Uitzet en een moeilijke vriend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Uitzet en een moeilijke vriend

Berichtdoor Boer Piet » 24 jun 2008 21:10

Eigenlijk ben ik gewoon wat support nodig..

Ik ben altijd degene die het supervoordelige bestek net niet mooi genoeg vind, of per se een pannenset van BK wil hebben..

Ben ik daarin uniek? (Ik ben dus een man he..)
Mijn vriendin is veel makkelijker..
Laatst gewijzigd door Boer Piet op 30 jun 2008 08:25, 2 keer totaal gewijzigd.
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 24 jun 2008 21:15

Tja... ieder heeft zijn eigen smaak toch?

Mijn vriend heeft ook een andere smaak dan ik en meestal zoeken we een tussenweg. En anders kijk ik hem heel lief aan en krijg ik mijn zin. Verder zou ik nooit iets aanschaffen wat ik niet mooi vind. Je kunt toch ook verder kijken wat er te koop is aan bestek en pannen etc? Het allergoedkoopste gaat misschien niet lang mee en dan moet je weer nieuwe kopen, dus kun je beter in één keer het goed doen.
Dus, dat.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 24 jun 2008 21:22

We vinden ook wel een tussenweg, maar meestal is het zo dat het meisje de duurste smaak heeft, en haar vriend de prijs in de gaten houdt.

Bij ons is dat n beetje anders om. Wel lekker safe voor mij;)
Verder probeer ik het ook weer goed te maken door maar wat van de prijs af te praten.

En de kwaliteit zit wel goed, maar in de winkel zagen we oa een overjarig bestek met een hele goede prijs-kwaliteit verhouding. Maar ik vind het net niet;)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 jun 2008 21:29

Als 't aan mijn vriend ligt, word (ooit) alles in ons huis van RVS...Ghehe, geweldig hoe 'ie daar van overtuigd is :lol:

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 24 jun 2008 21:30

Nou, hier is het ook zo! Ik ben niet zuinig, maar ga geen merkjes aanschaffen puur voor de naam. Wanneer ik iets koop, vind ik mijn oordeel of ik het mooi vind erg belangrijk. Mijn vriend kijkt veel meer naar merken etc. Maar ik vind niet dat klasse en stijl betekent dat je persee dure merken moet aanschaffen.

En ik weet dat er wel jongens zijn die graag willen mee beslissen over inrichting en spullen, dus heel raar is het niet. Mijn vader is heel anders wat dat betreft, die merkt het echt niet als er nieuwe gordijnen in de kamer hangen oid.
Dus, dat.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 24 jun 2008 21:47

Het is niet dat ik kick op de merken, maar ik wil wel van de kwaliteit zeker zijn. Dat weet ik maar van een handjevol merken.

Van mijn (as) schoonouders kunnen we een goedkoop pannenset krijgen die mijn schoonvader jaren terug van een verkoper aan de deur gekocht heeft. Het heeft weet ik hoeveel keurmerken, garanties enz. Ik geloof echter niet in de kwaliteit en ik vind het niet echt mooi. Verder wil ik graag samen met mn vriendin onze spulletjes kiezen. En dan zoekt ik lekker ook RVS, sterk spul!

Mijn vriendin vind het echter geen probleem als we het panneset van haar ouders krijgen. Totdat ze erachter kwam dat ik het niet echt wat vond, en toen moest en zou het wat anders worden. Wel heel lief!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jun 2008 22:26

Ik herken het wel een beetje, zeker ook wat De Badeend zegt: ik vind klasse en kwaliteit wel belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat je persé de duurste merken moet hebben. Mijn vriend is meer van de bekende merken.
Voorbeeldje: ik woon al een tijdje op mezelf en heb duurzaam Blokker-bestek dat hij ook mooi vindt, toch wilde hij liever een bestekcassette. M.i. zonde van het geld en dan gaan we gewoon 'ns debatteren, dat zo'n cassette toch in de kast verdwijnt, dat mijn bestek óok van bepaalde edelstaalkwaliteit is, etc. Een nachtje erover slapen en dan zijn we er weer uit: we doen 't voorlopig met het mijne en later (als 't geldschip binnenkomt :mrgreen:) kunnen we altijd nog duur bestek kopen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jun 2008 08:13

Qua keukenspullen mag ik alles kopen, manlief interesseert zich daar niet zo voor en vindt het allemaal prima. Hij heeft me wel een keukenmachine voor mijn verjaardag gegeven :) erg fijn! De inrichting van ons huis hebben we wel samen gedaan, al hebben we ook heel wat meubels gekregen waarbij dus niet zoveel te kiezen viel. De bank met een bijpassende stoel hebben we wel nieuw gekocht, dat heeft wel wat tijd gekost om uit te zoeken, maar we zijn er nog steeds allebei erg blij mee. Ze hebben de kleur van deze smiley :mrgreen: zo ongeveer ;)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 jun 2008 08:32

Haha, ik wou dat mijn vriend zo was! Nee hor, geintje. :D

Wij bepalen eigelijk altijd samen wat we wel en niet kopen, alleen mijn vriend laat meestal de keus aan mij over, omdat het hem niet zo heel veel interesseert! Je moet natuurlijk ook kijken hoeveel geld je er aan uit kan geven.
Wij hebben wel goed spul gekocht, maar niet duur! Alleen op de bestekcassette hebben we niet bezuinigd, omdat die goedkope merken snel buigen en mn vriend gewoon heel veel kracht in zn handen heeft. Dan zit ik na 1 maand al met allemaal kromme messen en vorken ;) En verder wilde mn vriend een servies wat 'erg kaal' is, terwijl ik wat anders ook erg leuk vond. Dus toen heb ik gezegd: 'jij wilde perse dat servies, dan wil ik perse een goeie bestekcassette'. Dus deal gesloten! :lol:

Kzou er als ik jou was verder niet zo'n groot probleem van maken hoor! Als jullie er niet elke keer ruzie om krijgen is het toch goed??
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 25 jun 2008 09:30

Hmm wij zijn erg 'anders' denk ik :D Als een van ons zegt: 'hmm er moeten eigenlijk nog wel wat lepels komen.' Dan reageert de ander met: 'oja, dan gaan we wel even naar de kringloop'.
Maar goed, dat zijn wij. Als je graag nieuw, goed, mooi spul wil is dat niet echt een optie. Over dat pannenset: maakt het echt uit of dat helemaal superdemooi is? Dat koop je toch niet om te bekijken. Ik zou daarbij echt zeggen, neem dat gratis pannenset van je ouders. Je merkt vanzelf of al die kwaliteitlabels kloppen. HEt kost je niks. Mocht jouw gevoel dat het geen goede kwaliteit is kloppen dan koop je de volgende keer gewoon een pannenset van een goed merk. Maar als het gratis is ga je er sowieso nooit op achteruit.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 25 jun 2008 09:46

Boer Piet schreef:Het is niet dat ik kick op de merken, maar ik wil wel van de kwaliteit zeker zijn. Dat weet ik maar van een handjevol merken.

Van mijn (as) schoonouders kunnen we een goedkoop pannenset krijgen die mijn schoonvader jaren terug van een verkoper aan de deur gekocht heeft. Het heeft weet ik hoeveel keurmerken, garanties enz. Ik geloof echter niet in de kwaliteit en ik vind het niet echt mooi. Verder wil ik graag samen met mn vriendin onze spulletjes kiezen. En dan zoekt ik lekker ook RVS, sterk spul!

Mijn vriendin vind het echter geen probleem als we het panneset van haar ouders krijgen. Totdat ze erachter kwam dat ik het niet echt wat vond, en toen moest en zou het wat anders worden. Wel heel lief!

hahaha.. dit is voor mij een hele herkenbare situatie. Precies hetzelfde als bij mijn schoonfam. Ik kan ook een bestek en pannenset krijgen (voor aanstaande verjaardag of evt. verloving) maar dat staat nu ook op zolder gekocht bij een aan-de-deur-langs-kom-mannetje!
En ik heb er echt geen behoefte aan omdat ik echt het gevoel heb dat het dan niet door ons samen is uitgezocht! Word dan niet door iedereen begrepen..
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jun 2008 10:06

esli schreef:Over die pannenset: maakt het echt uit of dat helemaal superdemooi is? Dat koop je toch niet om te bekijken.
Nou, koken is niet echt mijn hobby, dus ik heb destijds gezegd: áls ik dan ga koken dan iig in mooie pannen, want anders word ik daar ook nog chagrijnig van :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 10:06

Ik heb er wel zo één. Maar dat komt helemaal door onze opvoeding.
Ik ben opgevoed met:' Koop alles niet zo duur, dan kun je tenminste over een tijdje wisselen als je het niet meer leuk vind'
Hij is opgevoed:' Koop duur en kwaiteit, dan doe je er 40 jaar mee.'

Dus het is heel logisch als je het zo bekijkt.
Al was mijn moeder degene die zei dat ik pannen van BK moest kopen. Maar dat bij mij alles bij elkaar moet passen, vindt hij onzin.
Zelfs voor op de camping heb ik nu een groene afwasteil, groene bekers, groen bestek, groene borden. Hij vindt dat nergens voor nodig, maar als ik dat leuk vind boeit het hem niet.

Hij is gewoon wat moeilijker met geld dan ik. En dat is super handig. Ik geef wat minder snel uit en let meer op koopjes (daar ben ik totaal niet mee opgegroeid), hij geeft iets meer uit, en koopt eens vaker een broek, terwijl hij er eigenlijk wel 3 heeft en er makkelijk mee rond kan komne.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2008 11:28

ik geef liever meer geld uit aan een goed matras dan aan potten, pannen en bestek.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 25 jun 2008 11:36

Zijn jullie ook zo kieskeurig op de uitzetspulletjes die je krijgt? Of boeit het jullie helemaal niets dat je toevallig een koffiezetapparaat had gevraagd maar je krijgt een hele andere als dat je in je hoofd hebt?

Mn koffiezetapparaat en waterkoker heb ik van vriendlief voor mn verjaardag gekregen, en die hebben we ook samen uitgezocht, maar de spullen die ik dan verder op mn lijstje zet zijn incl. serienummers, kleur, waar te koop enz. (en het liefst koop ik ze ook zelf!)

Mijn eigen familie vertrouw ik het trwns wel toe om bijv. een frietpan te kopen omdat ik gewoon weet dat zij een goeie willen geven. Maar mn schoonfamilie vertrouw ik daarin voor geen meter!!! Als je daar op een lijstje zet welk apparaat je wilt hebben met plaatje e.d. erbij dan presteren zij het om met een totaal andere aan te komen. (want die was goedkoper en ook vast wel goed... :shock: )

Vraag me af of ik dan zo'n zeur ben, of dat er meer zijn die het op mijn manier doen?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”