HAP

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

HAP

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2008 09:58

Daarnet heb ik de huisartsenpost gebeld. Ik ben overgevoelig voor een blaasontsteking en tijdens de dienst vanmorgen voelde ik dat het weer raak is. Gelijk naar huis gegaan en gebeld.

Ik kan nu over een aantal minuten mijn kuur gelijk gaan halen bij de apotheek. Ik vroeg nog: moet ik niet langs komen om het te alten controleren (in de 13 jaar dat ik dit al heb, is het altijd zo geweest dat ze het eerst moesten controleren. Zelfs in Afrika). Nee dat hoefte niet, want ik was er zo bekend mee, dat ik zelf wel heel goed moet weten of het wel en neit zo is. Als ik verder maar geen koorts heb.

Eigenlijk toch raar dat je zo makkelijk aan een antibioticakuur kan komen! Zonder controle, zonder mij gezien te hebben. Het enige wat ze zei: na afloop van de kuur het wel laten controleren door je huisarts.

Hebben meerdere mensen zulke ervaringen?

Ben blij aan de andere kant dat de kuur klaar ligt, dus ik ga hem nu gauw halen :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 jun 2008 10:21

Ik heb ook regelmatig een blaasontsteking en heb het ook al een paar keer meegemaakt, dat ik zo een kuur kreeg. Maar ja, heb dan ook een keer zo'n erge ontsteking gehad, dat ik bloed plaste, erg pijnlijk... sindsdien gelooft mijn huisarts het wel. Zeker als het dan vrijdagmiddag is ofzo, dan kan ik zo een kuur halen. Ik moet dan na de kuur altijd wel een plasje langs brengen om het te laten controleren.

Ik ben er wel blij mee, eigenlijk. Wanneer je het voelt opkomen, dan weet je gewoon al dat je zo snel mogelijk die kuur moet hebben, zodat het niet erger wordt.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2008 10:28

Dat heb ik ook een keer gehad.dat zak je onderhand door de wc heen van de pijn die daarbij komt kijken.

Eigen huisarts vind ik dan ook wel iets anders dan een asistente op de HAP die mij niet kent.

Daarbij heb ik een kuur voor 5 dagen terwijl het officieel er 7 horen te wezen voor een volledige kuur.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 jun 2008 10:33

Volgens mij verschilt dat per soort/merk antibiotica. Ik zou na die 5 dagen gewoon even je plas laten controleren! Wanneer je huisarts dan ziet dat het nog niet weg is, kun je nog een kuur krijgen.

Bah, beterschap ermee. Hopelijk heeft de kuur wel snel effect. Vreselijk, een blaasontsteking...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2008 10:39

Het staat juist in de bijsluiter dat je minimaal 7 dagen moet slikken. Daarom vind ik het wat vreemd.

het is iig een andere dan die ik in Afrika kreeg, daar was ik 3 dagen ziek van. Hoop dat ik dat dit keer niet heb.

Tja.. het is er af en toe gewoon weer wachten op wanneer het weer de kop op gaat steken :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jun 2008 11:30

als zij gaan twijfelen dan laten ze je echt wel komen. Omdat jij het vaker heb gehad vinden ze het niet nodig. Eigenlijk best wel logisch.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2008 11:56

Wie zegt dat dit klopt? Want ze hadden daar totaal geen gegevens van mij. Ze zei nog dat ik daar niet in de pc stond.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jun 2008 12:35

oke, dan snap ik het wel dat je het appart vindt. Beetje raar eigenlijk.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 16 jun 2008 13:15

Gerdien B. schreef:Wie zegt dat dit klopt? Want ze hadden daar totaal geen gegevens van mij. Ze zei nog dat ik daar niet in de pc stond.

Misschien had ze helemaal geen zin in haar weekenddienst. Maar vind het inderdaad wel beetje apart!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 17 jun 2008 21:09

Er wordt altijd een test gedaan voordat er een kuur wordt voorgeschreven tenzij de patient zelf weet wat ze nodig heeft wegens eerdere ontstekingen. Mocht de ontsteking niet overgaan is een afspraak natuurlijk wel nodig.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 jun 2008 21:14

Zonder gegevens mogen ze je toch niet iets verstrekken?
Tenminste dat is bij onze hap zo, echt vreemd.

Vervelend dat je steeds blaasontsteking hebt.
Mijn oma is er ook heel gevoelig op, en die heeft standaard een kuur thuis liggen. Zo snel ze het op voelt komen begint ze aan de kuur.

Beterschap 8>)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jun 2008 21:18

Lorijntje schreef:Er wordt altijd een test gedaan voordat er een kuur wordt voorgeschreven tenzij de patient zelf weet wat ze nodig heeft wegens eerdere ontstekingen. Mocht de ontsteking niet overgaan is een afspraak natuurlijk wel nodig.

Ik ben altijd gewent geweest dat er voor de zekerheid altijd getest werd of eht echt zo was.
Vandaag met de huisarts gebeld en die vond het ook niet echt vreemd. Dat de kuur voor 5 dagen was gegeven, terwijl in de bijsluiter staat: minimaal 7 dagen vond ze ook normaal. Vrijdagochtend loopt de kuur af Ik hoef maandag pas even langs te komen om te controleren of het helemaal goed is.

Ik blijf het raar vinden.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 18 jun 2008 11:30

Gerdien B. schreef:
Lorijntje schreef:Er wordt altijd een test gedaan voordat er een kuur wordt voorgeschreven tenzij de patient zelf weet wat ze nodig heeft wegens eerdere ontstekingen. Mocht de ontsteking niet overgaan is een afspraak natuurlijk wel nodig.

Ik ben altijd gewent geweest dat er voor de zekerheid altijd getest werd of eht echt zo was.
Vandaag met de huisarts gebeld en die vond het ook niet echt vreemd. Dat de kuur voor 5 dagen was gegeven, terwijl in de bijsluiter staat: minimaal 7 dagen vond ze ook normaal. Vrijdagochtend loopt de kuur af Ik hoef maandag pas even langs te komen om te controleren of het helemaal goed is.

Ik blijf het raar vinden.

Het verschilt idd nog weleens per praktijk. Als ze je goed kennen en jij daar elke week komt met een blaasontsteking krijg je de kuur zo mee. Zonder gevens mogen ze je echt geen kuur meegeven hoor. Heel raar als je daar niet ingeschreven staat. Als je echter af en toe komt dan doen ze wel eerst een test ( de doktersassistente). Wanneer je trouwens heeeeel vaak een blaasontsteking hebt moet er wel nagekeken worden hoe dit komt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 jun 2008 12:13

Verleden week naar de HAP geweest omdat ik al weken pijn in mn rug had en werd met een paracetamolletje en een briefje met oefeningen weggestuurd. Gister kon in nog amper functioneren dus vanmorgen naar spreekuur. Heb ik mn eigen dokter gelukkig, zet meteen een spuit in mn achterste. Hoppala, spit geconstateerd. Waarom zag die andere HA dat niet verleden week? Heel apart :?
Maar goed, moet morgen en vrijdag nog zo'n diclofenacbom en dan moet het over zijn. Ik hoop het want het is echt waardeloos pijn in je rug.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 jun 2008 12:30

als je al weken last hebt van je rug, waarom ga je dan naar de HAP en niet eerder naar je eigen HA? Was het erger geworden?

Ik ben niet zo positief over de HAP. Hier laatst eens gebeld toen werd en niet eens opgepakt. :roll:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”