Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 apr 2014 14:36

Jvslooten schreef:Dat zeg ik niet, ik zou het dan ook niet geheel willen uitsluiten.


Dan heb je hier het bewijs;

Marcus 16:15-20
15 En hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend. 16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. 17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’
19 Nadat hij dit tegen hen had gezegd, werd de Heer Jezus in de hemel opgenomen en nam hij plaats aan de rechterhand van God. 20 En zij gingen op weg om overal het nieuws bekend te maken. De Heer hielp hen daarbij en zette hun verkondiging kracht bij met de tekenen die ermee gepaard gingen.


1 Korintiërs 12:
4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 16 apr 2014 14:48

Anoniem_89 schreef:Dan heb je hier het bewijs;

Marcus 16:15-20

1 Korintiërs 12
Dus als ik jou een beker vloeibaar zenuwgas voorzet dan drink jij dat gewoon op?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4555
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 16 apr 2014 15:44

Nee. Want er staat geschreven '' gij zult de Here uw God niet verzoeken''.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 apr 2014 15:44

Jvslooten schreef:Dus als ik jou een beker vloeibaar zenuwgas voorzet dan drink jij dat gewoon op?


Kun je het niet hebben dat ik met duidelijke bijbelteksten aan kom zetten ofzo? :-s

Wij zullen God niet op de proef stellen.
En ja ik heb verhalen gelezen dat mensen ergens in de wildernis waren en gebeten werden door een levensgevaarlijke slang maar dat het hun niet deerde.

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 16 apr 2014 16:29

naamloos schreef:Nee. Want er staat geschreven '' gij zult de Here uw God niet verzoeken''.

En als ik je er toe dwing? Ben je dan 100% zeker dat het je niet zal schaden? Dat staat er namelijk letterlijk!!

´´hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen navolgen: (...) als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden.´´

Maar goed om even terug te komen op het vervolg van de tekst (Mar. 16:18), daar staat: ..op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden. Ben jij een gelovige? Dan ken ik in mijn nabije familie kring verschillende mensen waarvan ik graag zou zien dat je daar de handen op legt. Inclusief 100% genezingsgarantie nog wel! Toch? Dat staat er letterlijk..

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 16 apr 2014 16:57

Nog even het vervolg van het verhaal:
God is doing many things here in Turkey. The atheist I wrote about a few days ago is not an atheist anymore. He is really seeking God. He came to church today with 6 of his friends and several of them experienced healing and will also have more of God
Love it
Tomorrow morning we fly to Istanbul
Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 apr 2014 17:06

Jvslooten schreef:En als ik je er toe dwing? Ben je dan 100% zeker dat het je niet zal schaden? Dat staat er namelijk letterlijk!!


Ik geloof dat de Heilige Geest mij ervan zal overtuigen op dat moment of ik het wel/niet moet doen.

Daniel 3:
12 Er zijn enkele Judese mannen aan wie u het bestuur over de provincie Babel hebt opgedragen, Sadrach, Mesach en Abednego. Deze mannen storen zich niet aan uw bevel, majesteit. Ze vereren uw goden niet en buigen niet voor het gouden beeld dat u hebt opgericht.’
13 Nebukadnessar barstte in woede uit en beval Sadrach, Mesach en Abednego bij hem te brengen. Toen de mannen voor de koning waren geleid, 14 voer Nebukadnessar uit: ‘Is het waar, Sadrach, Mesach en Abednego, dat jullie mijn goden niet vereren en niet willen neerknielen voor het gouden beeld dat ik heb opgericht? 15 Luister goed, als jullie je bereid tonen om, zodra je de muziek van hoorn, panfluit, lier, luit, citer, dubbelfluit en andere instrumenten hoort, op je knieën te vallen en in aanbidding te buigen voor het beeld dat ik gemaakt heb ... Maar weigeren jullie te buigen, dan worden jullie onmiddellijk in een brandende oven gegooid. En welke god zal jullie dan uit mijn handen kunnen redden?’ 16 Sadrach, Mesach en Abednego zeiden hierop tegen de koning: ‘Wij vinden het niet nodig, Nebukadnessar, uw vraag te beantwoorden, 17 want als de God die wij vereren ons uit een brandende oven en uit uw handen kan redden, zal hij ons redden. 18 Maar ook al redt hij ons niet, majesteit, weet dan dat wij uw goden niet zullen vereren, noch zullen buigen voor het gouden beeld dat u hebt opgericht.’
19 Nebukadnessar werd razend, en met een van woede vertrokken gezicht keek hij Sadrach, Mesach en Abednego aan. Hij gaf opdracht de oven zevenmaal heter op te stoken dan men gewoonlijk deed. 20 En hij beval enkele van de sterkste mannen uit zijn leger om Sadrach, Mesach en Abednego te knevelen en in de brandende oven te gooien. 21 De mannen werden gekneveld en met kleren en al, met jassen, broeken en mutsen, in de brandende oven gegooid. 22 Omdat het bevel van de koning strikt was opgevolgd en de oven uitzonderlijk heet was gestookt, werden de mannen die Sadrach, Mesach en Abednego naar boven brachten door de uitslaande vlammen gedood. 23 De drie, Sadrach, Mesach en Abednego, vielen gekneveld in de laaiende oven.
24 Toen sloeg de schrik koning Nebukadnessar om het hart. Hij stond haastig op en zei tegen zijn raadsheren: ‘Wij hebben toch drie geknevelde mannen in het vuur gegooid?’ Zij antwoordden: ‘Zeker, majesteit.’ 25 Hij vervolgde: ‘Maar ik zie vier mannen vrij rondlopen in het vuur. Ze zijn ongedeerd en de vierde lijkt op een godenzoon!’ 26 Nebukadnessar liep naar de deur van de brandende oven en riep: ‘Sadrach, Mesach en Abednego, dienaren van de hoogste God, kom naar buiten, kom hier!’ Toen kwamen Sadrach, Mesach en Abednego uit de vlammen naar buiten. 27 De satrapen, stadhouders, gouverneurs en raadsheren van de koning drongen naar voren. Ze bekeken de mannen en zagen dat het vuur geen vat had gekregen op hun lichaam. Geen haar op hun hoofd was verschroeid, hun jassen waren nog heel, er hing zelfs geen brandlucht om hen heen.


Zou dat Jezus niet geweest kunnen zijn?
Is dit geen stap in het geloof?
Ze hebben God niet op de proef gesteld namelijk.

Ben jij een gelovige? Dan ken ik in mijn nabije familie kring verschillende mensen waarvan ik graag zou zien dat je daar de handen op legt. Inclusief 100% genezingsgarantie nog wel! Toch? Dat staat er letterlijk..


Het is aan Jezus of Hij wel of niet geneest.
Daarnaast als jij bid voor je familie gebeurt er toch ook niet altijd alles?
In de kerk bidden ze toch ook voor zieken?
Kun je toch ook zeggen dat de dominee niet goed is omdat niemand genezen wordt.

Ik bespeur enige irritatie... :(

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4555
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 16 apr 2014 17:15

Jvslooten schreef:En als ik je er toe dwing? Ben je dan 100% zeker dat het je niet zal schaden? Dat staat er namelijk letterlijk!!
Ik geloof dat God ervoor kan zorgen dat het me niet zal schaden, maar of Hij dat doet weet ik niet.
Maar wat ik wel weet is dat jij dan straks wat uit te leggen hebt aan de Heer, en op heel korte termijn ook aan de politie. [-X [-X [-X
En zorg er voor dat je mn man niet tegenkomt, want ik denk dat dat niet goed voor je gezondheid is.
Jvslooten schreef:´´hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen navolgen: (...) als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden.´´

Maar goed om even terug te komen op het vervolg van de tekst (Mar. 16:18), daar staat: ..op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden. Ben jij een gelovige? Dan ken ik in mijn nabije familie kring verschillende mensen waarvan ik graag zou zien dat je daar de handen op legt. Inclusief 100% genezingsgarantie nog wel! Toch? Dat staat er letterlijk..
In de Herziene en NBG vertaling staat Markus 16 vanaf vers 9 tussen haken, dus het is niet zeker dat het erbij hoort.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=ma ... =nl&set=10

Ik ga meer van 1 Kor. 12 uit, en als God mij de gave van genezing geeft wil ik best bij je familieleden langs gaan. :D
Maar Hij deelt aan een ieder afzonderlijk uit zoals Hij wil, en het is me nooit opgevallen dat ik de gave van genezing heb.
Dus ik ben bang dat ik je daarmee niet kan helpen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 16 apr 2014 17:18

@Anoniem, Als ik al geïrriteerd bent dan is dat omdat je vasthoud aan een onhoudbare interpretatie. Letterlijk zegt Jezus in Mar. 16 dat alle gelovigen de handen zullen opleggen en dat de zieken dan zullen genezen. Als jij dat letterlijk gaat overzetten naar deze tijd dan kunnen we dus concluderen dat 99,99% van allen die zich als Christenen voordoen in werkelijkheid geen christen zijn. Dat is een conclusie die ik liever niet voor mijn rekening neem.

mohamed

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor mohamed » 16 apr 2014 17:36

Verklaar dan eens waarom mensen toen wel genazen. Ik als preterist heb daar een prima verklaring voor, maar als je het einde nog verwacht lijkt het me een lastig vraagstuk.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 16 apr 2014 17:43

mohamed schreef:Verklaar dan eens waarom mensen toen wel genazen. Ik als preterist heb daar een prima verklaring voor, maar als je het einde nog verwacht lijkt het me een lastig vraagstuk.

Hoeveel kerken zijn er waar de mensen wordt geleerd dat ze kunnen bidden voor anderen en dat ze dan genezen? Er is eeuwen gezegd dat de gaven hebben afgedaan en in de evangelische kerken als je ziek bent ga je naar de voorganger of de oudsten. Niet vreemd dat niemand erin uitstapt. Wij kregen in de jaren 80 een genezingscursus in de kerk: Hoe u de zieken kunt genezen, ga maar oefenen op elkaar, denk dat dat niet in veel kerken gebeurt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor mohamed » 16 apr 2014 17:50

Edit: Laat maar. :)

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 apr 2014 18:31

Jvslooten schreef:Letterlijk zegt Jezus in Mar. 16 dat alle gelovigen de handen zullen opleggen en dat de zieken dan zullen genezen. Als jij dat letterlijk gaat overzetten naar deze tijd dan kunnen we dus concluderen dat 99,99% van allen die zich als Christenen voordoen in werkelijkheid geen christen zijn.


Laat ik eerst wel even zeggen dat ik het erg vind voor jou en je familie wat er ook met hen aan de hand is qua ziekte of wat er speelt. Dit is een lastig iets, maar ik heb ook familie waarvan ik ook graag zou willen zien dat ze genezen worden, of dat ze nog in leven waren.


Los daarvan wil ik even het volgende zeggen n.a.v. de 99,99% die je noemt.
In evangelische gemeentes doen ze ook niet altijd aan gebedsgenezing.
Daarnaast is het zo dat in reformatorische kerken het niet gedaan word.
Of niet openlijk zoals het mijns inziens zou moeten.
Dat is voor mij ook een reden om niet meer naar een reformatorische kerk te gaan.
De dominee is de enige die het recht heeft om het Woord te delen.
De rest van de 1500-2000 leden van de CGK waar ik vroeger kwam die had helemaal geen taak.
Men kwam naar de kerk en ging na afloop weer weg (sommigen liefst zo snel mogelijk).
Niemand van de 2000 leden gebruikten hun gaven die ze gekregen hadden.*


*1 Korintiërs 12:27-35
27 Welnu, u bent het lichaam van Christus en ieder van u maakt daar deel van uit. 28 God heeft in de gemeente aan allerlei mensen een plaats gegeven: ten eerste aan apostelen, ten tweede aan profeten en ten derde aan leraren. Dan is er het vermogen om wonderen te verrichten, de gave om te genezen en het vermogen om bijstand te verlenen, leiding te geven of in klanktaal te spreken. 29 Is iedereen soms een apostel? Of een profeet? Is iedereen een leraar? Kan iedereen wonderen verrichten? 30 Of kan iedereen genezen? Kan iedereen in klanktaal spreken en kan iedereen die uitleggen?
31 Richt u op de hoogste gaven. Maar eerst wijs ik u een weg die nog voortreffelijker is.


In de gemeente waar ik nu zit telt het ca. 23 leden (waaronder een aantal kinderen dan).
Is een soort thuisgemeente.
Het is er perfect geregeld.
We eten samen, de één kookt, de ander leidt de aanbidding, weer een ander doet de 'preek'.
En weer een ander zet zich in voor het kindergroepje'.

Toch hoop ik (staan ze ook open voor) dat we kunnen groeien naar de 5 voudige bediening.
Efeziërs 4:10-15
10 Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen. 11 En hij is het die apostelen heeft aangesteld, en profeten, evangelieverkondigers, herders en leraren, 12 om de heiligen toe te rusten voor het werk in zijn dienst. Zo wordt het lichaam van Christus opgebouwd, 13 totdat wij allen samen door ons geloof en door onze kennis van de Zoon van God een eenheid vormen, de eenheid van de volmaakte mens, van de tot volle wasdom gekomen volheid van Christus. 14 Dan zijn we geen onmondige kinderen meer die stuurloos ronddobberen en met elke wind meewaaien, met wat er maar verkondigd wordt door mensen die tot alles in staat zijn wanneer ze anderen listig en doortrapt op een dwaalspoor willen brengen. 15 Dan zullen we, door ons aan de waarheid te houden en elkaar lief te hebben, samen volledig toe groeien naar hem die het hoofd is: Christus.


Wat een groot voordeel is...
Het kost geen cent om iemand fulltime in dienst te nemen die de leiding geeft aan de gemeente, de gemeente bouwt elkaar op, iedereen kent elkaar..

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor rotterdam » 16 apr 2014 18:41

Boerin schreef:Hoeveel kerken zijn er waar de mensen wordt geleerd dat ze kunnen bidden voor anderen en dat ze dan genezen?


Antwoord op deze vraag ; in alle christelijke kerken wordt geleerd dat je mag, kan, moet bidden voor anderen ook of speciaal als ze ziek zijn. Wist je dit niet ?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Teus » 16 apr 2014 20:48

Jvslooten schreef:@Anoniem, Als ik al geïrriteerd bent dan is dat omdat je vasthoud aan een onhoudbare interpretatie. Letterlijk zegt Jezus in Mar. 16 dat alle gelovigen de handen zullen opleggen en dat de zieken dan zullen genezen. Als jij dat letterlijk gaat overzetten naar deze tijd dan kunnen we dus concluderen dat 99,99% van allen die zich als Christenen voordoen in werkelijkheid geen christen zijn. Dat is een conclusie die ik liever niet voor mijn rekening neem.


Wat Jezus toen zei dat geld nu niet meer? sorry, jou zou het in ieder geval niet lukken.
Wel eens van een klein of groot geloof gehoord?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 131 gasten