Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 04 jun 2008 12:56

is het hot om een refo te zijn?

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 jun 2008 12:57

Ik begin onderhand te walgen van de sfeer in het algemeen in dit topic. Constructief discussieren is even zoek.

De groeten!
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

sela

Berichtdoor sela » 04 jun 2008 13:00

en toch zijn we de nieuwe generatie..

kom mensen, het is straks in onze handen. laten we toch verder spreken.

* serveert een kopje thee en kaakje bij dit eerste kopje *

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 jun 2008 13:02

Dat zijn wij zeker, maar dan nog is de sfeer hier gelijk een slachthuis, waar de kadavers al tien weken liggen te rotten. Houd de thee warm en bewaar het kaakje op een droge en donkere plaats, dan kom ik later terug om ze alsnog te confisqueren.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 04 jun 2008 13:07

Collateral schreef:
saartje schreef:
Collateral schreef:Jawel hoor. :P

vertel :wink:

Nou, ik ben zelf niet (meer) christelijk


Niet? Why? :wink:

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:13

Berichtdoor Toetsenbord » 04 jun 2008 13:10

Rolf schreef:Er zijn veel zaken waar over we het met elkaar eens zijn, en waar je
elkaar verder mee kunt helpen.
Ook zaken waar je het niet met elkaar eens bent, dan moet je dat m.i.
niet te ver boven halen. Je hebt er niets aan, wordt er vreselijk moe van,
en het laat een onaangenaam gevoel achter.
Mijn fout, ik had deze zaak iets anders aan moeten pakken.
Mag ik nu hier mee stoppen?


Ja, dan kun je er inderdaad beter ook niet aan beginnen. Mijn permissie om te stoppen heb je, graag zelfs :wink:
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 04 jun 2008 15:01

Marie Popelin schreef:
Daarnaast lijkt het me dat Lammetje al genoeg 'aanmoedigende reacties' gehad heeft en inmiddels is ze 16 uur offline, dus dit komt wat vreemd over.


weet niet wat er vreemd over komt, heb het niet allemaal meer gelezen, maar ik hoop toch wel dat ik eventjes een dagje naar een bruiloft mag en dus niet online te komen?

Vind de discussie overigens niet meer relevant over het onderwerp gaan, het wordt een vervelende sfeer. Wat mij betreft is het overduidelijk, refoweb is voor mij geen REFOweb meer. En dat hoeft echt niet te betekenen dat het niet gezellig kan zijn. Respect hoor je van alle kanten toeroepen, maar als het 'puntje bij paaltje' komt is dit regelmatig eventjes heel ver te zoeken.
Ik voel me echt niet aangevallen oid, kan me redelijk 'verdedigen' hier op het forum maar de lol is er voor mij vanaf.

Henk vroeg suggesties, ik denk dat refoweb er voldoende aan doet om het netjes te houden.
Maar dan vraag ik me wel meteen af, wat is 'netjes' en wat is 'refo', daar ligt een groot grijs gebied tussen.
En Omega had het over onze achterban, ik vraag me dus nog steeds af wat onze achterban nu precies weet, doet en denkt.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 04 jun 2008 15:23

Als ik hoor met welke achterban Refoweb begonnen is, waren dat niet bepaald mensen met een heel reformatorisch gedachtengoed. Dus eigenlijk begrijp ik niet zo goed dat er zo over die achterban gezeurd word. De echte reformatorish achterban is gekomen omdat de de eigenaren van Refoweb uiteindelijk bepaalde regels gesteld hebben (logish ook wel) waardoor refo's zich nu in Refoweb kunnen vinden. De allereerste achterban is er niet eens meer..hooguit een verdwaalde. In de loop der jaren is het een mengelmoes geworden van verschillende mensen met verschillende meningen, wat juist hartstikke mooi is, anders zou het erg saai worden.
Overigens begrijp ik ook niet dat je je 'wel of niet kunt thuisvoelen' op een forum. Het is maar een site, het is maar virtueel. Als je er niet goed tegen kunt dat je wordt tegengesproken, is het misschien verstandiger om niet te komen. Het is niet rot bedoeld ofzo, ik wil alleen aangeven dat ik niet zoveel waarde zou hechten aan aangevallen worden op een forum :)

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 04 jun 2008 15:41

Dat de bezoekers van verschillende pluimage zijn valt wel te verwachten op het 'grote boze' internet. Zo af-en-toe zal er best volk opduiken dat speciaal een account aanmaakt om te rebelleren, of vanwege een 'eigen agenda'. Heel belangrijk is de eindregie/moderatie waarin de Bijbel leidend is, alleen díe personen kunnen ervoor zorgen dat het kaf van het koren gescheiden wordt. Wel met beleid natuurlijk want er moet ruimte zijn voor een tegengeluid anders wordt een forum wel heel erg saai.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Berichtdoor Spons » 04 jun 2008 15:42

zo , zal ik eens gewoon zeggen wat Rolf niet durft te zeggen ?

Ik denk dat Rolf gewoon moeite mee heeft dat hier Christenen zijn op het forum die ook Homofiel zijn ! en daar oa topics over hebben omdat homofilie tegen het refomatorische gedachtengoed ingaan.

Echter als je refomatorisch bent opgevoed , en je ontdekt dat je homo bent heb je dus al een probleem wat je zelf moet verwerken, en dan werkt er ook nog een kerk tegen je in, en tob je zelf ook nog met geloofskwestie's terwijl je ook nog gevoelskwesties hebt.

Lijkt me dat deze mensen het moeilijk genoeg hebben, maar goed ik kan het mis hebben in mijn gevoel wat rolf bedoelt. maar als hij dus een antipatie tegen homo's heeft vindt ik dat zoals iemand al eerder zei , en vermoede maar niet concreet zei , walgelijk.

@ lammetje , ik denk dat er binnen de refomatorische stroming, ook wel een generatie kloof aan het ontstaan is bij jongeren en ouders , met een heel verschillend inzicht in de uitvoering van het refomatorische gedachtengoed, mischien dat je daar ook wel tegen aan loopt. maar goed als je het niet meer leuk vindt hier heb je twee keuze;s hier blijven of elders iets zoeken waaarin jij je wel kan thuisvoelen , maar dat is jouw keuze uiteraard

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 jun 2008 15:57

Spons schreef:zo , zal ik eens gewoon zeggen wat Rolf niet durft te zeggen ?

Ik denk dat Rolf gewoon moeite mee heeft dat hier Christenen zijn op het forum die ook Homofiel zijn ! en daar oa topics over hebben omdat homofilie tegen het refomatorische gedachtengoed ingaan.

Echter als je refomatorisch bent opgevoed , en je ontdekt dat je homo bent heb je dus al een probleem wat je zelf moet verwerken, en dan werkt er ook nog een kerk tegen je in, en tob je zelf ook nog met geloofskwestie's terwijl je ook nog gevoelskwesties hebt.

Lijkt me dat deze mensen het moeilijk genoeg hebben, maar goed ik kan het mis hebben in mijn gevoel wat rolf bedoelt. maar als hij dus een antipatie tegen homo's heeft vindt ik dat zoals iemand al eerder zei , en vermoede maar niet concreet zei , walgelijk.


Ik denk dat je naast de waarheid zit. En ver ook.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

André

Berichtdoor André » 04 jun 2008 16:00

Spons schreef:zo , zal ik eens gewoon zeggen wat Rolf niet durft te zeggen ?
Ah, je hebt met Rolf gesproken?

Gebruikersavatar
Mary Pickford
Mineur
Mineur
Berichten: 108
Lid geworden op: 26 mei 2008 11:29

Berichtdoor Mary Pickford » 04 jun 2008 16:00

Ik denk dat je moet uitkijken met spreken voor iemand anders (zeker als het om dit soort dingen gaat)...

Ik vraag me af of we niet beter kunnen stoppen met dit topic, de meningen zijn duidelijk verdeeld en ik denk niet dat er nog overeenstemming bereikt wordt.
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 jun 2008 16:00

Mary Pickford schreef:Ik denk dat je moet uitkijken met spreken voor iemand anders (zeker als het om dit soort dingen gaat)...

Ik vraag me af of we niet beter kunnen stoppen met dit topic, de meningen zijn duidelijk verdeeld en ik denk niet dat er nog overeenstemming bereikt wordt.


Just my thoughts.
*report stuurt
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 04 jun 2008 16:04

Hm..in het topic Homofilie is het er regelmatig heftig aan toe gegaan en dat is altijd weer opgelost. Moet hier ook lukken neem ik aan, we zijn toch allemaal een soort van volwassen?;/


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten

cron