sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 05 jun 2008 14:36

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jun 2008 14:36

Dan doe je er toch meerdere om :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 05 jun 2008 14:36

Tuinfluiter schreef:Dan doe je er toch meerdere om :mrgreen:



:schaterlach:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 jun 2008 14:37

Tuinfluiter schreef:Dan doe je er toch meerdere om :mrgreen:

8)

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 05 jun 2008 14:38

Tuinfluiter schreef:Dan doe je er toch meerdere om :mrgreen:


Hmz ja, idee. *belt man*

Geen goed idee :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marie Popelin
Mineur
Mineur
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 mar 2008 21:56

Berichtdoor Marie Popelin » 05 jun 2008 14:39

Dan maak je er zelf één van leer. 8)
De natuur kent het geheim en glimlacht.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 05 jun 2008 14:39

Ansje schreef:Misschien had God wel gewild dat ze er 6 kreeg, en dat houd je dan tegen. Dat bedoel ik te zeggen. En God geeft je nooit teveel om te dragen ;)


Als 14e uit een gezin van 14 kan ik daar nog wel eea tegeninwerpen. Daarbij kun je ook nog een balletje opwerpen over overbevolking, maar ik zal vast niet de eerste zijn die het daar over had.

Maar goed sterrilisatie dus en het tegenhouden van gods plan... Dat houd dus om het bot te zeggen ook in dat je direct na de eerste menstruatie dan wel zaadlozing zo veel mogelijk sex moet hebben. Immers als je geen sex hebt kun je ook niet zwanger worden en frustreer je gods plan mss wel. Dus pak hem beet van een jaar of 13-14 moet je aan de bak. Tot een jaar of 45. want stel dat je een van te voren geplande bevruchting mist....

Nu ja, ik weet het, nu komen de reacties dat het zwaar over de top is en zo, maar goed ik heb een redelijk sterk punt hier. Geen sex hebben is ook een voorbehoedsmiddel en wel een stuk betrouwbaarder dan een condoom.

Aan de andere kant zijn er zat mensen die moeilijk doen over voorbehoedsmiddelen en wel vruchtbaarheidsbehandelingen nemen. Dat is ook ingrijpen in gods plan want onvruchtbaarheid was de bedoeling blijkbaar. Je kunt je afvragen of God deze methodes gegeven heeft, maar dat kun je je ook afvragen over voorbehoedsmiddelen.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 05 jun 2008 14:44

Feit is idd dat het heerlijk kroelen is als je zwanger bent, zwanger zijn is tenslotte het beste middel tegen zwanger worden.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant
Berichten: 268
Lid geworden op: 28 apr 2008 12:50

Berichtdoor Alphonsus » 05 jun 2008 14:47

:idea:
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 05 jun 2008 15:08

Alphonsus schreef::idea:
Opnieuw de verkeerde emoticon?

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:13

Berichtdoor Toetsenbord » 05 jun 2008 15:08

MarinusCopy schreef:
Ansje schreef:Misschien had God wel gewild dat ze er 6 kreeg, en dat houd je dan tegen. Dat bedoel ik te zeggen. En God geeft je nooit teveel om te dragen ;)


Als 14e uit een gezin van 14 kan ik daar nog wel eea tegeninwerpen. Daarbij kun je ook nog een balletje opwerpen over overbevolking, maar ik zal vast niet de eerste zijn die het daar over had.

Maar goed sterrilisatie dus en het tegenhouden van gods plan... Dat houd dus om het bot te zeggen ook in dat je direct na de eerste menstruatie dan wel zaadlozing zo veel mogelijk sex moet hebben. Immers als je geen sex hebt kun je ook niet zwanger worden en frustreer je gods plan mss wel. Dus pak hem beet van een jaar of 13-14 moet je aan de bak. Tot een jaar of 45. want stel dat je een van te voren geplande bevruchting mist....

Nu ja, ik weet het, nu komen de reacties dat het zwaar over de top is en zo, maar goed ik heb een redelijk sterk punt hier. Geen sex hebben is ook een voorbehoedsmiddel en wel een stuk betrouwbaarder dan een condoom.

Aan de andere kant zijn er zat mensen die moeilijk doen over voorbehoedsmiddelen en wel vruchtbaarheidsbehandelingen nemen. Dat is ook ingrijpen in gods plan want onvruchtbaarheid was de bedoeling blijkbaar. Je kunt je afvragen of God deze methodes gegeven heeft, maar dat kun je je ook afvragen over voorbehoedsmiddelen.


Nou, zo over de top is het niet hoor. Dat vind ik nog wel meevallen. Geen sex hebben is inderdaad de beste manier om niet zwanger te raken. En laat nou net dit een manier zijn die Gods Woord expliciet toestaat!? Mooier kan het toch bijna niet zou ik zeggen? Dus helemaal niet zo vroeg mogelijk beginnen enz, want als je geen sex hebt, is dat in het geheel niet in strijd met Gods Woord. God kan zichzelf niet tegenspreken, dus kan het zijn bedoeling niet geweest zijn dat je zwanger raakt.

En andersom is dat inderdaad ook maar zeer de vraag. Of je wel wat aan onvruchtbaarheid moet doen. Daarover ging het ook al even in het topic over embryoselectie.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 05 jun 2008 15:11

Toetsenbord schreef:Dus helemaal niet zo vroeg mogelijk beginnen enz, want als je geen sex hebt, is dat in het geheel niet in strijd met Gods Woord. God kan zichzelf niet tegenspreken, dus kan het zijn bedoeling niet geweest zijn dat je zwanger raakt.
Als ik net getrouwd ben / samen ben gaan wonen lijkt het me toch lastig worden om geen sex te hebben, om eerlijk te zijn. Vandaar dus de voorbehoedsmiddelen. :)

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 jun 2008 15:26

CaptainCaveman schreef:
Toetsenbord schreef:Dus helemaal niet zo vroeg mogelijk beginnen enz, want als je geen sex hebt, is dat in het geheel niet in strijd met Gods Woord. God kan zichzelf niet tegenspreken, dus kan het zijn bedoeling niet geweest zijn dat je zwanger raakt.
Als ik net getrouwd ben / samen ben gaan wonen lijkt het me toch lastig worden om geen sex te hebben, om eerlijk te zijn. Vandaar dus de voorbehoedsmiddelen. :)

Of gewoon trouwen/samenwonen als je klaar bent voor kinderen, maar daarover verschillen ook de meningen en is offtopic :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8211
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2008 15:28

Ansje: als ik die mening had dan zou ik misschien wel non geworden zijn... in ieder geval niet getrouwd zijn!

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 jun 2008 15:31

Lalage schreef:Ansje: als ik die mening had dan zou ik misschien wel non geworden zijn... in ieder geval niet getrouwd zijn!

Het was ook zomaar een suggestie :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten