Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 21 jan 2009 11:20

Een reactie op Different (dus niet het artikel) volgens mij, op het eerste gezicht, sluit het redelijk aan bij mijn standpunten.

(sorry heb even niet zo veel tijd)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2009 11:57

studentjehhs schreef:Oh ja ik ben linkshandig en heb derhalve een afwijking, want 95% van de mensen is rechtshandig. Ik zie dit als een afwijking en ik concludeer daardoor als vanzelfsprekend dat het niet een geschapen iets is.


Dan weet je vast wel hoe er door de eeuwen heen op linkshandigheid is gereageerd. Tot nog niet eens zo lang geleden werd actief geprobeerd linkshandigheid uit te roeien, door bijvoorbeeld linkshandige kinderen te dwingen met rechts te schrijven op school.

Het Italiaans voor linkshandig is Sinistra, wat weer gerelateerd is aan ons woord sinister, kwaadaardig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

studentjehhs
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 17 dec 2008 11:52

Berichtdoor studentjehhs » 21 jan 2009 12:12

Mortlach schreef:
studentjehhs schreef:Oh ja ik ben linkshandig en heb derhalve een afwijking, want 95% van de mensen is rechtshandig. Ik zie dit als een afwijking en ik concludeer daardoor als vanzelfsprekend dat het niet een geschapen iets is.


Dan weet je vast wel hoe er door de eeuwen heen op linkshandigheid is gereageerd. Tot nog niet eens zo lang geleden werd actief geprobeerd linkshandigheid uit te roeien, door bijvoorbeeld linkshandige kinderen te dwingen met rechts te schrijven op school.

Het Italiaans voor linkshandig is Sinistra, wat weer gerelateerd is aan ons woord sinister, kwaadaardig.


Dat wist ik niet... hoe kom je aan die wijsheid en waar kan ik informatie hierover vinden?

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 21 jan 2009 12:13

Ik lees net (nog):

DesertRose schreef:De homo bestaat niet, mannen die op mannen vallen, bestaan wel..

:-)
lekker krom.

maargoed.


Inderdaad krom, jij of iemand anders zou dan ook kunnen stellen de hetero bestaat niet, mannen die op vrouwen en visa versa bestaan wel.

Het is ook vreemd dat Different wel een draad uitzet dat een homo naar een hetero zou kan veranderen via hun gebruikte meetschaal. Dat een Hetero een homo zou kunnen worden, (een meting moet tenslotte 2 kanten op kunnen werken) daar gaan ze verder op hun stukken niet in.

Feitelijk koppelt men daar de seks los van de liefde en trouw, die juist voor veel kerkelijke homo's zo van wezenlijk belang is. Men blijft puur hangen in het seksuele verkeer daar wanneer het hun uitkomt. Men zegt eigenlijk er bestaat wel zoiets als nood-homoseksualiteit, doch de door hun gehanteerde schaal kan maar één kant op glijden.

Een hetero zou m.i. inderdaad of misschien wel seks kunnen hebben met iemand van het gelijk geslacht, doch die zelfde hetero zal nooit een relatie in liefde en trouw incl. vleselijke consumering aan kunnen gaan met een iemand van het gelijk geslacht.

Zulke redenaties en schalen als Different toepast, zijn m.i. niet zuiver en objectief te noemen.
Laatst gewijzigd door Harm-J op 21 jan 2009 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 21 jan 2009 12:13

DesertRose schreef:Is een pyromaan gemaakt om brand te stichten? is een kleptomaan gemaakt om te stelen? is een blindgeborene gemaakt om blind te blijven?


Misschien is het beter om na te denk voor je zoiets schrijft! Pyromaan? Kleptomaan??? De liefde doet de naaste geen kwaad. Dit wel!

En als je dan toch wilt vergelijken: voor een blindgeborene woordt alles gedaan om zo goed mogelijk met de handicap om te gaan. Er wordt niet gezegd: blijf maar thuis zitten, jij ziet niks.

Zo zegt God niet tegen een homo: blijf jij maar alleen, jij kunt niet liefhebben!

meboy

Berichtdoor meboy » 21 jan 2009 12:20

Dit las ik in de vragenrubriek van refoweb...

* Reactie verwijderd door Refoweb. Er is geen ruimte op deze site om een homo-relatie te promoten. Bovendien kan het de vraagsteller in verwarring brengen.*

Het 1e argument dat er geen ruimte is om een homo-relatie te promoten lijkt me een beetje ver van de waarheid.

Het 2e argument vind ik echt ronduit schandalig. Alsof het praten over de voordelen van een relatie het enige is wat verwarring kan brengen.

Weet je wat het is? Het ontbreekt oerrefo's nog steeds aan de persoonlijke moed om te zeggen: já, in wie ik ben en in wat ik doe sta ik op gelijk niveau als een homo. Is het zo moeilijk om te zeggen: in elke keus die ik maak op relationeel vlak ben ik afhankelijk van de schuldvergeving van Christus & de richtinggevende leiding van de Geest.

Pas als mensen dat durven zeggen; dan kunnen ze begrip krijgen voor de homoseksuele aard en keuzes van de homoseksueel. Echter zolang ze waarde blijven hechten aan hun eigen aard en hun eigen daad, is dat ideaal onbereikbaar. Dát is wat de werkelijke verwarring brengt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2009 12:27

studentjehhs schreef:Dat wist ik niet... hoe kom je aan die wijsheid en waar kan ik informatie hierover vinden?


Pff, dat heb ik gewoon een keer ergens gelezen, maar is lastig aan te geven waar precies, want dat weet ik niet meer.

Mijn punt was vooral dat het den mensch niet vreemd is alles wat afwijkt van de norm (afwijkende meningen, linkshandigheid, homofilie) te willen onderdrukken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 21 jan 2009 12:36

Denkertje21 schreef:Zo zegt God niet tegen een homo: blijf jij maar alleen, jij kunt niet liefhebben!


Dat zegt God m.i. zeker niet! Het zijn de kerkmensen die daar het mes op tafel leggen en de woorden spreken: Je mag wel homo zijn, maar de woorden liefde en trouw (die m.i. op elke bladzijde in de bijbel voorkomen), zijn niet op jou van toepassingen jij mag ze zeker niet gebruiken ten opzichte van een mede broeder of zuster waar je dat speciale mee wilt delen en wilt onderhouden, ook niet als die broeders of zuster er van overtuigd zijn dat ze God in hun relatie willen betrekken en er ook nog eens van overtuigd zijn dat ze met hun 3'en sterker staan dan alleen. (lees: m.b.t het drievoudige snoer.)

DesertRose schreef:Is een pyromaan gemaakt om brand te stichten? is een kleptomaan gemaakt om te stelen? is een blindgeborene gemaakt om blind te blijven?


Even resumeren. Een pyromaan, kleptomaan handelen uit een ziekelijk aandrang, volgens de geldende norm. Feitelijk stel jij dus met deze woorden, dat een homo louter uit een ziekelijk aandrang handelt en dus (mogelijk) genezen zou kunnen worden?

Weet je Desert-Rose.... Misschien is het wel goed, dat jij toch een wat langere periode pauze neemt van deze discussie? Het enige wat ik jou meen te zien doen, is het herhalen van jouw eerdere mening.Het zij direct of via een (kromme) omweg. Dit omdat jij m.i. blijk geeft van het niet willen of kunnen verplaatsen in de ander zijn mening. Met alle respect overigens voor jouw mening.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 21 jan 2009 12:55

meboy schreef:Weet je wat het is? Het ontbreekt oerrefo's nog steeds aan de persoonlijke moed om te zeggen: já, in wie ik ben en in wat ik doe sta ik op gelijk niveau als een homo. Is het zo moeilijk om te zeggen: in elke keus die ik maak op relationeel vlak ben ik afhankelijk van de schuldvergeving van Christus & de richtinggevende leiding van de Geest.


Weet je...

Volgens mij is het wat de oerrefo's doen een geval van zwart/wit denken. Een homo is in hun ogen per definitie fout bezig als hij/zij een relatie in liefde en trouw wil aangaan, met God daarboven in het zicht. De ruimte daartussen of het grijze vlak daartussen wenst men niet te zien. Jij verwoordt het m.i. meer dan goed met de woorden: in elke keus die ik maak op relationeel vlak ben ik afhankelijk van de schuldvergeving van Christus & de richtinggevende leiding van de Geest. Het eerst naar zich zelf kijken lijkt niet of nauwelijks mogelijk te zijn.

Als de mogelijkheid er al lijkt te zijn, dan klinken veelal snel de woorden: Ja, ik ben een zondig mens, maar...jij ook! Het oordeel aan God overlaten ten opzichte van de andere mens lijkt er niet bij te zijn.

Ik ben toch zo blij dat God geen zwart/wit denker is en Hij de mens de ruimte geeft om Hem te mogen zoeken en Hem te mogen dienen, met vallen en opstaan en een ieder in zijn eigen overtuiging.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 21 jan 2009 13:01

ik kan mij anders prima verplaatsen in jou mening hoor. maar daarom blijf ik zeker weten wel bij mijn oude standpunten. ik waai niet met alle winden mee, ook niet met sommige.
en wat jij doet, harmpje, is altijd maar weer op mijn manier van spreken reageren. en dat komt me een beetje de keel uit. laat mij maar mn kromme manier van redeneren houden, iedereen heeft hier recht van spreken, zelfs zulke slechte mensen als ik.

en nu inhoudelijk een reactie:
- in de zin van "negatieve afwijking" zet ik inderdaad pyromanen, kleptomanen op één rij met een homofiel.
- daaruitvolgend handelt een homo vanuit deze afwijking
- van een afwijking kan iemand genezen worden, of door psycho-pastorale hulpverlening, of door een goddelijk wonder. daarom denk ik, dat het in slechts enkele gevallen mogelijk is, dat een homofiele man zich weer gaat voegen (vanuit zijn hart dus), naar de scheppingsorde, en dat zijn seksuele gerichtheid weer op de vrouw wordt.


já, in wie ik ben en in wat ik doe sta ik op gelijk niveau als een homo.
In elke keus die ik maak op relationeel vlak ben ik afhankelijk van de schuldvergeving van Christus & de richtinggevende leiding van de Geest.
Daarnaast jaag ik ernaar alle zonden in mijn leven tegen te gaan, biddend en werkend.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 21 jan 2009 13:05

Denkertje21 schreef:Misschien is het beter om na te denk voor je zoiets schrijft! Pyromaan? Kleptomaan??? De liefde doet de naaste geen kwaad.

vloeken, overspel, zondagsontheiliging, afgoderij doen de naaste ook geen kwaad.
Het gaat erom dat het huwelijk geschonden wordt. en dat door God ingestelde huwelijk (waar nog een restje van over is na de zondeval) is een beeld van Christus en Zijn Kerk. en dat beeld word zwaar ontheiligd door ontuchtplegers, incestplegers, overspelers, hoereerders, en homoseksuelen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 21 jan 2009 13:10

Ik ben toch zo blij dat God geen zwart/wit denker is

hoe kom je erbij.... :x

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 21 jan 2009 13:15

DesertRose schreef:ik kan mij anders prima verplaatsen in jou mening hoor. maar daarom blijf ik zeker weten wel bij mijn oude standpunten. ik waai niet met alle winden mee, ook niet met sommige.
en wat jij doet, harmpje, is altijd maar weer op mijn manier van spreken reageren. en dat komt me een beetje de keel uit. laat mij maar mn kromme manier van redeneren houden, iedereen heeft hier recht van spreken, zelfs zulke slechte mensen als ik.

en nu inhoudelijk een reactie:
- in de zin van "negatieve afwijking" zet ik inderdaad pyromanen, kleptomanen op één rij met een homofiel.
- daaruitvolgend handelt een homo vanuit deze afwijking
- van een afwijking kan iemand genezen worden, of door psycho-pastorale hulpverlening, of door een goddelijk wonder. daarom denk ik, dat het in slechts enkele gevallen mogelijk is, dat een homofiele man zich weer gaat voegen (vanuit zijn hart dus), naar de scheppingsorde, en dat zijn seksuele gerichtheid weer op de vrouw wordt.


já, in wie ik ben en in wat ik doe sta ik op gelijk niveau als een homo.
In elke keus die ik maak op relationeel vlak ben ik afhankelijk van de schuldvergeving van Christus & de richtinggevende leiding van de Geest.
Daarnaast jaag ik ernaar alle zonden in mijn leven tegen te gaan, biddend en werkend.


En dan zijn er nog mensen die schrijven dat de homo welkom in de kerk is... :cry: Ja, je bent welkom, maar de homo moet wel beseffen dat hij een (ziekelijke) afwijking heeft.
Weet je, ik krijg een beeld voor de ogen, van een mens (Pilatus) die zijn handen wast in onschuld (water) Over slachtofferen gesproken...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 21 jan 2009 13:28

DesertRose schreef:
Ik ben toch zo blij dat God geen zwart/wit denker is

hoe kom je erbij.... :x


Omdat Hij geen enkele zonde verdraagt. Zwart wit gesproken, dat Hij er voor zou kunnen zorgen de mensheid met één woord of gedachte op ophoud met bestaan.
Gelukkig is daar nog Zijn liefde voor "alle" mensen, zodat Hij zijn Enig geboren zoon etc... voor alle mensen... etc. Dus ook voor de mensen die jij zo graag op één lijn zet met ontuchtplegers, incestplegers, overspelers, hoereerders..etc

Wat zou ik jou graag met een tekst onder tafel schoffelen, gelukkig is het God die ook van mij "vraagt" om ook jou met liefde en respect te bejegenen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 21 jan 2009 13:31

elk mens heeft wel zo zijn afwijkingen. en in Gods huis is iedereen welkom. Net als iemand met homofille gevoelens heb ik ook veel zonden, die het voor mij onmogelijk maken om voor God te leven en te sterven.
Ik veroordeel een homofiel persoon niet, omdat ik met hem in het zelfde schuitje zit.

Maar wanneer iemand met een blinddoek voor naar een afgrond loopt, waarschuw jij hem dan niet? we moeten elkaar waarschuwen voor de zonden, anders zijn we slapende wachters op de muren, die de inwoners niet waarschuwen voor de vijand.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten