Antidepressiva

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: Antidepressiva

Berichtdoor leen10 » 30 mei 2011 20:26

Annette, ik sluit me aan bij wat esli ook zegt. 1 x in de 6-8 weken is een mooie termijn. Je kan dan altijd nog kijken of het genoeg is, of dat je toch met minder kan.
Het boek 'leven in je leven' is zeker te lezen, zonder de oefeningen te maken. Er staat veel informatie in, en je kan er veel van leren. 't Is inderdaad best duur. Maar misschien is het ook 2e hands te koop? Op marktplaats bijv?
Ik heb er veel aan gehad, ook aan mijn jaar dagklinische behandeling. Mijn klachten waren nog niet over, en het heeft nog een heel (intern) traject daarna gekost. Maar gelukkig gaat het echt de betere kant op, en overweeg ik ook te minderen met de gesprekken die ik nog heb.
Laatst gewijzigd door leen10 op 11 feb 2013 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bonneke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mei 2011 14:32

Re: Antidepressiva

Berichtdoor Bonneke » 06 jun 2011 21:08

Ik slik nu zo'n anderhalf jaar setraline en seroquel. Voel me er goed bij, wellicht eens overleggen voor vermindering. Maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren. Ik ben benieuwd naar het boek, eens even opzoeken op google.
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 27 sep 2011 13:53

*Schop*

Na 4 maanden even een update... Inmiddels ben ik gestopt met gesprekken. Eigenlijks kon ik niet beslissen, maar aangezien de psych. zwanger was en ze vanaf half september met verlof ging werd de keuze gemakkelijker. Het ging goed en het was iedere gesprek eigenlijks een stukje herhaling, waarin ik weer met me neus op de feiten werd gedrukt. Overstappen naar een andere psych. zag ik niet zo zitten, heb altijd wel even tijd nodig om te wennen, dat ik toch besloten heb om te stoppen. Er is een signaleringsplan gemaakt, signalen waaraan ik herken dat het niet goed met me gaat en wat daarbij te doen. Daarbij is er duidelijk besproken wanneer ik weer ga bellen, al moest ik beloven dat ik dit dan ook echt zou doen. De komende maanden bekijk ik dit geregeld en verder zal het de tijd moeten uitwijzen...

Maar ik hoop dat ik nu voorgoed de deuren van hulpverleningsland achter me dicht getrokken heb. Al vind ik het best wel spannend, toch bang voor terugval, maar ik weet ook dat het stukken beter gaat en het leven lijkt weer wat mogelijk voor me. En net wat de huisarts me laatst zei; het traject blijft doorgaan. Al moet ik mezelf soms echt even bij de les roepen ;).

Uiteindelijk heb ik een tijd geleden toch maar een brief geschreven naar de vorige behandelaar, ik kon het niet loslaten en het frustreerde mij enorm waarom ze me nu toch op 'straat' gezet had. Ik had er niks op gehoord, dus dacht het zal wel goed wezen. Kreeg ik toch nog een mail terug en vorige week kreeg ik eindelijk een reactie erop. Voor me gevoel is het een beetje een wel/niet verhaal... Er was toch gezegd dat ik altijd weer terug kon komen :roll:... Iig werd een excuses aangeboden en het was niet de bedoeling geweest om me op 'straat' te zetten. Achteraf zeg ik dat ik daar veel eerder had weg moeten gaan, die psych. begreep mij niet en ik voelde me vaak niet serieus genomen, maar ik dacht altijd dat het vast aan mij lag. Daarbij is er eigenlijks alle voorgaande hulpverleningstrajecten een diagnose gesteld die iedere keer weer werd gesteld, maar ik kreeg daar niet de juiste hulp voor en nu kreeg ik éindelijk de juiste hulp. Nu ben ik toch wel blij dat ik me vorig jaar opnieuw heb laten doorverwijzen. Heb het verslag van doorverwijzing gelezen, al moest ik vooraf beloven dat ik het zien zou als waar ik weg kwam en me er niet mee onderuit zou halen, toen schrok ik wel even dat dat allemaal over mij geschreven was. Dan gaat het nu toch stukken beter en heb ik heel wat stappen gezet :).
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Antidepressiva

Berichtdoor nita » 27 sep 2011 14:04

sterkte annette hoop echt voor je dat het stapje voor stapje beter met je mag gaan!

Gebruikersavatar
MarcMichel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2012 18:39
Locatie: Hoek van Holland
Contacteer:

Lexapro

Berichtdoor MarcMichel » 31 mar 2012 20:54

In september ben ik gehandicapt geraakt en raakte daardoor erg depressief. Sinds 2.5 maanden slik ik Lexapro en het gaat nu een stuk beter met me. :)

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re: Lexapro

Berichtdoor Ewan » 31 mar 2012 22:07

MarcMichel schreef:In september ben ik gehandicapt geraakt en raakte daardoor erg depressief. Sinds 2.5 maanden slik ik Lexapro en het gaat nu een stuk beter met me. :)


Hoi,
Wat voor handicap heb je?
Somebody up there likes you

Gebruikersavatar
MarcMichel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2012 18:39
Locatie: Hoek van Holland
Contacteer:

Re: Lexapro

Berichtdoor MarcMichel » 01 apr 2012 10:30

Mijn linkervoet is verlamd en een deel van mijn linkerachterbeen en mijn rechterarm is gedeeltelijk verlamd. Dit als gevolg van zuurstofgebrek nadat ik een hartaanval kreeg en 4 dagen in coma lag.

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re: Lexapro

Berichtdoor Ewan » 01 apr 2012 11:00

MarcMichel schreef:Mijn linkervoet is verlamd en een deel van mijn linkerachterbeen en mijn rechterarm is gedeeltelijk verlamd. Dit als gevolg van zuurstofgebrek nadat ik een hartaanval kreeg en 4 dagen in coma lag.

zo, dat is niet niks.
Wat is de gunstigst mogelijke prognose?
kun je wel lopen, desnoods met kruk?
Ik heb ook een ernstig verkeersongeluk ghead, maar ben er wel weer helemaal bovenop gekomen.
Maar zelfs in de bijna 2 jaar dat ik niet goed kon lopen, was ik altijd nog wel dankbaar dat ik nog leefde, het had veel erger af kunnen lopen.Letterlijk.
Op de een of andere manier ben ik het leven veel meer gaan waarderen en gaan optimaliseren, zeg maar.Ik hoop dat je die dankbaarheid ook mag ervaren.
Somebody up there likes you

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 02 apr 2012 08:10

Sterkte MarcMichel en Ewan!
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Antidepressiva

Berichtdoor Jess » 30 dec 2012 23:31

Gebruik ook Lexapro en het werkt bij mij goed. Zijn er meerderen die het gebruiken? In mijn omgeving kennen ze het niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Antidepressiva

Berichtdoor Evelien » 31 dec 2012 09:27

Annette hoe gaat het met jou nu?

Er zit veel verschil in de AD's, maar hoe kom je er nu achter wat bij je past? ik moet er misschien ook aan geloven... maar wil er nog niet echt aan.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Antidepressiva

Berichtdoor nita » 31 dec 2012 11:01

@evelien, ik kan me voorstellen dat je daar wel even aan moet wennen als je dat te horen krijgt. als ik je een paar tips, mag geven?
het is vaak uitproberen, iedereen reageert namelijk ook weer anders op de medicatie, sommigen reageren erg op de bijwerkingen die vooral in de eerste 2 weken-maand optreden, daarna worden die minder, sommige verdwijnen zelfs.let ook op de mate van rijvaardigheid die beinvloed kan worden, bij sommige middelen mag je niet rijden. (op vakantie altijd een medicijnenpaspoort meenemen om problemen bij de douane te voorkomen)
verder zou ik letten met bepaalde vormen die kunnen namelijk erg verslavend werken
maar dan nog als het echt nodig is, laat je goed informeren!
sterkte hoor, dit is tuurlijk een fractie van een paar tips, mocht je meer willen weten pb me dan even

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Antidepressiva

Berichtdoor Jess » 04 jan 2013 10:30

Sinds ik de lexapro gebruik droom ik verschrikkelijk veel, veel zweten, vooral 's nachts en heb een cupmaat groter! Niet dat ik dat laatste nou zo vervelend vind, ik was niet zo ruim bedeeld. Verder ben ik er niet dikker van geworden, wat ik wel dikker ben geworden komt gewoon door mijn eigen snoeperigheid.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 05 jan 2013 22:23

Vervelend dat het niet zo goed met je gaat Evelien, lastige keus! Sterkte!

Evelien schreef:Annette hoe gaat het met jou nu?

Lief dat je er naar vraagt! Sinds een half jaar loop ik weer bij een psych, andere als vorige keer maar wel dezelfde praktijk. Heb chronische pijn en ik kon/kan hier moeilijk mee dealen, wordt ongelukkig door de pijn en vooral op momenten dat m'n lichaam stagneert heeft de pijn zoveel invloed op mij dat ik er depri van wordt. In mei ging het fout en toen gaf de huisarts aan dat het zo niet langer meer kon en heeft mij weer doorverwezen, stiekem wou ik niet. Vond het erg moeilijk om weer een stap te zetten richting hulpverleningsland, het voelde zo zwak van mezelf. Heb dit ook benoemd tijdens de intake, maar nu blij dat ik de stap toen gezet heb!

Al kan de psych. mijn pijn ook niet wegnemen en het enigste wat zij mij kunnen bieden is hulp m.b.t. omgaan met m'n klachten, hoe kan ik me leven het beste indelen etc. Tips en adviezen meegeven en een luisterend oor bieden. De werkelijkheid is dan soms hard...

De laatste maanden gaat het best goed, heb het gevoel dat ik me lichaam/pijn wat meer heb los kunnen laten. Al moet ik goed m'n grenzen bewaken, anders kan ik een flinke prijs betalen en in dat opzicht ben ik dan wel bang voor m'n eigen lichaam. En dat maakt het soms best wel lastig...

Ik krijg geen indicatie voor de 2e lijns zorg, de psych. is van mening dat ik psychische klachten krijg door m'n pijn en niet andersom. Heb nu 2 maanden geen gesprek gehad, er stond een gesprek gepland die ik zelf zou moeten betalen maar omdat het zo goed ging heb ik die af gezegd. Had er even geen zin in ;), komende week heb ik weer gesprek.
Wat de toekomst brengen moge........


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten