Maori tatoeage

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Maori tatoeage

Berichtdoor L'être extraterrestre » 15 mei 2008 23:25

Mijn vraag, zou het als christen, of in mijn geval een zoekende christen :wink: verkeerd zijn om een maori tatoeage te laten zetten?

Gelieve geen reacties van mensen die tatoeages maar ordinair en onchristelijk vinden, dat is niet mijn doel met dit topic.

Wat is maori?

Dit zijn Tattoos exlusief ontworpen voor deze mensen, aangaande hun verhaal omtrent familie verleden, heden, hun dromen, wensen, werk, reizen, en nog meer persoonlijke informatie.
Dit is de drager van de tattoo zijn sacred totum en kan door niemand anders gedragen worden.

Bron

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 mei 2008 08:18

Je vraag is tegenstrijdig. Je vraagt of een maori tatoeage kan als christen, maar als je een tatoeage onchristelijk vind mag je niet reageren.

Dat is zoeken naar een bepaald antwoord lijkt mij, want alleen mensen die voor zijn mogen dus reageren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 mei 2008 10:27

Gerdien B. schreef:Je vraag is tegenstrijdig. Je vraagt of een maori tatoeage kan als christen, maar als je een tatoeage onchristelijk vind mag je niet reageren.

Dat is zoeken naar een bepaald antwoord lijkt mij, want alleen mensen die voor zijn mogen dus reageren.
Waarom is mijn vraag tegenstrijdig? Er is een heel verschil tussen een simpele tribal en een maori tatoeage.

Het gaat mij niet om het feit dat je een naald met inkt in je huid stopt maar om het cultuurverschil. Ik hoopte dat er iemand zou antwoorden die verstand heeft van (maori) tattoeage's.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 10:32

Ik zie er weinig kwaad in, maar ik weet er dan ook niet zoveel vanaf. Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen, wat de achterliggende gedachte en het doel van het ontwerp is. Als zoiets een 'voorspellend' karakter heeft, of een 'geestenverjagend' doel, dan zou ik het als christen niet doen (zoals al gezegd: ik weet er niet zoveel vanaf, dus ik bedenk maar wat).

Wanneer het gaat om een ontwerp dat gebaseerd is op jouw karakter, jouw geschiedenis, etc. dan denk ik dat er geen probleem is. Dan is zo'n exclusief ontwerp met een extra betekenis natuurlijk gewoon heel bijzonder, of dat nou voor op je lijf of voor aan de muur is.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 mei 2008 10:35

Mijn vriend heeft het, en met hem vele anderen maar hij is de enige die ik er mee ken die het heeft, en het is niet meer dan zijn leven in maori op zijn lijf getekend.

Maar ik heb geen evrstand van hun cultuur, leefgewoonten, etc.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 10:39

Maar waarom moet je dan verstand hebben van hun cultuur of leefgewoonten? Mijn zus heeft een tekening van Picasso om haar navel laten zetten, maar weet niet zoveel over zijn leven ofzo. Prachtige tattoo, moet ik toegeven (en dat terwijl ik niet van tattoeages houd).

Lijkt me niet zo heel erg relevant. Belangrijker lijkt me in zo'n geval, of je het ontwerp ook echt mooi vindt. En laat je bij dit soort dingen niet oplichten. Iedereen met een Maori-uiterlijk kan wel zeggen, dat hij/zij zo'n ontwerp voor je maakt. Maar zoek een echte. Dan heb je echt een waardevol ontwerp met een verhaal.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 mei 2008 10:44

Wij kennen er tot nu toe 3. Touane, .... en nog 1 in Den Haag. nr 1 en 2 zijn regelmatig in nederland maar meer in het buitenland, die van mijn vriend zit op het moment ook weer gewoon in Nieuw Zeeland. Die in Den Haag kennen we omdat mijn vriend iemand zag lopen met een maori tatoeage, en ja, dan moet er natuurlijk even gepraat worden. Die man uit Den Haag schijnt altijd in Nederland te wonen...

Maar een tatoeage zonder dat je alles er achter weet heb ik een hekel aan. Tribals, rozen, alles er omheen, bah! Ik wil best iets moois kleins op mijn lijf, maar wel met een betekenis en uniek!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 10:46

Nou, ga dan eens praten met een Maori. Iets wat je toch hoe dan ook zult moeten doen, anders kan er gene ontwerp gemaakt worden :wink:

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 16 mei 2008 10:54

Hang nou eerst thuis maar eens een Maori schilderij aan de muur. Pas als je het na 5 jaar nog niet zat ben zou ik e.e.a. ter overweging meenemen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 10:58

Ze kijkt al een tijdje tegen de tattoeage van haar vriend aan. Ik denk dat ze dus wel heel goed weet wat ze ervan vindt...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 mei 2008 11:10

goshen schreef:Hang nou eerst thuis maar eens een Maori schilderij aan de muur. Pas als je het na 5 jaar nog niet zat ben zou ik e.e.a. ter overweging meenemen.
Ik wil al een tattoo vanaf mijn 15e. Dat is nu 3 jaar. na mijn 20e wil ik het niet meer want ik wil er wel 10 jaar van kunnen genieten. Na je 30e ga je toch uitzakken :P

Ik wil niets groots, en ik weet dat het vrij definitief is.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 16 mei 2008 11:19

L'être extraterrestre schreef:[Ik wil al een tattoo vanaf mijn 15e. Dat is nu 3 jaar. na mijn 20e wil ik het niet meer want ik wil er wel 10 jaar van kunnen genieten. Na je 30e ga je toch uitzakken :P

Ik wil niets groots, en ik weet dat het vrij definitief is.
Okay, dan is het een zorgvuldige overweging. Zelf heb ik 2 vrienden die zich op hun 14e hebben laten voltattoëren. Eéntje heeft nu (15 jaar later) nergens spijt van en vindt het helemaal bij hem passen. Die andere die baalt wel, vooral omdat zijn tattoo's niet helemaal volwassen zijn (ééntje met een middelvinger omhoog bijvoorbeeld). :clown:

Als je er maar niet zo uit gaat zien hoor.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 16 mei 2008 11:25

Daarom wil ik ook maori. Tijdloos. En ik wil het op mijn voet zodat ik als het moet altijd een lange broek/rok en dichte schoenen aan kan doen.

Voltatoeëren vind ik echt vreselijk, maar bij sommige mensen past het gewoon. Ik heb er 1 op mijn werk lopen die over zijn hele onderarm het woord dope heeft staan. Dan vraag ik me af wat je bezielde.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 mei 2008 15:51

Maar eh, je zegt zelf al dat het uiteindelijk toch uit gaat zakken; ik zou dan zelf heel hard gaan twijfelen of ik het voor die 10 jaar wel wil. Voegt het zoveel toe dan? Enfin, ik ben jou niet natuurlijk, doe vooral wat jij fijn vindt :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 mei 2008 12:11

Ik weet niet goed hoe het met vrouwenvoeten in de loop der jaren gaat, maar "uitzakken" lijkt me vooral gebeuren bij hogere lichaamsdelen.
Zelf vind ik oldskool (zwaluw)-tattoos mooi, ik heb niet zoveel met tribaldingen, chinese tekens of ander exotisch gepriegel. (hoewel die Maoritekeningen er wel mooi uitzien)

Terug naar “Archief”