jonge moeders / kinderpraat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

barryrab
Verkenner
Verkenner

jonge moeders / kinderpraat

Berichtdoor barryrab » 26 jul 2008 11:16

Volgens mij heb ik al eerder mijn afkeur aangegeven over jonge moeders met maar 1 onderwerp : de kinderen

In mijn vriendenkring hebben een aantal stellen nu kinderen, verder heb ik nog een aantal vrijgezellen en we hebben het altijd gezellig.

Nu zijn een aantalmeiden de laatste 2 jaar in het bezit gekomen van een kind en het gaat de hele avond over borstvoeding, pampers, enz enz.

Ik kan me daar aan eregeren zeker omdat er veel mensen bij zitten die geen kinderen hebben en of geen relatie hebben.

Ik zie hier op het forum ook heel veel mensen die helemaal opgaan in hun kinderen en de realiteit een beetje vergeten.
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 11:22

Tja, dan geef je gewoon bij ze aan dat je het graag over een ander onderwerp hebt, makkelijk zat, toch?
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 jul 2008 11:39

het is ook een beetje zielig natuurlijk, maar ja je spendeert er ook 90% van je leven aan als je ze hebt, dus blijft er ook weinig over om over te praten, helemaal als je niet ernaast werkt ofzo.
over de overgebleven 10% ben je snel uitgepraat

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 11:42

Ja, inderdaad. Voor moeders met kinderen ís het leven met kinderen gewoon de realiteit. En als dat dan jóúw realiteit niet is, dan is dat niet het probleem van die jonge moeders...

Ik neem echter aan, dat als jij 'zulke praat' op een gegeven moment zat bent, je gewoon kan zeggen: "En nu wil ik het graag eens over wat anders hebben." Als het je vrienden zijn, dan durf je dat gerust...
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2008 11:42

Toch is het helemaal niet nodig. Een stel vrienden van ons hebben ook jonge kinderen. Maar we kunnen daar gewoon een avondje gezellig heen, zonder dat het de hele tijd over die kinderen gaat. Ze zijn actief, beleven genoeg en we hebben altijd de grootste lol, blijven hangen tot diep in de nacht, etc. Natuurlijk hebben we het wel over die kinderen, maar wij zijn dan ook oprecht geïnteresseerd in hun leven en we geven om hun kinderen. Maar we hebben het nog nooit over poepluiers, borstvoeding, of wat dan ook gehad...

Het kan dus echt wel!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 jul 2008 11:44

Ik zeg altijd tegen mijn vrienden: als je het zat bent, zeg je het maar, dan hebben we het ergens anders over. Dan is het aan hun om die stap te nemen en niet achter je rug om te gaan zitten z**ken dat ik het alleen maar over mijn kind heb.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 11:44

Dat is inderdaad ook iets wat mij stoort. Het lijkt wel of andere gespreksonderwerpen niet meer mogelijk zijn als men kinderen heeft.

En Daphne, het is prima dat het voor jonge moeders realiteit is dat zij kinderen hebben, het is voor mij realiteit dat ik een baan heb, en daar praat ik ook niet tot in den treure over.

Gelukkig zijn er in onze vriendenkring mensen met kinderen die niet enkel praten over hun kind(eren). Dat is zo vermoeiend als je niets anders te horen krijgt dan gezemel over kinderen. Zeker als je bewust geen kinderen hebt, zoals ik.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 11:47

@LauraC: Helemaal mee eens!

@Galateia: Ook mee eens. Mijn ouders hebben meerdere vrienden en kennissen. Eén stel daarvan heeft vorig jaar een kindje gehad. Bij hen gaat het ook nooit over de kinderen en poepluiers en wat dan ook.
Ook wij hebben een stel vrienden die 2 weken geleden een 2e kindje hebben gekregen. Bij hen gaat het ook zelden over de kinderen of ik moet er zelf naar vragen. Ik vind het gewoon ook erg leuk om dingen te weten, dus al zouden ze bij mij een halve avond over kinderen praten, maakt me niks uit... :mrgreen:
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 11:49

Sabra schreef:Dat is inderdaad ook iets wat mij stoort. Het lijkt wel of andere gespreksonderwerpen niet meer mogelijk zijn als men kinderen heeft.

En Daphne, het is prima dat het voor jonge moeders realiteit is dat zij kinderen hebben, het is voor mij realiteit dat ik een baan heb, en daar praat ik ook niet tot in den treure over.

Gelukkig zijn er in onze vriendenkring mensen met kinderen die niet enkel praten over hun kind(eren). Dat is zo vermoeiend als je niets anders te horen krijgt dan gezemel over kinderen. Zeker als je bewust geen kinderen hebt, zoals ik.

Dan geef je dat toch gewoon aan? :roll: Het zijn vrienden, ik neem aan dat je daar ook alles tegen durft te zeggen...
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 11:50

LauraC schreef:Ik zeg altijd tegen mijn vrienden: als je het zat bent, zeg je het maar, dan hebben we het ergens anders over. Dan is het aan hun om die stap te nemen en niet achter je rug om te gaan zitten z**ken dat ik het alleen maar over mijn kind heb.

Lekkere houding zeg. Misschien zou je ook interesse moeten tonen in een ander en niet enkel over jezelf of je kind praten. Nogal egocentrisch, als je het mij vraagt.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 11:51

Daphne schreef:
Dan geef je dat toch gewoon aan? :roll: Het zijn vrienden, ik neem aan dat je daar ook alles tegen durft te zeggen...

Ik probeer altijd wel van onderwerp te veranderen, maar het direct zeggen zou weleens kunnen leiden tot verongelijkte gezichten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 jul 2008 11:56

@Sabra, dan heb je mijn reactie dus niet goed gelezen (maar daar heb je wel vaker een handje van). Ik zei dus: als ze het onderwerp willen veranderen, dan is die mogelijkheid er. En dat wil dus niet zeggen dat ik alleen maar over mijn kind praat!!! Wat een generalisatie zeg! Alsof ik, sinds ik een zoon heb, alleen nog maar over poepluiers kan praten terwijl er in de wereld vanalles gebeurt. Om eerlijk te zijn, ik praat liever over de situatie in Irak met mijn man dan over hoeveel keer onze zoon vandaag heeft overgegeven!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 11:57

Tja, als jij duidelijk uitlegt dat je vindt dat er meer is in het leven dan alleen kinderen en dat je dus niet de hele avond daarover wilt praten en je vraagt er van hun kant begrip voor, dan ´hebben´ ze dat maar te accepteren... Als ze dan nog verongelijkt gaan zitten kijken, dan is dat hun probleem, niet het jouwe.
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 11:58

Laura, volgens mij zeg je net dat je vrienden het moeten aangeven wanneer ze het zat zijn. Daaruit concludeer ik dus dat ze moeten aangeven wanneer ze het zat zijn over kinderen etc. te praten. Ik verdraai je woorden dus helemaal niet.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 11:59

Daphne schreef:Tja, als jij duidelijk uitlegt dat je vindt dat er meer is in het leven dan alleen kinderen en dat je dus niet de hele avond daarover wilt praten en je vraagt er van hun kant begrip voor, dan ´hebben´ ze dat maar te accepteren... Als ze dan nog verongelijkt gaan zitten kijken, dan is dat hun probleem, niet het jouwe.

Dat is ook mijn probleem als ik een hele avond met mensen zit opgescheept die over niets anders dan kinderen willen praten.

Terug naar “Archief”