Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Gezin en huishouding deel 2

Berichtdoor Memmem » 21 apr 2008 19:24

Hier gaan we gezellig verder kletsen over ons huishouden.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 apr 2008 19:32

Dank je memmem, was even een geheugensteuntje. Jullie hebben het ook druk :mrgreen:

Vandaag naar school geweest, eigenlijk moet ik nog strijken en wat stofzuigen maar ik heb er even geen kracht voor..
Morgen ga ik nachtdienst doen (3 nachtjes) dus kan ik 's middags gelukkig wat doen. Morgen staat er stoffen, stofzuigen en strijken op het programma.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 21 apr 2008 20:03

Ja, ik was zo druk, heb vandaag bij mijn zus het hele huis doorgewerkt. Zij wordt morgen geopereerd en wilde graag vanuit een schoon huis vertrekken.
Thuis alleen maar gezogen en gedweild. Vond het wel weer goed voor vandaag.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 apr 2008 10:54

Memmem schreef:Ja, ik was zo druk, heb vandaag bij mijn zus het hele huis doorgewerkt. Zij wordt morgen geopereerd en wilde graag vanuit een schoon huis vertrekken.
Thuis alleen maar gezogen en gedweild. Vond het wel weer goed voor vandaag.
Sterkte met je zus!! Wat heeft ze precies? (als je het niet wilt vertellen is het ook goed :) )
Ik kan me dan ook voorstellen dat je het even zat bent dan... ik was het zondag en gisteren ook zo zat dat ik niet eens het toilet heb schoongemaakt.... nu ben ik gewoon vroeg er uit gegaan en ga nu aan de strijk beginnen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 22 apr 2008 10:56

Ik moet ook maar aan de slag. Al heb ik morgen en donderdag en vrijdag overdag ook gewoon vrij. Ik ga de nacht in morgen. Dus eigenlijk wil ik liever vandaag nog één en ander doen.
De was moet nog draaien, alles even soppen en zuigen.
Nouja, ik heb de hele dag nog :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 apr 2008 21:10

ok nieuw topic, dan meld ik me ook eens hier :)
k had in de vorige wel al globaal een beetje meegelezen...
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 apr 2008 21:20

Ben jij ook zo'n ijverige huisvrouw? :wink:

Wij zijn bezig de schuur eens goed op te ruimen. Wat een puinhoop :roll: De schuur is vooral het domein van manlief, ik vind dus eigenlijk dat hij dat ook een beetje opgeruimd moet houden. Maar met de verbouwing van de badkamer had hij daar dus een waar slagveld achtergelaten, dus nu maar eens flink de boel uitmesten. En eigenlijk is het best nog wel gezellig om dat samen te doen :D

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 22 apr 2008 21:28

De schuur zet ik, denk ik, ook maar eens gauw op ons lijstje. Ruim hem wel eens wat op maar is volgens mij al in geen 1,5 jaar uitgeveegd.
Even off-topic.
kwebbel schreef:Sterkte met je zus!! Wat heeft ze precies?

Ze is geopereerd aan een hernia.
Hoef daar voorlopig niet aan het schoonmaken want zij krijgt gezinsverzorging.

Ik wou vanmiddag buiten de boel opvegen maar kreeg bezoek. Misschien morgen als ik tijd en zin heb.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 23 apr 2008 06:55

ik ga vandaag heel veel doen in het huishouden. ramen binnen en buiten doen. 2 wassen wegwerken (strijken vouwen) slaapkamer en overloop schoonmaken,hal.keuken,wc,en de huiskamer. dus ga zo maar eens lekker beginnen heb tot vanmiddag 15.30 om het allemaal af te maken :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 06:59

nou geen idee wat ik nog ga doen vandaag. Vanochtend eerst werken dus dat wordt ook huishouden! Als ik thuis kom dan heb ik soms geen zin meer. :oops:

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 23 apr 2008 07:03

nee dat is ook wel te begrijpen dat je dan geen zin meer heb in huishouden. was het een troep geworden in huis door de trap plaatsen?

ik heb de komende 2 dagen niet veel tijd om schoonte maken en zaterdag vieren we mijn verjaardag dus dan moet alles ook netjes en schoon zijn

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 23 apr 2008 07:04

Ik heb inmiddels geleerd om na mn verjaardag vieren pas te gaan schoonmaken, heeft niet zoveel nut om dat ervoor te doen 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2008 07:06

liefie schreef:nee dat is ook wel te begrijpen dat je dan geen zin meer heb in huishouden. was het een troep geworden in huis door de trap plaatsen?

ik heb de komende 2 dagen niet veel tijd om schoonte maken en zaterdag vieren we mijn verjaardag dus dan moet alles ook netjes en schoon zijn


valt wel mee met de troep. M'n vriend heeft alles gezogen. Ik moest gisterochtend werken en toen ik thuis kwam was alles weg. Zo zie je maar weer. Maar miss. dat ik zowieso ff met de stofzuiger door het huis heen ga en het kantoor en de gang ff met de dweil.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 23 apr 2008 07:13

jamillah schreef:Ik heb inmiddels geleerd om na mn verjaardag vieren pas te gaan schoonmaken, heeft niet zoveel nut om dat ervoor te doen 8)

haha ja dat kan ook maar ik wil gewoon dat het netjes en schoon is als iedereen weg is haal ik er wel een stofzuiger door en maak ik de wc schoon.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2008 08:17

Ok, dames, een vraagje: ik heb een jurkje, waarvan ik denk dat het van dunne zachte zijde is. Het ziet en voelt precies als zijde, en zo ziet het er ook uit.

Hoe kan ik dat het beste wassen? Of kan ik het beter naar de stomerij brengen in plaats van wassen. Ik weet even niet wat ik er mee moet doen... iemand een idee? Wat doen jullie met zijden jurkjes/rokjes/wat dan ook?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten