De Hemel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

De Hemel

Berichtdoor meschianza » 09 jun 2003 17:19

Wat vinden jullie? Mag je filosoferen over de Hemel? Zoals bijvoorbeeld Randy Alcorn dat doet?
De bijbel vertelt weinig over de Hemel. En eigenlijk is dat wel heel mooi, je zal voor eeuwig bij God de Vader, de schepper van hemel en aarde zijn, dat is bijna het enige wat erover instaat, maar het allebelangrijkste! En dat God persoonlijk al jouw tranen zal afwissen. Vergleken met de Koran, waar je precies leest wat je te eten krijgt enzo. En de maagden die tot je beschikkeing zullen zijn (heb ik geeneens wat aan)

Maar vraag ik me gewoon af hoe het zal zijn , of moet je daarvan afblijven?
Zoals tijdloosheid, dat je gedachten niet meer beperkt zijn door tijd en begrenzing. Of de kleuren, dat er meer kleuren zullen zijn dan die nu op aarde waarneembaar zijn. En zal je bijvoorbeeld Jozef of Abraham mogen spreken? of doet het er dan niet meer toe? Kan je met elkaar praten, mag je met God praten? Mag ik deze vragen stellen, ben ik dan te gericht op mezelf?

Voor eeuwig bij Hem zijn! ik zie er zo naar uit...
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 jun 2003 18:17

Je kan er alles bij voorstellen.... maar het zal nog mooier zijn dat jij het je het kan voorstellen of een beel bij kan vormen...

Aleen maar liefde in de hemel!!!! Zo Mooi!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 09 jun 2003 18:18

de hemel is zo mooi daar ben je voor eeuwig met god
daar is heerlijkheid en glorie
daar ben je vooreeuwig gelukkig
en eens zal de aarde net zo mooi zijn als de hemel

joris

Berichtdoor joris » 09 jun 2003 18:45

ik vind het heerlijk om over de hemel te fantaseren!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 jun 2003 20:00

Het is denk ik goed te denken aan wat je toekomst is. Al is het niet denken over de hemel, dan wel over de nieuwe hemel en nieuwe aarde. Waar in de Bijbel wel veel over geschreven staat. De schepping zucht naar de verlossing die dan komt. Als Christenen roepen wij als het goed is voortduren Maranatha. De hoop, toch een van de drie pilaren voor de Christen is gebaseerd op wat komen gaat.

We moeten Randy Alcorn niet gaan lezen als: "zo is het en niet anders". Ik vind de beschrijving in C.S. Lewis' laatste boek uit de Narnia kronieken ook heel mooi. Maar ook dit is niet een ontwijfelbare beschrijving. Maar het helpt je misschien bij het denken hierover.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 jun 2003 20:36

Ja, ik denk dat je wel mag nadenken/filosoferen over hoe het in de hemel zal zijn. Ik vind het heel erg leuk om te doen. Ook is het leuk om te horen hoe anderen zich dat voorstellen.
Toch moet je wel blijven beseffen dat je verstand heel erg beperkt is, maar dat besef je al als je erover na aan het denken bent. Neem bijvoorbeeld tijdloosheid, dat is niet te vatten.

huk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor huk » 09 jun 2003 23:47

Persoonlijk denk ik dat het niet erg onwaarschijnlijk is dat het een tikje saai zal zijn in de "hemel". Als iedereen voor eeuwig volmaakt gelukkig met elkaar en met God zal leven.
Ik bedoel, in het begin is het hartstikke leuk als alles supergezellig is enzo, maar na een tijdje gaat dat toch vervelen. Voor eeuwig is toch wel erg lang.
There are no Saviours, there are no Kingd, the power lies in your head

joris

Berichtdoor joris » 10 jun 2003 07:23

volgens mij leven we gewoon door in de hemel. JEzus moest gehoorzaamheid leren zelfs, dus dan zal er voor ons ooknog wel wat te leren en te doen zijn in de hemel.
ik dnek niet dat je je gaat vervelen hoor.

Misschien is het net zoiets als met een kleine baby. we hadden pas ons kleine babyneefje op bezoek. en iederee was helemaalgebiologeerd door dat kind. Iedereen keek alleen maar en deed niets. Maarniemand verveelde zich. Zo is het ook in GOds nabijheid denk ik.

vergeet niet dat alles dan vol is he, je bent dan Vol van Gods Geest en Vol in Gods aanwezigheid! Reken maar dat God alle aandacht voor zichzelf op eist hoor.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 jun 2003 08:47

als je je verveelt in de hemel ben je daar niet op je plaats :roll:

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 10 jun 2003 08:57

De hemel, dat moet zo iets fantastisch zijn! Mooier dan we hier ooit zullen meemaken, of ons voor kunnen stellen. Daar is God, en plek waar jij en God elkaar gewoon kunnen ontmoeten! Alleen geluk.
Trouwens, waar je weinig over hoort, maar er komt toch ook een nieuwe aarde?!
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 10 jun 2003 09:02

Tuurlijk mag je hier over nadenken, maar volgens mij kan je het je niet voorstellen hoe ontzettend mooi het in de Hemel moet zijn, nooit meer ruzie, nooit meer onvrede, alleen maar liefde!!!

En Lizzz er komt volgens mij ook een nieuwe aarde!!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 jun 2003 09:05

ik verveel me hier op aarde vaak. Al die tamelijk zinloze dingen die je doen moet (werken, geld verdienen etc.). En je kunt geeneens doen wat je graag zou willen, want dan moet je eerst 20 of 30 jaar van je leven opofferen en wijden aan het verdienen van geld. Daarnaast kun je dingen die echt belangrijk voor je zijn vaak niet waarmaken. Vreselijk irritant is het om te zien hoeveel potentie mensen hebben en hoe weinig de meesten ervan maken.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 10 jun 2003 09:09

Ja, precies. Eerst studeren, dan werken. En als je 65 bent zou je eindelijk aan je leven toekomen, als je daar dan nog energie voor hebt.
Na dit leven, dan kan je tenminste écht gaan leven!
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 10 jun 2003 09:12

lizzz schreef:Ja, precies. Eerst studeren, dan werken. En als je 65 bent zou je eindelijk aan je leven toekomen, als je daar dan nog energie voor hebt.
Na dit leven, dan kan je tenminste écht gaan leven!

als ik jou was zou ik hier al beginnen met leven met God, dat is zo'n ongelooflijk spannend leven. het eeuwige leven is al begonnen!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 jun 2003 09:22

spannend, ok, maar ook heel moeilijk.

Terug naar “Archief”