Miskraam...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Miskraam...

Berichtdoor liefje » 26 aug 2008 14:05

Miskraam, zelf heb ik afgelopen juni een miskraam gehad.
Ik zou het fijn vinden om ook van andere mensen hun verhalen aan te horen en er met andere over te kunnen praten...

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 aug 2008 14:28

meid, wat erg. heel veel sterkte met het verwerken hier van,. ik denk dat zown topic wel helpt.

wij hebben in februari een miskraam gehad, bij 7 weken. dus nog vrij vroeg, maar sloeg in als een bom.
t lijkt wel of sommige mensen denken dat als het vroeg in de zwangerschap gebeurt het minder erg is, daar heb ik op dat moment wel van gebaald.
gelukkig hebben we ook heel fijne reacties gehad.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 aug 2008 14:29

Joh, wat erg! Heel veel sterkte allebei!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2008 14:46

Het is iets wat heel apparts. Eigenlijk niet te omschrijven wat het met je doet (zowel lichamelijk als psychisch). Mijn moeder heeft een keer een miskraam gehad toen ze iets meer dan 4 maanden zwanger was en dat sloeg in als een bom.

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 26 aug 2008 15:16

Ik heb ook onlangs een miskraam gehad. Ik was nog niet zo lang zwanger, maar was wel al een paar weken in blije toestand om het zo maar te zeggen. Het is wel een vreemd iets (hoewel het best vaak voor komt). Aan de ene kant denk ik, de bevruchtiging is waarschijnlijk niet goed geweest dus het is maar beter zo, maar het doet toch wel wat met me. Ik kan er alleen niet zo goed over praten.
Liefie, hoe ervaar je het om nu weer proberen zwanger te raken? Ik merk dat ik wat angstig ben.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 15:18

Ik snap het nooit zo als mensen zeggen dat voor de 12 weken een miskraam niet zo erg is.
Mijn schoonouders wisten al met 4 weken dat ik zwanger was, en ik zei ook dat ik me soms best zorgen maakte, dat het niet goed zou gaan. Mijn schoonmoeder zei:' Ach, als het nu misgaat weet je dat het kindje niet goed was, en is het ook goed.'
Ja hallo! Het is al mijn kindje, dat is echt niet zo simpel!

Heel veel sterkte allemaal!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 26 aug 2008 15:41

*HUG* Voor iedereen die een miskraam moet verwerken. :cry:

Marjo, ik heb zelf geen miskraam gehad, maar ik kan me wel enigszins voorstellen dat als ik dat zou krijgen, ik erg bang zou zijn voor een volgende zwangerschap. Bij Thomas had ik een gezonde angst dat ik een miskraam zou krijgen, was ook blij toen de 28 weken gepasseerd waren en ik wist dat hij levensvatbaar zou zijn.
Ik denk dat als ik een miskraam zou krijgen, ik een volgende zwangerschap continu bang zou zijn om het kindje te verliezen en dat bij elk vreemd gevoel (pijn o.i.d.) ik bang zou zijn dat er iets aan de hand is.

Dat mensen zo makkelijk over een vroege miskraam heen walsen vind ik echt erg. Ik denk dat het niet eens zoveel uitmaakt qua gevoel of je nou met 8 weken of met 16 weken een miskraam krijgt. Op het moment dat je het weet, zit het in je hoofd en ben je er continu mee bezig. Bovendien gieren de hormonen door je lijf. Je stelt je helemaal in op de zwangerschap en gaat plannen maken voor de toekomst. Als dat allemaal opeens weer weg is, maakt niet uit na hoeveel weken, dan kan het niet anders dan dat je een rouwproces in gaat.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 26 aug 2008 16:12

Dank voor je begrip Bloempie. Je brengt het heel goed onder woorden.
Ik heb wel een beetje het gevoel dat ik zelf wat gemakkelijk over mijn gevoel heen wals. Misschien als zefbescherming voor de reactie van anderen.

Chris7
Mineur
Mineur
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 mar 2008 11:39

miskraam,

Berichtdoor Chris7 » 26 aug 2008 16:27

Lieve allemaal,

Ik zal voor jullie bidden, want ik weet uit ervaring wat een miskraam met een vrouw kan, zowel emotioneel als lichamelijk. Mijn vrouw heeft, voordat zij is bevallen van een prachtige zoon, vier miskramen gehad.
Ik begrijp dan ook heel goed de angst om weer opnieuw zwanger te worden. Mijn vrouw kon er ook heel moeilijk over praten, dus probeer dat laatste vooral WEL te blijven doen!!!

Blijf ook vooral bidden en op God vertrouwen, hoe moeilijk dat ook is en ik spreek uit eigen ervaring en leg al je verdriet en zorgen bij Hem neer.

Gods zegen gewenst en heel veel sterkte!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 aug 2008 16:29

Dit kindje was jouw kindje, al vanaf het allereerste begin, en dan maakt het helemaal niets uit hoelang je zwanger bent, verdrietig blijft het.
Ik heb 1,5 jaar terug (is het al zolang geleden?? :shock: ) een miskraam gehad, en wat ik toen wel ervaren heb is hoe belangrijk het is hoe je omgeving ermee om gaat. Opmerkingen als 'het kindje was vast niet goed en het is beter zo' konden me echt gestolen worden. Natuurlijk weet je dat die miskraam niet voor niets is, maar op dat moment voelt dat totaal anders.

Toen ik na de miskraam weer zwanger raakte was de eerste periode echt afzien, ik zat na 8 weken echt met knikkende knieen in de wachtkamer voor de echo. Pas toen die goed bleek te zijn kon eindelijk het genieten een beetje beginnen.

Chris7
Mineur
Mineur
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 mar 2008 11:39

miskraam,

Berichtdoor Chris7 » 26 aug 2008 16:30

bloempie,

Helemaal waar wat je schrijft over een rouwproces, want het is en blijft een (jouw) kind!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: miskraam,

Berichtdoor Haai » 26 aug 2008 16:31

Chris7 schreef:Lieve allemaal,

Ik zal voor jullie bidden, want ik weet uit ervaring wat een miskraam met een vrouw kan, zowel emotioneel als lichamelijk. Mijn vrouw heeft, voordat zij is bevallen van een prachtige zoon, vier miskramen gehad.
Ik begrijp dan ook heel goed de angst om weer opnieuw zwanger te worden. Mijn vrouw kon er ook heel moeilijk over praten, dus probeer dat laatste vooral WEL te blijven doen!!!

Blijf ook vooral bidden en op God vertrouwen, hoe moeilijk dat ook is en ik spreek uit eigen ervaring en leg al je verdriet en zorgen bij Hem neer.

Gods zegen gewenst en heel veel sterkte!


4 miskramen :shock: Tjonge, wat moet dat heftig zijn geweest...

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2008 18:32

wij hebben al twee keer een miskraam meegemaakt en inderdaad is mijn ervaring ook dat mensen denken dat het niet zo erg is als het voor de 12 weken gebeurt. Nou dan kan ik je vertellen dat die mensen vast geen miskraam hebben meegemaakt. Zodra je het weet, ben je blij en is het van harte welkom. Dus is de klap er ook als het misgaat. Ook het vertrouwen is weg. Inderdaad ook in eigen lichaam. ikzelf heb het ook echt wel als falen van mezelf gezien, wat het natuurlijk niet is. Voor mij was de zwangerschap van Simon dan ook niet echt onbezorgd en idd met knikkende knieen voor de echo.

Ik wil iedereen dan ook veel sterkte toewensten die dit heeft meegemaakt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 26 aug 2008 18:43

Daphne schreef:Joh, wat erg! Heel veel sterkte allebei!

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 26 aug 2008 19:05

Sterkte voor de mensen die een miskraam hebben meegemaakt.

Ik heb zelf anderhalf jaar geleden met 7 weken een miskraam gehad. Voor ons was het anders, mijn man werd toen net ziek en waarschijnlijk is het door de spanningen niet goed gegaan. Wij waren op dat moment opgelucht omdat we het psychisch niet aan zouden kunnen, ik zag het als goede zorg van God. Maar het geeft wel een knak.
We hopen dat -als mn man weer 'gezond' is- en we kinderen 'willen', het wel goed gaat. Ik zal wel bang zijn dat het dan ook niet goed zou gaan, zeker om dat de kinderwens heel erg aanwezig is.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten