Ik ben ooit vrijwel automatisch in de ICT gerold, doordat dat toendertijd mijn hobby was. Inmiddels ben ik 22, en realiseer ik me dat ik ander werk wil.
Ik heb een aantal beroepskeuzetesten gedaan, waaruit voornamelijk kwam dat mijn interesse het grootste gedeelte op het gebied van religie/filosofie en vervoer lag. Voornamelijk het laatste lijkt mij erg leuk om mijn werk hierin te doen. Dat stamt ook al uit de tijd dat ik nog een hummeltje was, toen wilde ik al heel graag bij de NS gaan werken, maar dat is geen optie omdat je dan verplicht bent om op zondag te werken. Ook als je part time wilt werken.
Dus wat dan, als ik zo even bedenk wat me leuk lijkt om te doen kom ik vooral op deze beroepen uit:
Luchtvaart -> Niet echt een goeie optie, grondwerk lijkt me niet leuk, steward al helemaal niet, en voor piloot ben ik niet slim genoeg

Spoorwerk (conducteur/machinist) -> geen optie dus, ivm zondagwerk
Scheepvaart.
De laatste lijkt mij zeker wel een goede optie, de opleiding ervoor zou ik dan moeten doen, maar daar heb je in ieder geval geen universitair niveau voor nodig. Echter, ook daar loop ik weer tegen het zondagswerk aan. Ik weet dat er christenen in dat gebied werken, maar hoe vul je dat in? Zeker internationaal lijkt me erg mooi, maar hoe pas je dat in het beeld van het vierde gebod, en hoe zie je daar de tekst van Paulus in waarin hij er op aandringt om toch naar de kerk te gaan?
Graag jullie mening hierover, ik weet het namelijk eerlijk gezegd niet.