Bron: Yahoo Toch wel opmerkelijk dit vindt ik. Als ik eens om me heen vraag hoe men elkaar heeft leren kennen dan is toch wel heel vaak het antwoord 'via de chat' of via een datingsite. Het is wel waar dat 'liefde op het eerste gezicht' via het Internet niet voorkomt maar op basis van de e-mails en selectiecriteria kun je bijvoorbeeld als zoekende lerares Nederlands wel voorkomen dat je een date start met iemand die niet eens de eerste persoon enkelvoud correct weet te spellenOnderzoek: Internetrelatie meestal snel weer uit Uit onderzoek van een Australische wetenschapper blijkt dat online liefde meestal snel weer mislukt. Doordat mensen een emotionele band opbouwen voor ze elkaar ontmoeten wordt er vaak voor de verkeerde partner gekozen.
Niet geheel verrassend blijken mensen zich online vaker beter voor te doen dan ze zijn. Volgens psycholoog Matthew Bambling van de Queensland University of Technology blijken voornamelijk vrouwen hiervoor gevoelig te zijn, doordat ze aangetrokken worden door gevatte opmerkingen en slimme emails. Sommige mannen maken hier gebruik van door simpelweg dezelfde mail naar een dozijn vrouwen te sturen op een datingsite in de hoop dat er iemand op reageert.
Bambling stelt dat de meeste problemen omzeild kunnen worden door in een vroeg stadium elkaar te ontmoeten, om zo te voorkomen dat men een fantasiebeeld opbouwt van zijn potentiële nieuwe partner. Bambling suggereert dat een stel in spé elkaar het beste na enkele emails al kan ontmoeten. Pas dan kan duidelijk worden of een relatie mogelijk is.