Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Wat is je beroep/werk?

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 11:54

Wat voor werk/beroep hebben jullie?
Of wat is je bijbaantje?

En wat vind je heel erg leuk aan je werk, en wat totaal niet?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

jmpauw
Mineur
Mineur
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 dec 2005 11:48
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Berichtdoor jmpauw » 08 mei 2008 12:01

Docent in hart en nieren: werkelijk nooit saai, altijd van alles te beleven en wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 12:12

En dat is dubbel :wink:

Ik doe de opleiding tot vrachtwagenchauffeur, werk 4 dagen in een loods, vrachtwagens laden/lossen, karton en vuil in de persen gooien. 1 dag in de week ga ik naar school.

Wat ik leuk vind aan mijn werk? De collega's en het meegaan met de vrachtwagen. Wat ik niet leuk vind? De rest.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 08 mei 2008 13:16

L'être extraterrestre schreef:En dat is dubbel :wink:

Ik doe de opleiding tot vrachtwagenchauffeur, werk 4 dagen in een loods, vrachtwagens laden/lossen, karton en vuil in de persen gooien. 1 dag in de week ga ik naar school.

Wat ik leuk vind aan mijn werk? De collega's en het meegaan met de vrachtwagen. Wat ik niet leuk vind? De rest.


Ik ken alleen maar jongens die dat doen, maar wel stoer hoor! :D Heb je nog wel wat vrouwelijke collega´s?

Zelf heb ik bijna alleen maar vrouwelijke collega's, ik ben nu de pabo aan het afronden en dan sta ik voor de klas! Het liefst in groep 3 want leesonderwijs geven vind ik erg leuk! En nu werk ik soms bij het kinderdagverblijf als bijverdienste.
Dus, dat.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 08 mei 2008 13:37

Collega van jmpauw, en we zoeken nog meer collega's!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 08 mei 2008 13:38

Mijn zusje heeft ook opleiding voor vrachtwagenchauffeur gedaan.

Ik heb Maatschappelijk Werk gestudeerd, heb gewerkt als schuldhulpverlener en psycho-sociaal zorgverlener in de thuiszorg. Nu ben ik pedagoog / maatschappelijk werker / straatwerker / gezinsbegeleider / gastdocent / kerkenwerker / ... / ... :)
Dat laatste vind ik allemaal erg leuk, vooral omdat je de samenleving in al z'n breedte tegenkomt. Minder leuk is dat er af en toe zo veel te doen is, dat je jezelf eigenlijk in vieren moet splitsen en dan kom je nog niet overal aan toe :?

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 13:38

Hier nog een docent :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 13:49

Ik ben secretaresse!

Erg leuk om alles te regelen qua bijeenkomsten/trainingen e.d.
Minder leuke kanten vind ik notuleren en archiefwerk (komt gelukkig weinig voor!)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 14:00

Op mijn werk heet het nog groepsleidster, in andere delen van het land heeft het social worker.
SPH gedaan, begeleider op een groep met 9 jongeren van 12-18 met psychiatrische problemen.

Het leukste vind ik de afwisseling, geen dag is hetzelfde. Ik weet nooit wat me te wachten staat als ik naar mijn werk ga.
De afwisselinge tijden vind ik ook erg fijn. Ik hou het nooit zo lang vol bij baantjes waar elke dag hetzelfde is.

Zodra mijn werk nu een sleur wordt (wat er vast wel in gaat zitten, mezelf kennende), ga ik op zoek naar iets totaal anders. Da's het leuke van de SPH: heel breed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 mei 2008 14:02

Ik werk als assistant makelaar in Utrecht. Erg leuk, afwisselend, stressvol en nog veel meer. Helemaal wanneer er weer een nieuwbouwproject aan komt, er geloot moet worden, nieuwbouwgesprekken gevoerd moeten worden buiten het gewone werk om. Geen dag is hetzelfde!

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 14:12

Daatje123, je bent toch niet zo'n type als die griet van Dames in de Dop die gisteren bij Jensen was? :wink:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 08 mei 2008 14:22

jmpauw schreef:Docent in hart en nieren: werkelijk nooit saai, altijd van alles te beleven en wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


amen idem dito dus

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 mei 2008 14:27

88alries88 schreef:Daatje123, je bent toch niet zo'n type als die griet van Dames in de Dop die gisteren bij Jensen was? :wink:


Ehum, aan jou toon te zien niet :lol: Moet je eerlijk zeggen dat ik geen tv kijk, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 14:34

Daatje123 schreef:
88alries88 schreef:Daatje123, je bent toch niet zo'n type als die griet van Dames in de Dop die gisteren bij Jensen was? :wink:


Ehum, aan jou toon te zien niet :lol: Moet je eerlijk zeggen dat ik geen tv kijk, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.


Dat zijn een stel meiden die echt heel weinig hersens hebben, en 1tje daarvan was sinds een week assistent-makelaar, maar vroeg me hard af of ze daar wel geschikt voor was want ze kon alleen maar met 'aso' termen praten!

Maar ik denk wel dat jij een erg leuk beroep ook hebt! Wilde vroeger ook altijd makelaar worden of er iig werken, maar is er nog niet van gekomen!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 mei 2008 14:55

Tja, wat let je? Tis een leuke opleiding, wel pittig. En het werk is ook super. Heel divers en je maakt leuke dingen mee. Klantencontact, verdieping in het werk, stukje commercieel. Mensen begeleiden als ze woning willen kopen, adviseren waarom wel/niet, welke prijs is het waard (inschrijving) en zo kan ik nog 1000 dingen opnoemen. Maar dan dwalen we af... :|


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten