Miskraam...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 27 aug 2008 08:05

Vanaf wanneer geloven jullie dat een mens een ziel krijgt? Als het hartje gaat kloppen? Of al bij de celdeling?
Ehhh, misschien is deze vraag wel te offtopic hier... :oops:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Chris7
Mineur
Mineur
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 mar 2008 11:39

miskraam

Berichtdoor Chris7 » 27 aug 2008 08:18

bloempie,

Ik heb hier pas een iets over gelezen, dus ik zal het eens proberen op te zoeken. Wellicht een goed onderwerp voor een nieuw topic?

Juultje77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:53
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Juultje77 » 27 aug 2008 08:25

Heel veel sterkte voor iedereen die dit verdriet moet verwerken.

Bij de eerste zwangerschap verloor ik in het begin wat bloed, toen heb ik een echo gehad en was alles goed. Toch bleef ik wel een beetje angst hebben.

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Re: miskraam

Berichtdoor bloempie » 27 aug 2008 09:24

Chris7 schreef:bloempie,

Ik heb hier pas een iets over gelezen, dus ik zal het eens proberen op te zoeken. Wellicht een goed onderwerp voor een nieuw topic?

Ik heb een nieuw topic geopend: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=22300
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Berichtdoor liefje » 27 aug 2008 18:47

==
Laatst gewijzigd door liefje op 27 okt 2011 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Berichtdoor Bumba » 27 aug 2008 18:56

Moe is wel heel herkenbaar, maar ik denk dat dat in mijn geval ook erg met het verdriet te maken heeft.....

"Verwerken" (ik vind dit een naar woord) jullie mannen dit verdriet op dezelfde manier als jullie?

Bij ons echt niet.... ik heb 16 weken zwangerschapsverlof gehad, maar mijn man ging al weer vrij snel werken. Ik snapte niet dat hij dat kon!! Moest hij dan niet huilen? Was hij het al weer vergeten??

Gelukkig konden wij er later goed over praten, maar ook dat heeft even geduurd.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 aug 2008 19:43

Sterkte iedereen!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 27 aug 2008 19:55

Bumba,
als man heb ik dit nooit meegemaakt, maar ik denk dat een man het juist verwerkt door over te gaan tot de orde van de dag. En dan op de meest onverwachte momenten denkt hij eraan, begint hij erover, huilt hij erom. Ik zelf zou waarschijnlijk achter het stuur zitten janken, als ik alleen in de auto zat.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Berichtdoor Bumba » 27 aug 2008 20:11

TheKeimpe schreef:Bumba,
als man heb ik dit nooit meegemaakt, maar ik denk dat een man het juist verwerkt door over te gaan tot de orde van de dag. En dan op de meest onverwachte momenten denkt hij eraan, begint hij erover, huilt hij erom. Ik zelf zou waarschijnlijk achter het stuur zitten janken, als ik alleen in de auto zat.


Grappig, dat is precies wat mijn man ook zei!! Hij heeft aan een stuk gejankt toen ik in het ziekenhuis lag en kan het soms plotseling nog te kwaad krijgen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 28 aug 2008 06:16

Blij te lezen dat jouw man er om kan huilen.

Bekenden van ons hebben ook een kindje verloren (na een voldragen zwangerschap). Wij hebben nooit gezien dat die man 1 keer zijn emoties liet blijken terwijl hij toendertijd heel goed bevriend was met mijn man en een paar keer per week bij ons kwam. Sterker nog, toen zijn vrouw 1,5 jaar later erom moest huilen vond hij dat het maar over moest zijn :?

Gebruikersavatar
Wolfie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:47

Berichtdoor Wolfie » 28 aug 2008 08:06

Wij hebben ongeveer een jaar geleden ook een miskraam gehad. Wat mij (als man) opviel is dat er bijna niet aan de vaders gedacht werd. Mijn vrouw had erg veel bloed verloren en was erg zwak. Er waren mensen die bijvoorbeeld een kaart stuurden naar mijn vrouw en als laatste regel geschreven hadden "en doe je man ook de groeten". Dit heeft mij erg zeer gedaan en het zit me nu nog weleens dwars als ik die mensen zie.

Wat betreft de emoties denk ik dat mannen die over het algemeen al minder laten blijken. Ik had toen het gebeurde zelf het idee sterkt te moeten zijn omdat mijn vrouw me op dat moment nodig had. Daarom uitte ik mijn verdriet niet zo in het openbaar, wat bij andere weer de gedacht opriep dat ik zomaar door ging met het leven.

De verwerking gaat bij ons ook wel anders. Mijn vrouw heeft het regelmatig moeilijk als ze kleie kinderen ziet, terwijl ik me daar juist meer tot aangetrokken voel als eerst. Ik heb het soms in één keer moeiijk, zomaar zonder aanleiding. Of pas bijvoorbeeld tijdens een doopdienst in de kerk. Niet om de doopdienst, maar dan komt het zomaar ineens op, terwijl bij mijn vrouw een duidelijkere aanwijsbare oorzaak is.

Wat ik touwens wel moeilijk (en héél persoonlijk) vindt: wat doe je met je kindje in wording of "het vruchtje" zoals onze verloskundige het noemde? Wij hebben dit in overleg met de verloskundige meegenomen naar huis. Ze adviseerde ons het ergens op een rustige plaats te begraven, omdat mensen er later vaak last van krijgen als ze het bewust door de WC hebben gespoeld of op een andere manier "weg hebben gedaan". Dit hebben we dus gedaan. Hoe gingen jullie hier mee om?

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Berichtdoor liefje » 28 aug 2008 08:19

Idd mijn man gaat hier ook anders mee om dan ik zelf, toen we het hoorde had hij het ook duidelijk moeilijk, en in de auto begon hij te huilen, verder heb ik hem niet meer zien huilen...hij verwerkt het toch anders, maar we praten er veel over dat is ook wat ik belangrijk vindt, praat erover!!!

Gebruikersavatar
Wolfie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:47

Berichtdoor Wolfie » 28 aug 2008 08:23

Ja dat is idd erg belangrijk. Hoewel wij het heel anders verwerken praten we er wel regelmatig over!

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Berichtdoor liefje » 28 aug 2008 08:27

Jij en je vrouw bedoel je? Of jullie anders dan andere?

Gebruikersavatar
Wolfie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:47

Berichtdoor Wolfie » 28 aug 2008 08:29

Nee sorry, ik bedoelde dat ik het anders verwerk als mijn vrouw. Om eerlijk te zijn heb ik ook maar één keer gehuild. Ik was toen helemaal leeg en daarna heb ik op één of andere manier altijd het gevoel mijn tranen tegen te moeten houden. Niet altijd even makkelijk.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 97 gasten