Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Zwanger deel 4

Berichtdoor Memmem » 24 jun 2008 21:18

Hier maar weer verder leuteren over zwangerschap.
Wie zijn er nu allemaal zwanger? MissF en??

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 jun 2008 22:55

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 24 jun 2008 22:59

jij dippie? ;)

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 25 jun 2008 07:42

Ghe, dat was ook het eerste dat in me opkwam ;)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 10:45

Tjonge, wat sta ik zielig alleen!
Met mijn toeter.
Gister kreeg ik wel de eerste blikken naar mijn buik. IN mijn omgeving, de kerk, werk, familie, vrienden, weet iedereen het al.
Maar gister op school kreeg ik steeds van die blikken.
Stonden we met zijn drietjes (met zijn drieeen afgestudeerd) voorin de klas. Zegt mijn begeleider: Ze moesten mee met de eerste ronde, want ja, 1 gaat trouwen (dat was dus afstudeergenootje 1), 1 is zwanger (afstudeergenootje 2).

Toen zei die ene zwangere:' Maar Femke ook hoor.'
Begon de hele zaal te applaudiseren en lachen. Haha, dus nu is het ook daar bekend ;)

Ja, mijn buik groeit echt snel. Terwijl ik helemaal niet veel eet, niet overdreven gezond, omdat ik het niet naar binnen krijg, maar hele kleine porties.
Naja, al zijn het er wel twee, boeiend :)
En volgens mij zei Ajl ook dat ze al snel een dikke buik had, dus misschien is het kind gewoon groot (nee, dat kan bijna niet, ik ben 163 cm en mijn man 169)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 25 jun 2008 10:52

Ik had ook al snel een dikke buik hoor. Ik kon met 5 weken mn eerste broek al niet meer aan en met 7 weken had ik nog 1 jurk en 1 rok waar ik inpaste. In de eerste 10 weken was ik al 5 kg gegroeid. Van schrik ben ik naar een diëtiste gegaan en die zij dat ik niet te veel at. Zij vond eigenlijk nog dat ik te weinig at. Ik mocht absoluut niet minder brood gaan eten! ( Voor mn zwangerschap at ik altijd 2 boterhammen, momenteel 4, maar zelfs dat vindt ze te weinig)

Gelukkig is het groeien daarna enigzins gestabiliseerd, maar ik heb nog steeds een forse buik. Wat ik wel irritant vond was dat iedereen een oordeel schijnt te mogen hebben als je zwanger bent...te dik, te dun, groot kind etc.

Ik weeg mijzelf ongeveer 1 x in de week/2 weken en ben nu 15 kg gegroeid met nog 5 weken te gaan. Het is niet weinig, maar ik hoop onder de 20 te blijven.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 25 jun 2008 11:02

MissF schreef:Tjonge, wat sta ik zielig alleen!
Met mijn toeter.
Gister kreeg ik wel de eerste blikken naar mijn buik. IN mijn omgeving, de kerk, werk, familie, vrienden, weet iedereen het al.
Maar gister op school kreeg ik steeds van die blikken.
Stonden we met zijn drietjes (met zijn drieeen afgestudeerd) voorin de klas. Zegt mijn begeleider: Ze moesten mee met de eerste ronde, want ja, 1 gaat trouwen (dat was dus afstudeergenootje 1), 1 is zwanger (afstudeergenootje 2).

Toen zei die ene zwangere:' Maar Femke ook hoor.'
Begon de hele zaal te applaudiseren en lachen. Haha, dus nu is het ook daar bekend ;)

Ja, mijn buik groeit echt snel. Terwijl ik helemaal niet veel eet, niet overdreven gezond, omdat ik het niet naar binnen krijg, maar hele kleine porties.
Naja, al zijn het er wel twee, boeiend :)
En volgens mij zei Ajl ook dat ze al snel een dikke buik had, dus misschien is het kind gewoon groot (nee, dat kan bijna niet, ik ben 163 cm en mijn man 169)


Komen tweelingen in de familie voor?

Meestal zegt het niet zoveel hoor, snel een dikke buik ja of nee. Mn zus is heeel lang plat geweest, pas met 7 maanden begon je wat te zien, en er is een knul uitgekomen van ruim 8 pond! Toen mijn moeder van mn jongste zusje in verwachting was was ze ook heel snel heel dik, toen dachtte ze ook dat het er 2 waren, maar dat was toch niet zo. Mn zusje was alleen ook ruim 8 pond.

Maar zo te lezen ben jij ook best klein? Dan zie je het natuurlijk zowiezo sneller! :wink:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 25 jun 2008 11:04

M'n schoonzusje werd ook al heel gauw 'dik' Dacht ook dat het er twee waren...maar was er gewoon één.
Nu valt het weer mee, ze is 'gewoon' zwanger...!

Hoor je wel vaker dat het aan het begin hard groeit...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 11:09

Het schijnt dat mijn overgrootoma van een tweeling was. Erfelijke variant, twee eiig. Maar dat slaat er dan meestal 1 over, dus dan zou mijn moeder of haar zussen of haar nichten van een tweeling moeten zijn,en dat is helemaal niet zo. Dus wie weet slaat het 2 generaties over. nee, ik geloof er niks van. Ik ben gewoon klein, maar juist doordat ik niet superplat ben, zou je het niet zo snel hoeven te zien. Bij platte mensen is eerder een bolling te zien dan bij mij, ik heb altijd een buikje die ook nogal varieert van grootte. Het zal wel, als het maar gezond is. En al zijn het er 4, maakt me niks uit. Het komt vast wel goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jun 2008 11:16

missf... je had toch al een echo gehad??

lammetje is ook nog zwanger hoor! teminste... neem ik aan! k heb nog niet gehoord dat ze is bevallen! :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 jun 2008 11:29

lammetje is nog niet bevallen nee...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 11:45

Ik heb een echo gehad, maar zoiets kunnen ze niet zo snel zien. het kindje verstopte zich nu al steeds. Maar het was er nu gewoon 1 ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 25 jun 2008 12:20

Bij mij dachten ze ook steeds aan een tweeling, was het er ook maar 1. Wel een kindje met hele lange benen ( volgens degene die de echto maakte)....haha. Zou kunnen, ben nl. zelf im80 en mn man is 1m87. Mijn broers zijn langer dan 2 m. Dus ik wacht gewoon af wat voor reus/reuzin eruit gaat komen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 25 jun 2008 14:25

mijn schoonzusje had echt een giga dikke buik terwijl ze best stevig is. Maar die had maar een kindje van amper 5 pond maar die had heel veel vruchtwater. Volgens mij zegt je buikdikte niet echt heel veel.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 jun 2008 14:59

Ik denk ook niet echt dat de dikte van de buik te maken heeft met hoe groot het kindje is.
Al was m'n zus enorm dik en haar zoon was 8 pond.
Maar denk toch dat het weinig zegt hoor van hoe groot het kindje zal zijn.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten