Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor ajl » 09 nov 2010 15:51

Zonder enige kennis van zaken ga ik hierop reageren. Dus als het totaal niet klopt, moet je het maar zeggen :wink: .

Kan het zo zijn dat de adoptielanden de 'gezonde'kinderen liever zelf houden, terwijl ze de zieke kinderen liever niet willen hebben, omdat ze daar niets aan hebben? Als dat zo is, dan wordt toch in feite de adoptieprocedure inderdaad onmogelijk gemaakt voor mensen die dolgraag een (gezond) kindje willen adopteren?

Kan je ook aangegeven of je bepaalde ziektes/handicaps niet wilt? Als ik zou kiezen voor een special need kindje, zou ik wel van te voren willen weten wat voor handicap het kindje of of wat voor chronische ziektes en wellicht bepaalde risico's je heirbij loopt. Of is dat een hele vreemde vraag en kies je gewoon voor een special need kindje of niet>

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Galateia » 09 nov 2010 16:04

ajl schreef:Zonder enige kennis van zaken ga ik hierop reageren. Dus als het totaal niet klopt, moet je het maar zeggen :wink: .

Kan het zo zijn dat de adoptielanden de 'gezonde'kinderen liever zelf houden, terwijl ze de zieke kinderen liever niet willen hebben, omdat ze daar niets aan hebben? Als dat zo is, dan wordt toch in feite de adoptieprocedure inderdaad onmogelijk gemaakt voor mensen die dolgraag een (gezond) kindje willen adopteren?

Kan je ook aangegeven of je bepaalde ziektes/handicaps niet wilt? Als ik zou kiezen voor een special need kindje, zou ik wel van te voren willen weten wat voor handicap het kindje of of wat voor chronische ziektes en wellicht bepaalde risico's je heirbij loopt. Of is dat een hele vreemde vraag en kies je gewoon voor een special need kindje of niet>


Voor de meeste landen geldt, dat er alles aan gedaan wordt om kindjes in hun eigen land te laten opgroeien. Dat is ook een voorwaarde bij adoptie: een kindje mag pas naar het buitenland, wanneer er niemand voor het kindje wil zorgen in het eigen land. De gezonde kinderen worden veel eerder in eigen land geadopteerd, de kinderen met een aandoening niet. Toen wij bij de rechtbank zaten voor de adoptie-uitspraak was het er heel erg druk. Allemaal Nigerianen die een klein gezond baby'tje adopteerden. En zeg nu zelf: hoe meer kindjes kunnen opgroeien in hun eigen land, hoe beter, toch? Dat kun je vast wel met me eens zijn. Adoptie naar het buitenland moet een allerlaatste redmiddel zijn (zo is het ook in internationale verdragen afgesproken). Dus nee, het wordt mensen niet bewust onmogelijk gemaakt om een jong gezond kindje te adopteren, deze kindjes worden meestal al geadopteerd in eigen land.

Ja, je kunt - als je dat wilt - heel precies aangeven welke aandoeningen je kindje niet mag hebben.

Ook daarin kunnen mensen doorslaan. Zo was er laatst een voorbeeld van een bemiddelaar wat betreft kindjes uit een bepaald land (waar wij niet voor in aanmerking komen trouwens) die een (gedeelte van) een arm missen. Mensen op de wachtlijst hadden aangegeven, dat een kindje wel een elleboog moest hebben, maar een arm missen tot net boven de elleboog, dat werd niet geaccepteerd en dus is het dan moeilijk om voor deze kindjes ouders te vinden. Dan vraag ik me weleens af... nou ja, ik zal het netjes houden :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Galateia » 09 nov 2010 16:11

Overigens stelt de Nederlandse wet ook eisen aan wat een kindje voor aandoening mag hebben. Leidraad hierbij is het uitgangspunt, dat een kindje in principe in staat moet zijn hier een zelfstandig bestaan op te bouwen. Dat is gewoon de wet. Dus wanneer al bekend is, dat een kindje zwaar geestelijk gehandicapt is, dan mag dat kindje niet naar NL toe geadopteerd worden, want onze wet blokkeert dat.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor nita » 09 nov 2010 20:06

ik ben even benieuwd of er nog nieuws is, ik kan me alleen even als ik het goed heb herinneren dat galateia, een nummer had aangevraagd? mamavansophie wacht op een match met een pleegzorgkindje, lauraC daar waren toen wat tegenvallers hoe ziet het er nu uit, en ik kan me nog herinneren saartje toch ook?

sorry als ik iemand oversla ....

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor LauraC » 09 nov 2010 20:20

@Nita....we hebben wegens allerlei omstandigheden besloten te gaan verhuizen naar ergens waar we wel meteen kunnen beginnen met de procedure. DV maandag en dinsdag gaan we ons daar orienteren en als manlief terugkomt uit Afghanistan (DV eind mei) hopen we een huis daar te gaan kopen.....

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor nita » 09 nov 2010 20:34

LauraC schreef:@Nita....we hebben wegens allerlei omstandigheden besloten te gaan verhuizen naar ergens waar we wel meteen kunnen beginnen met de procedure. DV maandag en dinsdag gaan we ons daar orienteren en als manlief terugkomt uit Afghanistan (DV eind mei) hopen we een huis daar te gaan kopen.....


oh wat spannend laura, wel fijn dat er nieuwe mogelijkheden zijn, ik hoop zo voor jullie dat het mag gaan lukken! en...dat het snel mei is als je man weer lekker naar jou toe kan..Moet je hiervoor naar een ander land verhuizen? Succes in ieder geval!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Memmem » 09 nov 2010 20:38

Wat heftig Laura. Jullie kiezen er bewust voor om niet dicht bij het werk van je man te gaan wonen?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor LauraC » 09 nov 2010 20:42

Memmem schreef:Wat heftig Laura. Jullie kiezen er bewust voor om niet dicht bij het werk van je man te gaan wonen?

Jep, we gaan er 3,5 uur vandaan wonen. Ik weet dat dat erg moeilijk gaat worden maar realistisch gezien zien we hem nu ook bijna nooit (en dat is niet overdreven). We hebben dan iig als gezin 1 vaste basis en dat mag hopelijk ook tot Michaels voordeel zijn.

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Nina87 » 09 nov 2010 20:46

LauraC schreef:
Memmem schreef:Wat heftig Laura. Jullie kiezen er bewust voor om niet dicht bij het werk van je man te gaan wonen?

Jep, we gaan er 3,5 uur vandaan wonen. Ik weet dat dat erg moeilijk gaat worden maar realistisch gezien zien we hem nu ook bijna nooit (en dat is niet overdreven). We hebben dan iig als gezin 1 vaste basis en dat mag hopelijk ook tot Michaels voordeel zijn.


Moeilijk zeg Laura :(. Veel sterkte in deze spannende tijden. Ik hoop dat alles goed uitpakt en een mooie afloop heeft voor jullie.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Sophie77 » 09 nov 2010 21:04

Nina87 schreef:Moeilijk zeg Laura :(. Veel sterkte in deze spannende tijden. Ik hoop dat alles goed uitpakt en een mooie afloop heeft voor jullie.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor ajl » 09 nov 2010 22:01

Oei...wat een moeilijke keuze Laura! Helemaal als je man nu weer een tijd weg moet....Heel veel sterkte en ik hoop voor jullie dat jullie snel weer een klein mannetje/meisje in de armen mogen sluiten.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Haai » 09 nov 2010 22:42

Sjonge, wat een heftig besluit, Laura! Ik wens jullie van harte Gods zegen toe over deze stap!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor kwebbel » 10 nov 2010 09:19

heftig zeg! Is je man nu ook al weg of gaat hij pas later weg? Lijkt mij moeilijk als je man zo ver weg zit!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Evelien » 10 nov 2010 09:44

@Laura, dat is heftig. Een lastige keuze ook wel. En wat jammer dat het allemaal zo tegen zit Heel veel sterkte.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Lidia » 10 nov 2010 10:56

Sterkte iedereen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten