sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 jun 2008 18:26

Marie Popelin schreef:Ik wil net zeggen, voor pastoraal werker of mwd'er hoef je in ieder geval nooit te solliciteren, gij dwaas. =; :shock:


Is Jort pastoraal werker of MWD'er? :shock:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gebruikersavatar
Marie Popelin
Mineur
Mineur
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 mar 2008 21:56

Berichtdoor Marie Popelin » 05 jun 2008 18:30

Nee, dat bedoel ik er niet mee. Ik wil er mee zeggen dat ik dit een ronduit lompe empathieloze reactie vind. Hij blèrt zijn mening zonder te kijken in welke situatie de topicstrarter verkeert.

Ansje is het er ook niet direct mee eens, maar uit dit toch op een heel andere manier.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 05 jun 2008 18:37

@ Gerdien B.: het lijkt mij sterk dat iedere andere methode van anti-conceptie faalt en zelfs als dat het geval zou zijn er een andere manier is om hiermee om te gaan. Geslachtsdrift lijkt mij een volstrekt normale benaming, ik bedoel die term althans in neutrale zin, zoals ik die zelf ook heb (en 99,99% van de mensen).

@Evelien, ik heb er niet mee te maken, ik denk ook niet dat dat noodzakelijk is om ergens een visie op te hebben. De situatie van teveel kinderen dan wenselijk, kan voor sommigen zeker reeel zijn en onderschat ik niet. Verminking van Gods tempel, uitsluitend om de zorg voor meer kinderen te voorkomen (hoe zwaar ook) kan echter geen oplossing zijn.

Wat de overigen betreft, ik heb niet de tijd noch neem de moeite om op hun beledigende posts te reageren.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jun 2008 18:40

@Lalage,
Bedoel, dat zie je nu wel in dit geval, als je zoiets hebt laten doen, dan blijft het je heel de tijd bezig houden, mag het nou wel, mag het nou niet, schuldgevoelens e.d.
Het kan wel beter zijn dat je geen kinderen meer krijgt en dat je dat dan laat verhelpen, maar dan krijg je dus eigenlijk weer een volgend probleem wat zwaar weegt.
Snap je het een beetje?

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 jun 2008 18:43

Jort schreef:Wat de overigen betreft, ik heb niet de tijd noch neem de moeite om op hun beledigende posts te reageren.


Heb je een autistische afwijking, of wil je gewoon niet snappen dat wij dat zeggen omdat we vonden dat JIJ de topicstarter nogal grof beledigt door je vorige post? Een van beide lijkt me toch voor de hand liggen.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
Marie Popelin
Mineur
Mineur
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 mar 2008 21:56

Berichtdoor Marie Popelin » 05 jun 2008 19:04

Tuinfluiter schreef:Moeilijk hoor.
Zelf ben ik ook niet voor zulke heftige ingrepen.
Maar als je zelf niet met zoiets te maken hebt, is het makkelijk praten.
Uit eigen ervaring, als ik twijfel of iets wel "goed gekeurd" wordt door God of niet, dan is er toch vaak wel iets wat niet deugd.


Je geweten die voornamelijk door je ouders gevormd is speelt ook een grote rol. Daarnaast denk ik dat de mening van veel gemeenteleden (die afwijzend is) de topicstarter ook aan het twijfelen brengt. Wat dat betreft hoeft je gevoel of een knagend stemmetje niet terecht te zijn.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 jun 2008 19:26

Ik hoop dat de topicstartster idd zich niet aangevallen voelt door Jort.

Ik begrijp haar twijfels en zou dat ook niet zomaar een makkelijke beslissing vinden. Er zijn meerdere verhalen bekend van mensen die zwanger raken door pil en condoom heen. Raar maar waar.

De keuze vind ik begrijpelijk en nergens in de Bijbel staat hier iets over. Dit is toch een keus die naar eigen geweten moet maken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 jun 2008 19:45

Jort schreef:Wat de overigen betreft, ik heb niet de tijd noch neem de moeite om op hun beledigende posts te reageren.



Sorry dat ik een opmerking maakte naar jou toe. Je bent uitstekend bezig met goed genuanceerde posts en je respecteert andere meningen! Thumbs up!
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 05 jun 2008 22:07

Ansje schreef:Ik vraag me af of God die mogelijkheden zelf gegeven heeft...maar dat is een ander punt.
Waar Sientje (denk ik) mee zit is het feit dat ze zelf ingegrepen hebben in de natuur en zich nu afvragen of dat wel mocht.


Met de Delta-werken hebben we ook ingegrepen in de natuur, en daar hoor ik niemand over. Jammer dat dit altijd maar eenzijdig wordt toegepast op medische onderwerpen.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 05 jun 2008 22:08

Ansje schreef:Misschien had God wel gewild dat ze er 6 kreeg, en dat houd je dan tegen. Dat bedoel ik te zeggen. En God geeft je nooit teveel om te dragen


Blijkbaar heeft God niet gewild dat ze nog meer kinderen zouden krijgen, anders zou dat nu nog wel mogelijk zijn.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 05 jun 2008 22:11

Toetsenbord schreef:
Nou, zo over de top is het niet hoor. Dat vind ik nog wel meevallen. Geen sex hebben is inderdaad de beste manier om niet zwanger te raken. En laat nou net dit een manier zijn die Gods Woord expliciet toestaat!?


Juist, en dan na een tijdje bemerken dat je relatie toch wat stroever gaat verlopen.

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Berichtdoor sientje » 05 jun 2008 22:35

Sabra schreef:
Toetsenbord schreef:
Nou, zo over de top is het niet hoor. Dat vind ik nog wel meevallen. Geen sex hebben is inderdaad de beste manier om niet zwanger te raken. En laat nou net dit een manier zijn die Gods Woord expliciet toestaat!?


Juist, en dan na een tijdje bemerken dat je relatie toch wat stroever gaat verlopen.

idd.ja, je gaat elkaar ontlopen uit angst voor een zwangerschap :(
Dat blijft echt niet goed gaan :!:
voor ons dus het moment om deze stap te nemen.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 jun 2008 22:38

sientje schreef:
Sabra schreef:
Toetsenbord schreef:
Nou, zo over de top is het niet hoor. Dat vind ik nog wel meevallen. Geen sex hebben is inderdaad de beste manier om niet zwanger te raken. En laat nou net dit een manier zijn die Gods Woord expliciet toestaat!?


Juist, en dan na een tijdje bemerken dat je relatie toch wat stroever gaat verlopen.

idd.ja, je gaat elkaar ontlopen uit angst voor een zwangerschap :(
Dat blijft echt niet goed gaan :!:
voor ons dus het moment om deze stap te nemen.


Ik wil net zeggen. Sex is een belangrijke pijler van de relatie. Daar is niks seksitisch aan, maar gewoon de waarheid. Dát ontnemen is een onnodige druk zetten op je huwelijk.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:13

Berichtdoor Toetsenbord » 05 jun 2008 22:38

sientje schreef:
Sabra schreef:
Toetsenbord schreef:
Nou, zo over de top is het niet hoor. Dat vind ik nog wel meevallen. Geen sex hebben is inderdaad de beste manier om niet zwanger te raken. En laat nou net dit een manier zijn die Gods Woord expliciet toestaat!?


Juist, en dan na een tijdje bemerken dat je relatie toch wat stroever gaat verlopen.

idd.ja, je gaat elkaar ontlopen uit angst voor een zwangerschap :(
Dat blijft echt niet goed gaan :!:
voor ons dus het moment om deze stap te nemen.


Nu is mijn quote wel een beetje uit zijn verband gerukt hè. Laat hem wel even staan in de context: als reactie op de post van MarinusCopy. Kijk nog maar eens terug.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 05 jun 2008 22:42

Ik zie niet in op welke wijze jouw uitspraak buiten de context is geplaatst.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten