Op naar de volgende 100 pagina's

Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Toch wel bijzonder dat we aan de 4e honderd pagina's zijn begonnen! Als ik de eerst series nog eens terug lees, dan zie ik gelukkig dat er veel ten goede is veranderd?
Zijn standpunten gewijzigd? Dat misschien nog niet eens. Maar er is wel veel meer wederzijds begrip gekomen. Van een keiharde afwijzing in iedere post zijn we gekomen tot het aanbrengen van nuances.
Iedereen heeft nu wel begrepen dat de homoseksuele geaardheid iets is wat niet buiten onze deur zit. Het is ook onder ons. In onze kerk zitten mensen die homo zijn, gewoon, in elke 'zware' of 'lichte' kerk.
Het besef is gegroeid dat wij naar elkaar en dus ook naar homo's moeten omzien, zoals Jezus omzag naar allen die bij Hem aanklopten.
In de eerste 3 series van honderd ging het er vaak fel aan toe. Dat mag, maar het was soms ook loei hard. Ik ben erg blij dat veel hetero's én homo's zich hier hebben geroerd. je hebt geen idee hoe goed het voelt dat je als homo ook met je mede christenen kunt praten, open kunt zijn, eerlijk vertellen wat je beweegt.
Nog geen 10 jaar geleden kon dat nauwelijks. Homo's slopen uit de kerk en kwamen niet meer terug. Omdat er de liefde niet was. Omdat men niet open kon zijn.
Ik ga voor de volgende honderd pagina's. En bij elke post wil ik me van harte laten leiden door wat God zegt en door de liefde voor Hem die Hij door Zijn Geest in mijn hart geplant heeft!
Denkertje21 schreef:Qwerty schreef:Over en weer is reeds voldoende gedebatteerd.
Kennelijk niet omdat er nog steeds mensen zijn die hierdoor in de knel komen en tussen de half en één miljoen homo's en lesbiennes in Nederland alleen is het ook wel de moeite waard om over te praten...
The Engineer schreef:Degenen die gestopt zijn staan mijns inziens niet open voor dialoog. Laat staan dat ze openstaan voor waarheden.
Denkertje21 schreef:Kennelijk niet omdat er nog steeds mensen zijn die hierdoor in de knel komen en tussen de half en één miljoen homo's en lesbiennes in Nederland alleen is het ook wel de moeite waard om over te praten...
Zeker als de discussie gaande wordt gehouden.
Over en weer is reeds voldoende gedebatteerd.
Ik haak pas na pak 'm beet 400 pagina's aan en zal er eerlijk bijzeggen dat ik niet alles gelezen heb
Ik weet dat ik pas 23 ben, er kan nog veel veranderen
(wellicht dat ik niet ver genoeg in de geschiedenis gedoken ben om te kijken hoe het hiervoor ging)
verwonderde vrouw schreef:Iemand die met Bijbelteksten aankomt kan niet direct als intolerant worden weggeschoven (wellicht dat ik niet ver genoeg in de geschiedenis gedoken ben om te kijken hoe het hiervoor ging)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten