Het is per persoon enorm verschillend. Vond het bijv. wel leuk om altijd op te passen maar had nooit de gedachte om ook kinders te willen, toen we verkering hadden.
Wij zouden er absoluut niet blij mee geweest zijn als we na 9 maanden een kind hadden gehad, eerst maar lekker een tijdje samen zijn. Achteraf zeggen we wel eens: dat had nog wel wat langer mogen duren, maar we wilden ook geen oude ouders zijn.
Op een gegeven moment begon mijn man erover en ja, het leek mij ook wel wat. Maar niet dat ik al die moedergevoelens had lang te voren. Zelfs in mijn zwangerschap niet. Toen het kind geboren was, was ik er natuurlijk haske gek op maar moedergevoelens? Als de kraamhulp weg ging 's middags dacht ik echt: "help, wat moet ik?!"
Ik denk dat als je het gaat beredeneren je er nooit klaar voor bent, altijd is er dan wel wat wat je eerst nog wilt doen. Het voordeel van jong ouders worden is dat je (als je niet al te lang doorgaat met baren) je ook nog relatief jong bent als je kinders al groter zijn. Mijn man heeft bijv. een nicht die met haar 38-ste al oma was!

Het zat in de familie..... Er zijn er ook die dan nog aan kinderen gaan beginnen.