijke tinten, in een groene lijn. Het wordt een mix van jungle en leger, maar wel op een manier dat het leuk is voor een peuter van anderhalf.
Ook heb ik een stuk sloophout gevonden, wat perfect is voor op de muur boven zijn bed. Daar ga ik grote haken aan doen, zodat hij er dingetjes aan op kan hangen.
Boven het klepbankje komen in hout de letters TOYS die beplakt zijn met camouflageprint.
En er komt nog meer, maar ik zal jullie mijn ellenlange uitleg besparen en als het af is wat foto´s uploaden.

Tijn en vrouw, succes met de laatste loodjes!
MissF, fijn dat je je wensen aan de kant weet te zetten. Relaxed blijven is denk ik het allerbelangrijkst. En het kindje komt er hoe dan ook echt wel uit! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Berichtdoor kamille1984 » 09 jan 2009 13:34

@ missF en Tijn veel succes met de laatste loodjes

@bloempie, klinkt leuk die kinderkamer ben benieuwd naar de foto's :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 jan 2009 13:45

Klinkt leuk en stoer Bloempie! Ben benieuwd.
Kheb van de week ook behangboeken gehaald, maar wat ik mooi vind is best duur, dus dat word denk ik nog weer andere boeken halen.

Missf spannend hoor, wie weet gaan ze het dinsdag dan wel halen. Sterkte iig.

Tijn, ook voor jullie komt het nu echt dichtbij.

elsb en vpk, sorry dat ik jullie vergeten was :oops: .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten