*Annet* schreef:Kan het niet zo zijn dat ze er (nog) niet aan toe is om een volwaardige relatie met jouw aan te gaan, dat ze daardoor afstand wil bewaren? Of is datgene waar jij nu mee loopt iets wat je je hele leven vol wilt houden? Dat lijkt mij nl. zeer moeilijk tot onmogelijk. Ik denk toch dat de lichamelijke aantrekkingskracht steeds groter gaat worden als je veel om iemand geeft. Dit is een heel natuurlijk verschijnsel.
Inderdaad is ze daar niet aan toe, dat weet ik ook.
Maar dat was niet de opzet van deze vriendschap en dat wist ze. Op basis van Gods Woord zouden we contact houden en praten over diverse onderwerpen. Waardoor ik haar dus zo van nabij heb mogen meemaken, waarvoor ik de Heere dank, want ik weet dat zij hoe ze nu reageert eigenlijk diep in haar hart niet wil...
Maar er zijn in dat opzicht vele signalen die ze afgeeft, waardoor ik dus wel erg 'geschrokken' ben. Ik vernam van haar dat ze wel gevoelens had ofzo, maar nu niet meer. En de vriendschapsband die ze ervoer heeft ze 'weggedaan', ze praatte over kerkwisseling en dergelijke en hoe haar ouders zouden reageren...
Terwijl ik van haar die gevoelens tegenover haar niet mocht hebben, verliefd op haar worden of iets dergelijks. Dus heb ik daarvoor gebeden en een interne naastenliefde tegenover haar is mijn deel wat ik heb moge ontvangen van de Heere God.
Wat betreft de aantrekkingskracht.
Die is er wel degelijk inderdaad, maar heb dat altijd verder genegeerd.
Omdat ik dus geen 'gevoelens' mocht hebben van haar. Nu ze zo open heeft gezegd wat ze denkt en ik weet hoe haar hartsgesteldheid staat, dan kan ik niet ontkennen, dat ik meer gevoelens voor haar heb gekregen omdat ik dus nu loop te denken aan alle gebeurtenissen. Want ik heb haar gezegd, dat ik daar niet vanuit ga, maar mocht het zo zijn dat, dan zou ik dat als zegen van de Heere God zien. Dat ik met zo'n vrouw als zij zou mogen gaan de toekomst in... Zo denk ik daarover althans...
De afstand die ze bewaard nu is begrijpelijk.
Ik heb iets extra's en zij zegt dat zijzelf ongelovig is
Nu is de vriendschap verbroken en heeft ze me meer vragen nagelaten dan antwoorden
Edit:
Ik moet vermelden, dat ik door deze jongedame naar de Heere Jezus Christus ben gegaan