Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor Floefloe » 22 aug 2008 16:02

Beste mensen,

Een poos geleden heeft Parsifal geprobeerd de discussie over de evolutietheorie, creationisme en ID te splitsen in een aantal subdiscussies. Helaas blijkt dit niet te werken, de discussies blijven door elkaar lopen. Daarom openen we bij deze weer een centraal topic over de evolutietheorie, creationisme en ID. In dit topic kunt u over alles discussiëren dat deze drie onderwerpen aangaat. Vriendelijk verzoek om de discussie overzichtelijk te houden, probeer dus niet te snel van onderwerp te switchen.

Veel discussieplezier!

Uw moderators

/edit: dit is dus deel 2, deel 1 kunt u hier terug vinden: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=21446
Laatst gewijzigd door Floefloe op 22 aug 2008 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor kirdneh » 22 aug 2008 16:17

Floefloe schreef:Beste mensen,

Een paar maanden geleden heeft Parsifal geprobeerd de discussie over de evolutietheorie, creationisme en ID te splitsen in een aantal subdiscussies. Helaas blijkt dit niet te werken, de discussies blijven door elkaar lopen. Daarom openen we bij deze weer een centraal topic over de evolutietheorie, creationisme en ID. In dit topic kunt u over alles discussiëren dat deze drie onderwerpen aangaat. Vriendelijk verzoek om de discussie overzichtelijk te houden, probeer dus niet te snel van onderwerp te switchen.

Veel discussieplezier!

Uw moderators



Was die vorige geen centraal topic dan?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
Danthaman
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 01:47

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor Danthaman » 22 aug 2008 16:20

kirdneh schreef:
Was die vorige geen centraal topic dan?


Jawel, dit is gewoon het vervolg omdat het vorige topic de honderdste pagina bereikt had...
"Alles Is Simpel"

antoon

Berichtdoor antoon » 22 aug 2008 16:31

wel dan gaat het hier verder.

Ik kan het mishebben maar gaan de herenof dames evolutionisten een poging doen om de moderators te paaien? :?

In de onderste geologische lagen worden de fossielen compleet opgegraven compleet zoals ze nu ook zijn met ogen en weefsels die te traceren zijn, deze lagen die door de heren evolutionisten op zo een 500 miljoen jaar geschat worden treffen we dus geen eenvoudig begin, nee integendeel, het begin is complex en mondt uit in ondersoorten zoals wij ze ook kunnen.

En natuurlijk weet ik ook wel dat op enkele deel gebieden iets bereikt is door vanuit de ET te werken.

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 22 aug 2008 16:34

antoon schreef:Ik kan het mishebben maar gaan de herenof dames evolutionisten een poging doen om de moderators te paaien?


Dat heb je volgens mij helemaal mis, afhankelijk waar deze opmerking op slaat. Het is gebruikelijk dat op Refoweb een topic a 100 pagina's gesloten wordt en er een nieuw deel geopend wordt.[/url]
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
Danthaman
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 01:47

Berichtdoor Danthaman » 22 aug 2008 16:34

antoon schreef:wel dan gaat het hier verder.

Ik kan het mishebben maar gaan de herenof dames evolutionisten een poging doen om de moderators te paaien? :?

In de onderste geologische lagen worden de fossielen compleet opgegraven compleet zoals ze nu ook zijn met ogen en weefsels die te traceren zijn, deze lagen die door de heren evolutionisten op zo een 500 miljoen jaar geschat worden treffen we dus geen eenvoudig begin, nee integendeel, het begin is complex en mondt uit in ondersoorten zoals wij ze ook kunnen.


Bron?..
"Alles Is Simpel"

antoon

Berichtdoor antoon » 22 aug 2008 16:38

[url]Dat heb je volgens mij helemaal mis, afhankelijk waar deze opmerking op slaat. Het is gebruikelijk dat op Refoweb een topic a 100 pagina's gesloten wordt en er een nieuw deel geopend wordt.[/url][/url]


Ik bedoelde heel wat anders.maar laten we er maar geen onderwerp van maken vind ik
Laatst gewijzigd door antoon op 22 aug 2008 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 aug 2008 16:45

Bron?..


Dat moest jij toch weten, het internet staat bol van de verwijzingen, zowel van evolutionisten als creationisten, nooit gehoord van de cambrische lagen.
ID . Heeft een P.Review artikel geschreven in een vooraanstaand wetenschappelijk blad als ik het goed heb in 2004.
Zelfs tegenstanders hebben het omschreven als een goed artikel

Dawkins heeft het ook niet ontkent!

Gebruikersavatar
Danthaman
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 01:47

Berichtdoor Danthaman » 22 aug 2008 17:03

antoon schreef:Dat moest jij toch weten, het internet staat bol van de verwijzingen, zowel van evolutionisten als creationisten, nooit gehoord van de cambrische lagen.
ID . Heeft een P.Review artikel geschreven in een vooraanstaand wetenschappelijk blad als ik het goed heb in 2004.
Zelfs tegenstanders hebben het omschreven als een goed artikel

Dawkins heeft het ook niet ontkent!


Er valt ook niks te ontkennen. Ik zie niks in de cambrische lagen artikelen dat de e.t. op z'n gat zou werpen. Het feit dat er (naast een heleboel levensvormen die al lang niet meer bestaan) levensvormen inzitten die er vandaag de dag ook nog zijn? Als er op een bepaalde levensvorm een lage selectiedruk staat zal er weinig aan veranderen, Waarom worden er in diezelfde cambrium lagen geen vossen, wolven, vogels of primaten gevonden?

Nee, sterk argument Antoon...

P.S. Zou je het genoemde artikel even kunnen linken, wil ik best eens lezen...
"Alles Is Simpel"

antoon

Berichtdoor antoon » 22 aug 2008 17:08

Jij niet , maar de ET vind het wel een probleem, zou jij het nu beter weten.
als de tijd daar is zal ik grondiger op het probleem terugkomen

in ieder geval is het in overeenstemming met de bijbel
Laatst gewijzigd door antoon op 22 aug 2008 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Danthaman
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 01:47

Berichtdoor Danthaman » 22 aug 2008 17:10

antoon schreef:Jij niet , maar de ET vind het wel een probleem, zou jij het nu beter weten.
als de tijd daar is zal ik grondiger op het probleem terugkomen


Dit roep je op Freethinker al maanden, het is je echter daar ook nog nooit gelukt om het creationisme te bewijzen...
"Alles Is Simpel"

antoon

Berichtdoor antoon » 22 aug 2008 17:15

tja ik kan niet alles verklaren , en heb ook niet overal een antwoord op
goede raad zet je intellect op de nullijn of de neutrale modus.
en dan in een goede verstandhouding met de hier aanwezige scheppingsgelovigen.
en volg de linken die ik dan zal geven.dat doe je toch niet :? ,het zou een unicum zijn dat een evolutionist dat doet.

Gebruikersavatar
Danthaman
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 01:47

Berichtdoor Danthaman » 22 aug 2008 17:17

antoon schreef:tja ik kan niet alles verklaren , en heb ook niet overal een antwoord op
goede raad zet je intellect op de nullijn of de neutrale modus.
en dan in een goede verstandhouding met de hier aanwezige scheppingsgelovigen.
en volg de linken die ik dan zal geven.dat doe je toch niet :? ,het zou een unicum zijn dat een evolutionist dat doet.


Zucht...
Geef die link nu, ik wil graag weten of de cambrische explosie de e.t. onderuit haalt, dan kan ik nog wat kleren in de was doen die ik dan zondag naar de kerk aan kan...
"Alles Is Simpel"

antoon

Berichtdoor antoon » 22 aug 2008 17:29

Geef die link nu, ik wil graag weten of de cambrische explosie de e.t. onderuit haalt, dan kan ik nog wat kleren in de was doen die ik dan zondag naar de kerk aan kan...


Dat is een goeie :lol: ik lach niet om jou als persoon, maar om die rake opmerking "kleren en kerk" die je maakt.ik mag dat wel.

Weetje er zijn linken genoeg op het net , ik zal er om je een plezier mee te doen een uit jouw doos geven een ET site dus.
let wel ik zeg niet dat de et geheel ondermijnt is , ik zeg wel dat wat een probleem is makkelijk door de bijbel verklaart wordt

hawkins mijmerde ook ,
ik hoef je niet te vertellen dat de christenen hier blij mee zijn.


Daarmee heeft de cambrische explosie dan wel voor een aanpassing van het evolutieconcept gezorgd, verklaard is ze nog niet. En dat blijft tot op heden zo, al zijn er tal van hypotheses en theorieën opgesteld.


http://www.xs4all.be/~dvdavid/mag_scien ... 25.nl.html

Gebruikersavatar
Danthaman
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 01:47

Berichtdoor Danthaman » 22 aug 2008 17:39

Was dat het artikel waar je op doelde in je eerdere post?
Goed, het enige dat ik lees is dat er vragen zijn rond de plotselinge groei (explosie) van meercellige levensvormen in de cambrische periode..

Vragen zijn goed, vragen stimuleren onderzoek.

Nogmaals, niet weten hoe iets gebeurd is is niet gelijk aan weten dat iets niet gebeurd is...

Als we niet kunnen bewijzen dat Harry S. een bepaald misdrijf heeft gepleegd wil dat nog niet zeggen dat ie onschuldig is, toch?...

Wederom stel ik de vraag; waarom worden er in de cambrische lagen geen zoogdieren gevonden? Als Genesis de waarheid is zou dat toch zo moeten zijn?...
"Alles Is Simpel"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten