Op vakantie met je schoonfamilie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Op vakantie met je schoonfamilie...

Berichtdoor ring » 02 jul 2008 11:33

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het op vakantie gaan met je schoonfamilie. Ik hoop over een paar weken ook twee/drie weken met mijn vriend en schoonfamilie op vakantie te gaan, maar om eerlijk te zijn zie ik daar best wel tegenop. Twee weken met hun op pad... Ik heb verder een hele goede band met ze maar ik vind het wel eens lastig omdat ik me al snel te veel voel in zo'n situatie, net alsof ik er dan niet echt bij hoor! :oops:

Ben benieuwd naar reacties!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jul 2008 11:36

Nog geen ervaring mee, al ben ik wel al een x meegeweest op familieweekend, maar daar is toch alle aanhang bij, dus dan val je niet zo op. Al was het best heftig als je zelf de enige bent en dan opeens een boel schoonzussen en zwagers krijgt en je de helft dat weekend ook nog '
ns voor 't eerst ziet :mrgreen:. (We hadden toen nog maar kort een relatie.)

Deze zomer gaan we met mijn ouders een midweek op vakantie, maar ik geloof niet dat m'n vriend daar tegenop ziet. We gaan ook gewoon onze eigen dingen doen, niet verplicht elke dag met z'n 4-en op pad enzo.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2008 11:36

je hoeft toch niet heel die twee/drie weken heel de dag met ze op te trekken?

pas was ik samen met m'n vriend naar een conferentie weekend geweest waar m'n schoonouders ook aanwezig waren (een van m'n schoonouders was zelfs de spreker) nou ik vindt het juist heerlijk. Zo leer je elkaar wel echt goed kennen.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 02 jul 2008 11:38

Evelien schreef:je hoeft toch niet heel die twee/drie weken heel de dag met ze op te trekken?

pas was ik samen met m'n vriend naar een conferentie weekend geweest waar m'n schoonouders ook aanwezig waren (een van m'n schoonouders was zelfs de spreker) nou ik vindt het juist heerlijk. Zo leer je elkaar wel echt goed kennen.

Nou zo zie ik dat ook niet voor me! Ben juist van plan er lekker met mijn vriend op uit te trekken, maar je bent tot op zekere hoogte ook wel afhankelijk van de rest van de familie. Je bent tenslotte wel met hun mee op vakantie!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jul 2008 11:39

Mijn schoonouders gaan nooit op vakantie, dus ik heb er geen ervaring mee.
Mijn man (toen nog vriend) is samen met mij wel met mijn ouders op vakantie geweest (3x). Hij zag er niet tegenop en vond het gezellig. Het ging bij alle vakanties om een week of midweek. Eén keer in de herfstvakantie, waarvoor Mark dus ook vrij moest vragen. Dat deed ie graag! Dus dat zegt wel wat.
In die vakanties zijn we ook veel samen op pad geweest. Dat moet je ook echt gewoon doen. Constant op elkaars lip zitten is niet echt fijn. 8)
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 02 jul 2008 11:48

Vorig jaar ben ik 1 week met mn schoonfamilie meegeweest, en vond het eerlijk gezegd niet zo'n succes! Elke dag hetzelfde eten (bah!), altijd moesten we iets 'met zn allen' doen. Gelukkig kreeg ik mn vriend zo ver dat we uiteindeiljk een dagje ons eigen gang zijn gegaan. Als mn vriend een arm om me heen sloeg kregen we gelijk te horen ' doe niet zo klef'. Nee, met mn vriend was het erg relaxed, maar zn familie had ik er liever niet bij gehad! :oops:

Maar Ring, ik denk dat het heel erg er aan ligt wat voor types het zijn. Als zij heel actief zijn, en jij ook, zal je het heus wel leuk vinden. En als ze je dan ook de nodige vrijheid geven om samen dingen te ondernemen, komt het vast goed!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 02 jul 2008 11:50

nou ik ben nu 2 keer met de schoon fam op vakantie geweest maar beide keren wat SUPER gezellig juist om 'met z'n allen' wat te gaan doen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2008 11:51

klef omdat je vriend een arm om je heen slaat?????????

geven je schoonouders elkaar zeker ook geen zoen in het bij zijn van hun kinderen... :shock: :shock: dat vindt ik echt heel shockerend (sorry). Wat moeten wij dan wel niet zijn....m'n vriend houd van knuffelen.hihi.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 02 jul 2008 11:52

Evelien schreef:klef omdat je vriend een arm om je heen slaat?????????

geven je schoonouders elkaar zeker ook geen zoen in het bij zijn van hun kinderen... :shock: :shock: dat vindt ik echt heel shockerend (sorry). Wat moeten wij dan wel niet zijn....m'n vriend houd van knuffelen.hihi.

haha inderdaad ik ben ook iemand die graag aan de vrouw zit, bij mij thuis hebben ze daar ook al wat commentaar op gegeven daar wordt je op den duur behoorlijk sjaggo van!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 02 jul 2008 11:55

Evelien schreef:klef omdat je vriend een arm om je heen slaat?????????

Er zijn gewoon mensen die het niet fijn vinden als er in de omgeving geknuffeld word of klef gedaan! Ik vind dat zelf ook raar als daar over gezeurd word, maar denk ook wel beetje dat je daarin ook wel rekening mee moet houden met je omgeving. Niet iedereen hoeft mee te genieten van je knuffel-partijtje toch? 8)
(en dan is het soms gewoon 'irri' dat mannen van knuffelen houden)...

We gaan waarschijnlijk veel wandelen op vakantie wat natuurlijk super is! Maar wel met veel mensen, dus daar zal ik wel aan moeten wennen. Ik ben wel iemand die lekker saampjes wil zijn en er samen op uit wil trekken.. :wink: Maar me schoonmams gaf al allemaal ideeën die ik dan samen met mijn vriend kon doen, dus dat zal wel goed komen.. :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2008 11:55

mijn ouders vinden ons wel knuffeliger dan de anderen... Maar mijn ouders zijn nog steeds dol op elkaar en knuffelen en zoenen elkaar heus wel in het bij zijn van hun kinderen. Vroeger probeerden we ze dan (als m'n vader thuis kwam en m'n moeder een zoen/knuffel gaf) dan uit elkaar te trekken.. :lol:

maar goed het gaat hier over met je schoonouders op vakantie.

volgend jaar hopen we een weekend(hemelvaart) met m'n schoonouders en een weekend (juni) met m'n ouders weg te gaan. Maar dan gaan ook andere broers/zussen + aanhang mee.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 02 jul 2008 12:01

Tja..kweet ook niet wat het is met dat knuffelen. In ieder geval doen we gewoon waar we zin in hebben, als we zin hebben in een knuffel, dan doen we dat! En vaak doen we het ook om ze een beetje te stangen ;) En tuurlijk houden we er rekening mee qua mensen in omgeving. Maar soms heb je dat ook gewoon niet door. Gister nog onder toezicht van mn vader vanuit de tuin, kwam ik achter toen ik me omdraaide en hij een gek gezicht trok... :oops:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 02 jul 2008 12:41

Ik ben net terug van twee weken vakantie mijn mijn vriend en zijn ouders. Ik heb er echt van genoten. Ze lieten ons vrij in wat we wilde doen. Het ging allemaal goed, zelfs met uiteenlopende intresses. Je leert elkaar veel beter kennen. Ik heb het in mijn karakter zitten dat ik niet snel me ergens thuis voel, maar zelfs in de vakantie ging het prima. Ik vond het geweldig om lekker met mijn vriend, maar ook met mijn toekomstige schoonouders om te gaan.
Bovendien hebben wij geen reactie's gehad over ons knuffelgehalte, dus dat was ook wel goed denk ik. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2008 12:46

Mijn schoonouders gaan al jaren niet meer met hun kids. Ze gaan nu met zijn tweetjes of met vrienden rondreizen maken met de camper. Dus voor ons zit dat er niet in.
Mijn man is wel verschillende keren met mijn ouders meegeweest. Paar keer een weekendje, maar vorig jaar twee weken, maar dat doen we nooit meer.
Ligt niet aan mijn ouders/zus/zwager enzo hoor, ook aan ons. Ik heb gewoon minder klik met mijn zus, en hij ook niet. En dat botst te snel. En ik irriteer me te snel aan mijn puberende zusje en broertje.
Met alleen mijn ouders zou het prima gaan. We zijn ook best wel eens onze eigen weg gegaan, maar het nadeel was dat we met twee auto's waren, en één daarvan was van ons, maar de rest kon dan niet zonder die auto weg. Dus als wij een dag weg waren hadden zij maar één auto, en dat was te krap.

Gewoon lekker samen erop uit gaan, dat kan toch best?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2008 12:49

Ik vind het wel heel erg uitmaken of een stel voor je neus staat te tongzoenen of dat ze elkaar een snelle knuffel geven. Bij het eerste voel ik me wel ongemakkelijk ja. Maar daar ging het niet over ;)

Ik ben een keer met m'n schoonfamilie een dag of drie, vier weg geweest. Dat was een hele opgave. Zij gingen bijvoorbeeld tv kijken en dan zat ik een boek te lezen. Dat vonden ze dan niet sociaal, terwijl ik me echt niet helemaal afsloot ofzo. Verder dacht ik na drie dagen ook: praat nu maar weer normaal :oops: :oops: :oops: want zij praten best wel met een accent, soms versta ik mijn schoonvader niet eens. Dus dat was ik wel een beetje zat. Ik weet niet of ik met ze op vakantie zou willen, zou denk ik best gezellig zijn als je maar niet de hele tijd alles samen hoeft te doen.

Terug naar “Archief”