gymnastiek op refoscholen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

gymnastiek op refoscholen

Berichtdoor Lalage » 23 apr 2008 07:57

Mijn man beweerde gisteravond dat reformatorische scholen geen gymlessen geven, omdat de oefening van het lichaam tot weinig nut is (of hoe was die tekst ook alweer precies...) Ik geloofde het niet, dus nu mogen jullie zeggen wie gelijk heeft!

Speedy
Majoor
Majoor

Re: gymnastiek op refoscholen

Berichtdoor Speedy » 23 apr 2008 08:10

Lalage schreef:Mijn man beweerde gisteravond dat reformatorische scholen geen gymlessen geven, omdat de oefening van het lichaam tot weinig nut is (of hoe was die tekst ook alweer precies...) Ik geloofde het niet, dus nu mogen jullie zeggen wie gelijk heeft!

Onzin, mijn vrouw geeft ook gym op basisschool en kennissen doen dat op het voortgezet onderwijs.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 23 apr 2008 08:14

Op de lagere en middelbare school heb ik op een reformatorische school gezeten, maar gewoon gymles gehad!
Refo-scholen waar ze geen gym geven, daar heb ik nog nooit van gehoord.
En de motivatie die je man opgevangen had, vind ik nou niet echt een goed argument. Je lichaam is toch een tempel van de Heilige Geest en sporten is dan best gezond denk ik zo, tenzij je sporten overdrijft dan slaat het weer naar de andere kant door en daar heb ik zelf ook mn vraagtekens bij.
Wij gymden met jongens en meisjes samen en gymles was altijd erg leuk.
Ook mocht je als meisje een broek (lang/kort wat je wilde) aan.
Ik weet wel dat deze twee punten niet op elke refo-school 'goed gekeurd worden'.
Er werd wel gevraagd of je er netjes uit wilde zien, maar dat is niet meer dan logisch lijkt mij.
Voor een leraar lijkt mij dat niet fijn: al dat hupsende (vrouwelijk) schoon dat alle kanten op vliegt of wat niets aan verbeelding overlaat.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2008 08:39

ik heb ook op een refo school gezeten en wij hadden 3 uur in de week gym. was altijd geweldig gaaf en mochten gewoon in onze eigen broeken sporten .

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 23 apr 2008 08:51

Ik heb gewoon gym gehad op Refo-scholen. Je lichaam heb je gekregen en daar moet je goed voor zorgen.

sela

Berichtdoor sela » 23 apr 2008 08:53

idem.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 apr 2008 09:01

Ha, dus ik heb gelijk ;)
Hoef ik er ook geen spijt van te hebben dat ik niet naar een refoschool ben gegaan :mrgreen:

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 23 apr 2008 09:03

Heb je een hekel aan gym?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 apr 2008 10:09

ja het was echt vreselijk....

Maar euhm, was het misschien vroeger zo dat refo's niet gingen sporten?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 apr 2008 10:22

Lalage schreef:Ha, dus ik heb gelijk ;)
Hoef ik er ook geen spijt van te hebben dat ik niet naar een refoschool ben gegaan :mrgreen:

Ben jij dan zo anti sport en beweging? Ik vond gym altijd de leukste les van de week :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2008 10:23

Marnix schreef:
Lalage schreef:Ha, dus ik heb gelijk ;)

Ben jij dan zo anti sport en beweging? Ik vond gym altijd de leukste les van de week :)

ik ook haha

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 10:40

Mijn zusje zit op de 1 na strengste refo school van Nederland, en ze heeft gewoon gym. Zelfs met sportbroeken.
In onze stad staat wel een zeer strenge refo basisschool waar gegymd wordt in rokjes.
Gym is volgens mij gewoon verplicht op alle scholen, dus ik denk niet dat het erdoor heen komt om gym af te schaffen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 apr 2008 10:53

MissF schreef:...de 1 na strengste refo school van Nederland...

Ghe, wat is de op één na strengste refoschool? 8)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 apr 2008 10:54

MissF schreef:Mijn zusje zit op de 1 na strengste refo school van Nederland, en ze heeft gewoon gym. Zelfs met sportbroeken.
In onze stad staat wel een zeer strenge refo basisschool waar gegymd wordt in rokjes.
Gym is volgens mij gewoon verplicht op alle scholen, dus ik denk niet dat het erdoor heen komt om gym af te schaffen

Hihi, wat is de op één na strengste refoschool vraag ik me dan af :wink:
Toen ik net op school zat sporten we binnen met alleen een broek, en 's zomers buiten moest daar een gymrokje overheen (blauw, van school.)
Naderhand is dat gelukkig afgeschaft!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 11:16

hahaha, zo noemden wij dat altijd.
Op 1 stond altijd de Gomarus, op 2 het Lodenstein (waar mijn zusje dus op zit), op 3 het Wartburg waar ook weer een onderverdeling was tussen de Marnix (waar ik op zat, die was het strengst) en de Guido de Bres (waar ik later op zat, was iets minder streng). Daar viel ook het revius onder, maar die kenden wij niet qua zwaarte :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”