Even jullie mening...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marc en Karin
Verkenner
Verkenner

Even jullie mening...

Berichtdoor Marc en Karin » 25 sep 2008 19:09

Soort discussiepuntje:
Wat vinden jullie ervan als een stel eigen kinderen heeft en ook nog kinderen adopteert?

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 25 sep 2008 19:12

Ik denk dat dat geen probleem is, ik ken in Nederland een gezin bij ons uit de buurt, dat naast5 eigen kinderen, ook nog 2 zoontjes uit Korea/China geadopteerd hebben.
Bij ons in de kerk, zijn trouwens ook 2 gezinnen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 sep 2008 19:13

Misschien is dit wat voor in het adoptietopic?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 sep 2008 19:14

Bijzonder. Als je naast de zorg voor je eigen kinderen het nog op kan brengen om voor een kindje wat in een ander land geen kansen heeft te willen zorgen. Heel knap en respect! Vooral omdat meestal blijkt dat eigen kinderen er op financieel gebied best in hakt en de kans op sparen voor zo'n onderneming nihil is.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 25 sep 2008 19:15

Dat lijkt me op zich geen probleem, maar je moet je wel van te voren goed bezinnen op de vraag of je in staat ben om geen scheiding te maken tussen biologische en geadopteerde kinderen. Je moet zeker weten dat je het aankunt om die scheiding te vermijden, anders zou ik er niet aan beginnen.

Verder kun je je afvragen waarom je het zou doen. Gaat het om kinderen uit Nederland, of uit een anders land. Die laatsten zouden wel eens meer geholpen kunnen zijn met financiële adoptie, en de adoptiekinderen zijn ook niet "nodig*" voor het vervullen van de kinderwens.

*(excuus voor het weinig tactvolle woord, ik bedoel het niet verkeerd, maar krijg het niet anders verwoord.)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 sep 2008 22:09

Helemaal mee eens. Als je na een aantal kinderen te hebben gekregen, er nog een bij wil en je denkt: Waarom niet een kind dat geen kansen heeft, er zijn zoveel kinderen zonder ouders of zonder kansen daar... dan vind ik dat een goede zaak. Je moet inderdaad wel uitkijken dat je je eigen kinderen niet anders of beter gaat behandelen...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2008 06:16

Waarom maakt het jullie uit wat andere mensen daarvan vinden?

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 26 sep 2008 07:04

Ik vind het een geweldig idee, iets waar mijn vrouw en ik ook al vaker over gesproken hebben. Maar nu ligt bij ons eerst de focus op ons eigen kind...
Laat je leiden door Hem!

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 26 sep 2008 07:59

Marc en Karin: wat kan er op tegen zijn?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 sep 2008 08:24

ik vind het geweldig als je naast je eigen kinderen ook nog andere kinderen adopteert. In m'n oude gemeente ook een stel met een jongen van 14 die kreeg nog 2 adoptiezusjes er bij, zo mooi om te zien hoe ze met elkaar omgingen :D
Toen ik bij de Hema werkte kwam er een vrouw aan de kassa die had een Chinees meisje bij zich, en ze zei heel lief: "Deze heb ik van mama gekregen!"
zooooooo ontroerend mooi :8> dus ik vind het een prima idee naar mijn weten!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marc en Karin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marc en Karin » 26 sep 2008 08:53

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Onze mening staat al vast, maar omdat we uit onze omgeving veel negatieve reacties kregen, waren we benieuwd naar jullie reacties. We zijn blij te horen dat er toch veel mensen positief over denken zoals wij.

Marc en Karin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marc en Karin » 26 sep 2008 08:57

@Fluitje: voorbeelden van negatieve reacties die we kregen zijn dat het lijkt of we niet tevreden zijn met onze eigen kinderen (we kunnen immers zelf kinderen krijgen). En dat we andere mensen in de weg zouden staan die zelf geen kinderen kunnen krijgen (de lange wachtlijsten).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 sep 2008 09:02

TheKeimpe schreef:Verder kun je je afvragen waarom je het zou doen. Gaat het om kinderen uit Nederland, of uit een anders land. Die laatsten zouden wel eens meer geholpen kunnen zijn met financiële adoptie, en de adoptiekinderen zijn ook niet "nodig*" voor het vervullen van de kinderwens.

Alleen kinderen voor wie financiële adoptie ook geen optie meer is mogen geadopteerd worden. Dus dat lijkt me geen bezwaar.

Ik vind het - uiteraard - een prachtig streven. Maar wat hierboven gezegd is, moet natuurlijk wel benadrukt worden: je mag nooit onderscheid gaan maken tussen je 'eigen' kinderen en je 'adoptiekind'. Ze zijn allemaal 'eigen'. Wanneer je in je hart weet, dat jullie daar never nooit een probleem mee hebben, dan wens ik jullie heel veel sterkte op de lange weg die volgt. Enne... wees welkom in het adoptietopic :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Marc en Karin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marc en Karin » 26 sep 2008 09:19

TheKeimpe schreef:Die laatsten zouden wel eens meer geholpen kunnen zijn met financiële adoptie

We hebben al jaren een financieel adoptiekindje.
We willen nu meer voor zo'n kindje betekenen en ook de liefde te geven zoals wij dat aan onze eigen kinderen doen.

Marc en Karin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marc en Karin » 26 sep 2008 09:23

Galateia schreef:Enne... wees welkom in het adoptietopic :wink:

Zullen we zeker een kijkje nemen!

Terug naar “Archief”