Man met 2 linkerhanden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Man met 2 linkerhanden

Berichtdoor pol » 21 apr 2008 12:19

In de vragenrubriek las ik hetvolgende
http://website.refoweb.nl/index.php?rub ... rtikel=127

Nu is mijn man niet hoogbegaafd, maar ook superonhandig. Misschien hebben jullie/ik wel tips voor de vraagstelster van dit onderwerp. Zo laat ik bijv. manlief regelmatig op de kids passen en vlieg ik gewapend met stofdoek en stofzuiger over de bovenverdieping.
Misschien zijn hier nog meer tips te verkrijgen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 apr 2008 12:30

Als ik zulke vragen lees, dan vraag ik me altijd af of dit wel het echte probleem is of dat er iets achter zit... bijvoorbeeld een communicatieprobleem ofzo.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 apr 2008 12:30

Ghe, mijn idee. Iederéén kan sokken opvouwen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 apr 2008 12:31

Niet willen is niet kunnen heb ik wel eens gehoord, maar mijn vent is ECHT onhandig! (wel lief!) maar als hij ergens aan begint, zoek maar dekking!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 21 apr 2008 12:34

'Mijn' vent is gelukkig niet zo onhandig. Wassen, strijken enz enz hij doet het allemaal! Maar mn vader is ook zo onwijs onhandig!!! Egt tot ergenis toe! Meestal zeggen ze: oefening baart kunst, maar kweet niet of dat al geprobeert is?

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 21 apr 2008 12:38

*verdwaald*
Mh.. mag ik hier als jongen wel komen..? :mrgreen:
... :? *is ook de handigste niet....*

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 21 apr 2008 12:50

wat is onhandig? dattie niet zelf zn brood kan smeren?? Of dat ie geen schilderijtje op kan hangen of niet zelf badkamers kan bouwen?

Onhandig in het huishouden snap ik niet, dat kan iedereen. Voor de rest..ik vind het wel aantrekkelijk bij een man alstie een beetje kan klussen haha. ( dan kan hij namelijk meer dan ik..)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2008 13:03

stoffe, stofzuigen, kleren opvouwen kan iedereen leren. Als het wat technischer wordt kan ik me er wel wat bij voorstellen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 apr 2008 13:30

Stefanus schreef:*verdwaald*
Mh.. mag ik hier als jongen wel komen..? :mrgreen:
... :? *is ook de handigste niet....*

Jij bent hier ook van harte welkom. Misschien leer je wel wat.

Maar wat is onhandig? Een plank die van de muur dendert omdat hij niet goed vast zit? Het schroefje dat achter gebleven is, er gewoon niet uit kunnen krijgen?
Deurklinken die je in je handen houdt als de deur dichtgaat.
noem maar op
Nee, ik snap dat vloerbedekking leggen, de ketel vd cv ophangen te technisch is.
Maar over onhandigheid, is het niet een groot deel gemakzucht?

André

Berichtdoor André » 21 apr 2008 13:40

Lalage schreef:Als ik zulke vragen lees, dan vraag ik me altijd af of dit wel het echte probleem is of dat er iets achter zit... bijvoorbeeld een communicatieprobleem ofzo.
Hmhm.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 apr 2008 14:06

Mijn man is ook niet zo handig met de boormachine, over het algemeen hanteer ik die. Maar eten koken kan hij net zo goed als ik. Maar dat heeft hij wel moeten leren. En als hij schoonmaakt is het vaak nog netter dan wanneer ik het doe, en hij doet het nog sneller ook. Ook iets wat je je aan moet leren/wennen.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 21 apr 2008 14:08

Ik vraag me overigens ook af hoe mannen met linkerhanden zijn opgevoed.. of de opvoeding er ook invloed op heeft gehad. Er zijn nogal wat dingen die je best kunt leren en waarvoor je niet per se heel handig hoeft te zijn.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 21 apr 2008 14:19

Ik vind dit met willen te maken hebben.

Niet iedere man is even handig en niet iedereen kan van alles verbouwen enz. Maar een lamp indraaien, stofzuigen, keer strijken en ramenlappen kan iedere man als hij het maar wil!
Time flies when you have none!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 apr 2008 15:05

Misschien is die man uit de vraag wel autistisch. Dan heeft hij het misschien nooit geleerd en kan hij het dus niet...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 apr 2008 16:58

Iedereen moet het leren. Of je nu autistisch bent of niet, volgens mij.
Of het nou de wasmachine aanzetten of de ramen zemen is of een schroef erin draaien, niks gaat vanzelf.
Altijd heb je het ergens afgekeken. Tenminste, om bepaalde dingen goed te doen. De wasmachine moet je weten hoe ie werkt, ramen zemen moet je toch wel weten hoe het werkt. maar als je het leert, dan kun je het volgens mij best!

Mijn man is eigenlijk best wel heel handig, de technische dingen wil hij altijd zelf doen. Lekker perfectionistisch, maargoed, hij kán het ook gewoon goed. Lekker makkelijk om nooit ergens iemand voor in te hoeven huren (oja, de muur stucken, maar dat was meer een tijdskwestie dan het niet kunnen).

Maar als ik wil, kan ik dat ook best leren. En andersom kan hij ook best leren hoe je de ramen zeemt. Maar het is soms ook wel makkelijk dat de ander het doet denk ik :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”