Vitamientjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Vitamientjes

Berichtdoor kwebbel » 21 apr 2008 18:42

Ik heb een test gedaan op fitforme.nl en het schijnt dat ik 89% aan omega 3 tekort komt!! Het zit vooral in vette vis maar die lust ik niet zo :?

Verder kom ik 65% te kort aan vitamine E (dat zit in donker brood en melk, nou dat drink en eet ik!)

ik heb geen zin om die tabletten Omega 3 te kopen want dat vind ik te duur. Is er een ander alternatief om omega 3 te eten ??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 apr 2008 18:52

96 % omega drie tekort
75% vitamine D
73% Seleen

Vis eet ik sowieso niet.
En ik voel me altijd prima. Ik ben nooit ziek (op meerdere oorontstekingen en 1 keer in de 2 jaar buikgroepje en hooikoorts ofzoiets na, maar vooral de eerste en laatste hebben volgens mij niet met vitaminentekort te maken), dus ik vind het wel prima.
Ik probeer wel meer op fruit te letten. Dat at ik nooit, nu wel bijna elke dag. En veel groenten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 apr 2008 18:59

Vitamine E, uw tekort: 53%
2. Vitamine B11, uw tekort: 47%
3. Seleen, uw tekort: 42%

ik eet gewoon gezond en voldoende fruit groente enz. ik gebruik alleen niet veel boter enz om te bakken omdat ik anti aanbakpannen heb

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 apr 2008 18:59

van vitamineD tekort kan je rachitis krijgen (engelse ziekte = x en o benen) maar dat hoef ik je denk ik niet te vertellen aangezien jij ook in de zorg zit :wink: ) heb net mijn toets gehad :mrgreen:

ik ben best wel moe eigenlijk (al een heeeele tijd) maar toch eet ik voldoende volkoren brood (ook waldkorn = donkervolkoren) en drink gewoon melk. Volgens mij moet je ook niet teveel geloven want ik heb me laatst onderzocht en ik kom helemaal niks tekort, ook niks dreigends tekort dat ze konden zien aan het bloedonderzoek.

Hoe betrouwbaar is zo'n test? Want iedere test zegt ook weer wat anders...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 apr 2008 19:03

Ze rekenen ook niet mee wat je evt. al aan vitaminepillen slikt. Ik slik multivitamines ivm borstvoeding, maar daar wordt dus geen rekening mee gehouden.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 apr 2008 19:05

Haai schreef:Ze rekenen ook niet mee wat je evt. al aan vitaminepillen slikt. Ik slik multivitamines ivm borstvoeding, maar daar wordt dus geen rekening mee gehouden.
Nee die zag ik er idd bij deze test ook niet bijstaan.. Mijn man heeft vitaminepillen gehaal d (een bruistablet met multivitaminen) die ga ik eens proberen :D

Slikt hier iemand nog extra pilletjes voor vitaminen o.i.d. ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 apr 2008 19:07

nee ik vind dat voor mezelf echt onzin eet gewoon gezond en gevarieerd ben echt nooit ziek en heb nergens last van ben nooit moe enz. ik zou niet weten voor wat ik ze moet slikken eigenlijk.
maar sommige mensen hebben het gewoon nodig dan is het wat anders

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 apr 2008 19:14

Ik neem geen extra vitamientjes. Ik eet gezond en gevarieerd, 2 ons groenten etc etc...Ik voel me goed. Vind het dan een beetje zonde van m'n geld om extra dingen te slikken.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 apr 2008 19:28

Ik slik 's winters wel exta vitaminen, omdat hier dan echt niet alles te krijgen is. Groentes die ik hier in de winter kan krijgen zijn kool, bonen en winterwortel, dus dat is ook niet heel gevarieerd. Er is wel wat fruit, maar dat is zo verschrikkelijk duur, dus daar eet ik dan niet genoeg van.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 21 apr 2008 19:54

Ik slikte ook nooit wat. At gewoon goed (groente en fruit). Tot ik vorig oververmoeid werd. Toen ben ik wel vitaminepilletjes gaan slikken. Nu slik ik ze nog (als ik ´t niet vergeet).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 apr 2008 20:00

Ik probeer wel op mezelf te letten. Aan de ene kant door groenten en fruit te eten, maar ook door rust te nemen als dat nodig is.
Ik merk dat mijn nieuwe baan erg veel energie vreet van me, en dan moet ik gewoon oppassen. Dan neem ik geen extra diensten aan, en zorg dat ik wat meer vrije dagen achter elkaar heb. Dan kom ik er wel weer bovenop.
Het is volgens mij belangrijk om naar je lijf te luisteren. Die geeft volgens mij wel aan als je het te druk hebt ofzo.
Het is niet altijd makkelijk om dan nee te gaan zeggen tegen dingen, maar misschien wel goed voor jezelf. Tenminste, ik merk dat het wel werkt :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 13:45

Vonkie schreef:Ik slikte ook nooit wat. At gewoon goed (groente en fruit). Tot ik vorig oververmoeid werd. Toen ben ik wel vitaminepilletjes gaan slikken. Nu slik ik ze nog (als ik ´t niet vergeet).
En de vermoeidheid is afgenomen ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 24 apr 2008 14:46

Ik heb wel vitaminepilletjes geslikt. (pfeiffer, oververmoeid)
Maar eerlijk gezegd had ik niet echt het idee dat het 'hielp'. Voelde me met vitaminepillen net zo beroerd en moe als zonder.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 apr 2008 15:50

ik alleen vitamine d.. dan druppel ik met dochterlief mee! dit ivm de borstvoeding!

verder niks!

ik had zo ongeveer overal een tekort aan waar je maar een tekort aan kan hebben!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 13 mei 2008 09:37

Die test van Fitforme zuigt ook aan alle kanten geloof ik. Ik krijg het vemoeden dat mij een gigantisch tekort wordt aangepraat terwijl dat zeer waarschijnlijk best meevalt.

Terug naar “Archief”